jannikiel Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 Klasyczny z lat 80-tych sportowo-turystyczny Ducati, oprócz malowania, felg, różni się zwykłego Paso 750 szczegółami technicznymi:- ostre wałki rozrządu- korbowody typu Carillo- lekki wał korbowy- inne nastawy gaźnika Webera- inaczej zestopniowana skrzynia- inne nastawy zawieszeniaJak wygląda?No cóż kwestia upodobania, ale trzeba dodać, że nie odbiegał zbytnio od ówczesnych standardów wizualnych, wystarczy przypomnieć Hondę CBR 600 F1, Suzuki GSXF600Czajnik, Kawasaki GPX 600, czy Bimotę DB1...Jak się jeździ?Wbrew pozorom, całkiem nieźle, pod warunkiem, idealnego stanu wszystkich podzespołów, i odpowiedniej regulacji gaźnika Webera, czuć delikatna dziurę w obrotach ( u mnie jest nieco inaczej zestrojony, ponieważ mam tuningowy filter K@N i pełen układ wydechowy Fast by Ferracci), ale nie jest to zbytnio uciążliwe i niebezpieczne, silnik bardzo szybko wkręca się w obroty ( trzeba pamiętać, żeby nie przekraczać często dozwolonego limitu), emitując oszałamiający odgłos ze słabo tłumionych wydechów, przyspiesza bardzo dobrze, nie jest to poziom dzisiejszych motocykli tej klasy, ale motocykl bynajmniej nie jest zawalidrogą, kiedyś "na niemieckiej autostradzie" osiągnął licznikowe 135 mil/h, czyli ok. 210-215 km/h, co dla prawie 30-letniego staruszka nie jest źle...Spala naprawdę niewielkie ilości paliwa, ok. 4,5-5,5 l/100 km, co przy prawie 20 litrowym zbiorniku paliwa oferuje naprawdę porządny zasięg ( jak na Ducati). Zawieszenia są właściwie dobrane, oferują dobry zakres tłumienia, tylko z tyłu należałoby popracować nad amortyzatorem, a w zasadzie hydrauliczną regulacją napięcia sprężyny, ponieważ duży o-ring często przy jeździe po naprawdę dziurawych drogach, po prostu siada i olej z hydrauliki napięcia wycieka na amortyzator, a nasze napięcie szlag trafia, ja teraz sobie poradziłem w inny sposób, po prostu napiąłem sprężynę kluczem ( bo jest taka regulacja) i w nosie mam hydraulikę ( 2 razy już ją naprawiałem)...Hamulce, jak na taki dojrzały motocykl są wręcz znakomite, można jeszcze nad nimi popracować, a to zaadoptując hamulce i zaciski z 851/916/748, oczywiście nie da się tego zrobić w 1 dzień, ale zawsze istnieje taka możliwość, lub montując przewody w stalowym oplocie, jeśli nie chcemy rezygnować z image Paso750 i jego 16-calowych kół ( apropo...ale to zaraz)... Latanie i zamykanie opon, jak najbardziej możliwe pod warunkiem odpowiedniego stanu technicznego motocykla, i sprawdzeniu czy podstawka centralna lub/i boczna oraz wydechy nie będą przycierać asfaltu.Jak to się serwisuje?Całkiem normalnie, jak każde Ducati, tylko pod jednym ale...trzeba pamiętać, że to leciwy motocykl, i to co podała fabryka w danych serwisowych, a co potem wyszło w trakcie wieloletniej exploatacji, to są 2 różne rzeczy...Wg. fabryki wymiana oleju co 6000 km ( co 2 wymiana wymieniać filtr oleju) razem ze sprawdzeniem i regulacją rozrządu, sprawdzeniem pasków itp...Otóż najlepiej wymieniac olej co 3000 km wraz z filtrem( + czyszczenie filterka wstępnego), i w tym czasie zaglądać do rozrządu i pasków ( z reguły kończy się na sprawdzeniu)Wymiana pasków podają co 20 tys km( lub co 2 lata) ja wymieniam co 9-10 tys km, lub co 2 lata, wcześniej dokładnie podczas sprawdzania napięcia pasków oglądam je pod względem zużycia, i jeśli motocykl nie osiągnął wymaganego przebiegu, a mam wątpliwości, po prostu wymieniam je