fuss383 Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Chciałbym wypolerować dekle w swojej jawie i nie za bardzo wiem jak sie do tego zabrać. Jakiej grubości papierów używać (numery) i jakiej pasty polerskiej? Czy używanie do tego celu wiertarki i diaksa z odpowiednimi końcówkami daje dobre rezultaty? Jeżeli macie jakieś sparwdzone sposoby to chętnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2004 W Jawie dekle są raczej dosć ładnie odlane, bez wżerów, myślę, że na początek papier wodny 200,, potem stopniowo aż do 800, czy 1000, a potem filcowa tarcza na wiertarkę i zielona pasta polerska. Miejsca trudniej dostępne trzeba piłować łapą niestety. W razie niemożłiwości zdobycia pasty polerskiej, dobre efekty daje pasta Automax do polerowania lakieru w samochodach dostępna w tubkach na każdej stacji benzynowej. MIłego polerowania. Ja już nigdy się za to brał nie będę... :) Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Domyślam sie że to żmudna i ciężka robota ale mam nadzieje że wysiłek bedzie warty efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Domyślam sie że to żmudna i ciężka robota ale mam nadzieje że wysiłek bedzie warty efektu. bardzo dobrze sie domyslasz....... ja wypolerowalem u siebie jeden dekiel caly recznie..... efekt byl niezly....... ale bardzo szyko dekiel zaszedl brudem benzyna pojawily sie rysy itd....... takze nie wiem czy polerka ma sens ma sens jezeli:bedziesz z polerowanymi czesciami obchodzil sie jak z jajace albo polakierujesz je........ja chyba znowu sprobuje polerki ale zima choc mam 2 nawet nezle wypolerowane dekle przez kogos innego:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Korba nigdy nie mów nigdy :) . Fuss 383 instruktarz udzielony ja jeszcze dodam że nie warto kupywać jakichś dobrych czyt. drogich past polerskich bo Automax jest naprawdę bardzo dobry i do tego tani (tubka to ok 1.70zł) a więc do pracy i nie zniechęcaj się za szybko bo efekty będą cieszyć długo.Pozdro all Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 ja dochodziłem przy polerce nawet do 2500 jesli chodzi o papier... Zostawiał taki matowy delikatny jakby nalot i na to pasta polerska i jdziemy z koksem reka do wymiany ale efekty sa tylko przygotuj sie na zakwasy :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Ja mogę jeszcze polecić pastę polerską do lakierów samochodowych.Najlepsze efekty uzyskasz polerując maszynowo z użyciem gąbki. Sa takie specjalne tarcze do szlifierek polerskich z miękkiej gąbki. Popaćkaj dekiel pastą,zanurz gąbkę w wodzie i heja. Najlepiej polerować przy obrotach rzedu 1500-1800.Zanim zaczniesz polerować maszynowo,wcześniej dopracuj dekle przy użyciu papierów wodoodpornych o granulacji od 300 do (nawet)2000(również na mokro).Jak juz zaczniesz polerować papierem np. 1000-1500 zobaczysz lustrzany efekt. Wtedy własnie potraktuj dekiel maszyną. Zbyt duże obroty i polerowanie na sucho moze doprowadzić do przegrzania materiału i powstania dziwnych przebarwień,rys itp. Na samym końcu dobrze jest dekiel potraktować bezbarwnym,wtedy masz pewność,ze nie będą się na nim tworzyły naloty i inne duperele.Jednak bezbarwny lakier powoduje lekkie zmatowienie powierzcni.Mniejszy połysk,ale im bardziej "wydrzesz"dekiel na lustro tym bezbarwny narobi mniejszych"szkód" :mrgreen: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiu Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Napisz do Viper'a on Ci napewno opisze cały bardzo ciężki proces jego pięknego wyczynu.Jak widziałeś jego Ecie to wiesz o co chodzi :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Lakierowanie wypolerowanej powierzchni daje efekt krótkotrwały. Czytałem kiedyś, że łatwo można przygotować taką kąpiel z jakichś specyfików i zanurzyćw niej i podgrzać wypolerowany element, a zamkną się mikropory na powierzchni i nie będzie się utleniać i matowieć. Ale zabijcie mnie, a nie przypomnę sobie z czego ta ciecz miała się składać. Może jakby z jakimś chemikiem pogadać, to by podpowiedział. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zdecydowanie łatwiej znaleźć lakiernika niż chemika :mrgreen: Opieram się tylko i wyłącznie na swoich doświadczeniach :mrgreen: Np. w Diversionie i GSXR wypolerowałem na lustro ranty felg,oraz dźwignię hamulca tylnego i dźwignię zmiany biegów. Rzuciłem na to klar i nie widziałem,zadnych skutków ubocznych wpływajacych na trwałość oprócz minimalnego zmatowienia :mrgreen: Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 20 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2004 Ja zaczynam od 180 jezeli mam gruby lakier, pozniej 320,800,1500,2000,2500,3000 i pasta polerska do aluminium kupiona od POLER-KOJOTA. Efekt "ala chrom". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 20 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2004 Porady co do polerowania sa calkiem niezle.Owszem automax i zielona polerska +papier scierny daje niezly efekt i raczej nie zgadzam sie zeby benzy powodowala trwale brudy..wystarczy troche On i szmata i bedzie czyste.Ale owszem aluminum sie utlenia z czasem i traci polys.Jednak ja bym nie kryl silnika w jawie zadnym lakierem,poniewaz lakiery powoduja slabsze oddawanie ciepla co moze byc w skutkach zle dla slinkia a szczegolnie w jawie gdzie chlodzony jest powietrzeb.Lepiej kupic sobie zapas automaxow i jak stwierdzisz ze juz jes brzydki to sobie delikatnie dekiel przetrzesz:)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 21 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2004 w motocyklu jeszcze nic nie polerowalem - jak na razie widze ze z polerowanego aluminium fabrycznie lakier mi platami odchodzi ma prawo po 20 latach ;) - i jak pomysle ze bede musial sie zabrac za polerowanie to mnie skreca ;)polerowalem jednak inne rzeczy i jeden szczegol ktory zauwazylem. Aluminium trzeba wypolerowac i pod koniec polerujac przegrzac aby pojawil sie blekitny nalot. Wtedy tylko zdzieramy ta warstwe nalotu juz delikatnie polerujac. Tak wypolerowane aluminium naprawde dlugo sie trzyma w ladnym stanie i nie trzeba rzadnych siupaksow na wierzch dawac. Kiedy wypolerujemy bez tego przegrzania to bardzo szybko matowieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 21 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2004 Mowisz hartowane aluminum?? :P Trzeba by to rozpatrzec od strony chemicznej....Moze pod wplywem obrobki cieplnej aluminium utlenia sie na inny kolor? :P ale to tylko takie moje dywagacje...:DPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 21 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2004 Ja myslalem coby sobie kola wypolerować... ale stwierdzilem ze jedna zima nie starczy i dalem sobie na wstrzymanie... pozatym utrzymac polerowane kola szczegulnie tyl w czystośćo - nie możliwe :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.