homer24 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Witam, Jak w temacie pytanie jak to wsyztko podlaczyc zeby dzialalo. W zalacznikach schemat elektr motocykla oraz ulotka z zakupionego alarmu.Niby w schemacie Fazera jest pokazane jak alarm jest podlaczony w oryginale (poz 36 na schemacie), ale na ulotce sa przedstawione 2 schematy.Moze ktos by zerknal czy moje rozumowanie jesy dobre. Kable:Czarny - minus do akumulatora, ewentualnie gdzies do masyCzerwony - Plus do akumulatoraPomarańczowy -Plus z wyjścia stacyjki ( po przekręceniu kluczyka)Rózowy- przeciąć kabel plusowy w motocyklu znajdujący sie za AWARYJNYM wyłacznikiem zapłonu i podłączyćSzary - podłaczyć do drugiego końca przeciętego kablaZółty1 - do kierunku lewegoŻółty2 - do kierunku prawego Syrena zasialana jest osobna wiazka z centralki alarmu i ma dwa przewody czarny i czerwony wiec wystarczy spiac konektorki. W załacznikach zdjęcia. P.SZastanawiam sie tez na podlaczeniem do centralki jedynie (czerwonego i czarnego przewodu), syreny i podlaczeniem żółtych przewodów do kierunków. Bez bawienia się w odcinanie zaplonu itp, nie wspominajac juz o mozliwosci odpalania z pilota co bedzie mi calkowicie nie potrzebne. Z gory dzieki za pomoc. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Wypunktowany opis jest prawidłowy, ten, który napisałeś. Przy takim podłączeniu po uruchomieniu alarmu alarm będzie blokował kill switch'a. Obawiam się tylko jak jest rozwiązane podłączenie przekaźnika w tym alarmie ale to zobacze jak wrócę do domu bo teraz siedze na TT. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Uważaj na aku przy tym alarmie bo niektóre modele potrafią "zjeść" cały prąd z akumulatora nawet w 2 tyg. Nie podłączał bym tez odcięcia zapłonu pod ten alarm ze względów bezpieczeństwa na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Musiałbyś mi powiedzieć czy między przewodami różowy i szary jest przejście gdy alarm jest niepodłączony do zasilania.Gdy jest przejście to znaczy, że gdy uzbroisz centralkę to będzie pobierany prąd do zasilenia cewki przekaźnika aby rozłączać kill switcha.wady-w zależności jak duży jest pobór może rozładowywać aku po pewnym czasieGdy nie ma przejścia to znaczy, ze alarm będzie zasilał przekaźnik podczas jazdy aby obwód kill switcha był w stanie pozwalającym na pracę silnikawady-jak zdechnie przekaźnik podczas pokonywania zakrętu lub wyprzedzania mota\ór zrobi buuuuu a Ty fik.Sam zdecyduj. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer24 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 (edytowane) Oki,Dzis po robocie sprawdze,ale wydaje mi sie ze nie bedzie przejscia miedzy różowym i szarym jedynie gdy alarm bedzie uzbrojony.W sumie znalazlem caly obwod elektryczny przy tylnym zadupku ktory fabrycznie stanowi "opcjonalna" funkcje alarmu. 2 konektorki z 9 czarnymi przewodami (tak jak na schemacie elktr. moto) jeden 6, drugi 3 pinowy.W obu konektorach sa jedynie zmostkowane po 2 piny zeby to wszytko dzialalo bez alarmu.Po rozpieciu jednego konektora nie ma zasilania na rozruszniku, w przypadku odciecia jedynie 2 konektora rozrusznik kreci ale odcina zaplon i nie zapala (jezeli motocykl jest zapalony i wyjme ten konektor to gasnie). Najbezpieczniej wiec chyba podlaczyc różowy i szary do 1 konektora zamiast tego przewodu co mostkuje 2 piny. Nie zalatwi to do konca sprawy ale przynajmniej moto nie odpali z rozrusznika jak alarm bedzie uzbrojony. Wolalbym chyba nie bawic sie z odcieciem zaplonu w drugim konektorze zeby w trakcie jazdy i awarii alarmu nie miec kuku ;) Pozdro,Tomek Edytowane 26 Czerwca 2015 przez homer24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Rozsądne rozwiązanie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer24 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Eh chyba nie tak latwo i nie obejdzie sie chyba bez ingerencji w uklad elektr.z tego co na poczatku myslalem to dzialac to mialo tak ze jezeli bedzie alarm uzbrojony to nie bedzie przejscia miedzy szarym a rozowym a gdy rozbroje alarm to bedzie. Podlaczym wtedy pod istniejaca instalacje ktora miedzy innymi steruje masa podawana na rozrusznik. W intalacji moto 2 piny w jednym konektorze sa zwarte zworka (kabelkiem).Wiec rozlaczajac ten obieg i zalaczajac mozna sterowac tym ze mozna odpalic z przycisku startera albo nie.Jednak w alarmie przejscie miedzy szarym a rozowym jest caly czas' nie wazne czy alarm jest podlaczo czy nie, rozbrojony czy uzbrojony.Co zauwazylem ze na tych przewodach pojawia sie napiecie jedynie gdy alarm zaczyna wyc. Tzn napiecie pomiedzy plusem z aku a szarym wynosi 12v. To samo miedzy plusem a rozowym. Jak nie wyje w tej samej konfiguracji napiecie wynosi kolo 0.5 V. wyglada na to wiec