i tyle ( są tanie jak barszcz), klocki na szczęście są dostępne i nie są drogie, na poziomie innych motocykli, olej to wiadomo jak w innych motocyklach, filtr oleju kosztuje 15 - 18 zł, zębatki z łańcuchem na poziomie innych motocykli...Koła, a w zasadzie opony - przód pasuje od hondy CBR 900 trzeba tylko przedni błotnik inaczej zdystansować, bo cebeerka ma inny profil opony, tył miałem wcześniej założone Avon Azzaro- 150/80/16, ale z zakładaniem była cała szopka i straty w ludziach... teraz mam założone Shinko 160/60/16 za 110 $ z przesyłką, jest jeszcze Golden Tyre ten sam profil i rozmiar 160/60/16, ale są drogie i nie wiem czy w PL dostępne...Avon Azzaro bardzo dobrze się spisywała i na mokrym i na suchym, teraz Shinko, nie wiem, ale pierwsza przejażdżka w strugach deszczu na świeżo zalożonych Shinko przyprawiła mnie o o zjeżenie karku i i dopływ dawki adrenaliny przemieszanej ze strachem jak na rondzie w Stawiskach dostałem uślizgu tylnego koła( na szczęście wyprowadziłem) i nie wiem teraz czy to wina świeżości opony, czy po prostu Shinka tam ma.... na suchym nie powiem złego slowa- jest OK....Jak z elektryką? Wszystko jest do opanowania, ja mam wymieniony regulator na aftermarketowy Rick's, kable, złączki przegląda się co rok, przydałby się wyłącznik oświetlenia ( przy odpalaniu oświetlenie mocno obciąża cewki i może wystąpić trudnośc z paleniem, szczególnie jak akumulator mamy nieodpowiedni) już mam nawet przygotowany odpowiedni kabel od Cagivy Elefant 650, ale to czeka na zimę, bo wymaga co nieco przygotowania, lutowania ect...Jak z odsprzedażą?Tutaj jest ciekawie, bo o ile zwykły Paso jest tani i znam przypadek zakupu 2 motocykli za ok. 4000 zł, o tyle Paso 750 Limited tani nie jest a i ceny z roku na rok rosną, jeszcze z zeszłym roku widziałem ładnego Paso LTD w USA za 3500 dol kup teraz, o tyle niedawno widziałem za 6000 dol kup teraz, z tym że trzeba dodać dużo motocykli jest tylko stylizowanych na Paso Limited ( powstało ich 100 sztuk: 50- sprzedanych na 1987 i 50sztuk na 1988 rok), aby uatrakcyjnić swój motocykl, niestety, trzeba zajrzeć do "środka" przynajmniej na wałki rozrządu, żeby ocenić, czy Paso Limited jest Limited, czy nie.... Ot i cały klasyczny Ducati Paso 750 Limited - lodówka z telewizorem na kołach.... W Polsce są 2 sztuki Paso Limited, 1 sztukę ma Rysiek z Jedwabnego ( ten jest jeszcze bardziej ekskuzywny - 1 z 28 sztuk Paso Limited- bo ma w zasadzie silnik od 750 Santa Monica - 95 KM), a 1 sztukę mam ja :-) Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 Czemu nie odpaliłeś go na Filmiku? Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 A po co? w klapkach nie jeżdżę, widać żem był nie przygotowany...Tak naprawdę miałem zamiar karnąć się z córką, ale burza i grzmoty pokrzyżowały mi plany...Jutro się karnę... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Janek , całe forum zna twojego pasiaka :D :P Unikat - to fakt ale ogólnie to straszliwy pasztet :P Wyglada zupełnie jak stare bmw turystyczne :rzygi:Pospamuj troche na forach za odrą albo gdzieś koło Bristolu :icon_mrgreen: Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 19 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Hahahha... :icon_mrgreen: niektórzy lubią pasztet....a ja tak se opisałem, bo niektórzy boją się Wloszczyzny zupełnie nie wiedzieć czemu...zresztą może i lepiej :icon_razz: Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.