ze na tych przewodach pojawia sie minus jedynie gdy alarm wyje.Na pomaranczowym z kolei minus jest caly czas bez wzgledu czy wyje czy nie, uzbrojony czy nie. Pomiedzy rozowym,szarym a pomaranczowym brak napiecia w zadnej konfiguracji.Jakies sugestie jak to polaczyc zeby nie ciac zadnych przewodow korzystajac z istniejacej instalacji Alarmowej otocykla.Funkcja alarmu odnosnie samego osrzegania, syrena, miganie kierunkow dzialaja prawidlowo.pozostaje jedynie rozkminienie tych 3 przewodow jak podlaczyc do tych 2 konektorow w istniejacej instalacji zeby miec odciecie przynajmniej jednego obwodu (rozrusznika ewentualnie zaplonu)przy uzbrojongm alarmie.Pomysly, sugestie, podpowiedzi mile widziane.Tomek Edytowane 28 Czerwca 2015 przez homer24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Pomówmy o pętli alarmu czyli różowy-szary. To jest pętla zamknięta w stanie rozbrojenia i z tego co piszesz czuwania. W stanie alarmowania pętla zostaje otwarta co uniemożliwia rozruch motocykla. Akurat nie napięcia mnie interesowały gdy o to pytałem ale według Twoich pomiarów też wiem o co chodzi.A teraz do rzeczy. Te przewody wpinasz w miejsce zworki, która pozwala odpalać motocykl czego nie zrobiłeś bo z pomiarów przejścia przeszedłeś do pomiarów napięcia co było zbędne bo tylko przejście mnie interesowało.Sprawdx jeszcze raz stan pętli podczas rozbrojenia, uzbrojenia i alarmowania, chodzi tylko o to czy pętla zamknieta czy otwarta. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer24 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 (edytowane) Ale dokladnie tak robilem szary wpialem w pin "6 polowego" konektora gdzie wychodzi zworka a rozowy w pin gdzie zworka wchodzi. Efekt byl tak ze po przekreceniu kluczyka motocykl zapalal bez nacisniecia przycisku startera .... Wiec efekt wprost przeciwny do zamierzonego.W tygodniu bede mial chwile czasu jeszcze to sie pobawie. Najgorzej ze w rzeczywistosci wszystkie przewody (ze wzgeldow oczywistych) dla tych 2 konektorkow idacych do alarmu sa czarne. Trzeba by chyba "przedzwonic" miernikiem coby oblukac gdzie ktory dokladnie idzie. Zalaczam zdjecia zmostkowanych pinow w stanie jakie wychodza z fabryki gdy nie ma alarmu. Czerwony przewod dodany jest ekstra i sluzyl pociagnieciu plusa po stacyjce/// Wiec podsumowanie jest takie ze do tych 2 konektorow dochodzi 9 czarnych przewodow z czego w kazdym z nich po 2 piny sa zmostkowane. Jak rozepne ten "6 polowy" konektor to mimo nacisniecia przycisku startera rozrusznik nie kreci. Po rozpieciu tego drugiego "3 polowego" rozrusznik kreci ale motocykl nie zapala (zgaduje ze odciety zaplon). P.S Jak pisałem wczesniej przejscie miedzy szarym a rozowym jest caly czas bez wzgeldu na to czy alarm jest uzbrojony czy nie. Zobacze jeszcze ewentualnie co sie dzieje w momencie jak alarm wyje, ale z tego co pamietam przejscie jest chyba tez wtedy. Pozdrawiam,Tomek Edytowane 29 Czerwca 2015 przez homer24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Ok.Zakładam, że stan alarmowy musi otworzyć pętlę bo zupełnie byłoby bez sensu wcinać się z nimi według schematu bo niby po co. Kuźwa...może to nie jest pętla...bo chinole zawsze coś wymyślą.Może masz możliwość otworzenia tego alarmu i sprawdzenia czy siedzi tam przekaźnik i jak ma wyprowadzenia...(fota z jednej i drugiej strony płytki mi wystarczy)Na koniec powiem tak, jeśli pojawiają się tam jakieś napięcia podczas alarmowania to moze w takim wypadku wysterować zewnętrzy przekaźnik. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer24 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Wczoraj miernikiem rozkminilem przynajmniej schemat elekt motocykla. Wiem teraz ktory przewod z tych 9 ktore ida do dwoch konektorow "alarmu" w motocyklu dokladnie gdzie idzie.Jak na razie podlaczylem alarm coby tylko alarmowal sygnalem i migajac kierunkami. Zobaczymy bo jak bedzie rozladowywal akumulator to sie moze okazac ze szybciej bede to demontowal niz zakladalem.Alarm niby BIKEIT ,(firma wydaje sie angielskia i zamowione na Ebayu UK), ale i tak pewnie robiony w chinach.Jak bede mial chwile oblukam jeszcze raz dokladnie te 3 przewody. Dzieki Monter za zainteresowanie tematem. Jakbys potrzebowal rozpiske przewodow w tych 2 konektorach daj znac to podelse na priv, moze to ewentualnie cos pomoze... Odnosnie otwarcia to wolalbym tego uniknac. Nie mam go teraz przed soba a nie pamietam czy wogole sie da bez uszkodzenia obudowy.. Pozdro,Tomek Edytowane 30 Czerwca 2015 przez homer24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Alarm to zwykły chinool, jakbyś zapytał wcześniej to już pisałem o typowo motocyklowych alarmach ze znikomym poborem prądu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.