Skocz do zawartości

Polerowanie dekli i pokryw silników.


fuss383
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wypolerować dekle w swojej jawie i nie za bardzo wiem jak sie do tego zabrać. Jakiej grubości papierów używać (numery) i jakiej pasty polerskiej? Czy używanie do tego celu wiertarki i diaksa z odpowiednimi końcówkami daje dobre rezultaty? Jeżeli macie jakieś sparwdzone sposoby to chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Jawie dekle są raczej dosć ładnie odlane, bez wżerów, myślę, że na początek papier wodny 200,, potem stopniowo aż do 800, czy 1000, a potem filcowa tarcza na wiertarkę i zielona pasta polerska. Miejsca trudniej dostępne trzeba piłować łapą niestety. W razie niemożłiwości zdobycia pasty polerskiej, dobre efekty daje pasta Automax do polerowania lakieru w samochodach dostępna w tubkach na każdej stacji benzynowej. MIłego polerowania. Ja już nigdy się za to brał nie będę... :)

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam sie że to żmudna i ciężka robota ale mam nadzieje że wysiłek bedzie warty efektu.

 

bardzo dobrze sie domyslasz....... ja wypolerowalem u siebie jeden dekiel caly recznie..... efekt byl niezly....... ale bardzo szyko dekiel zaszedl brudem benzyna pojawily sie rysy itd....... takze nie wiem czy polerka ma sens ma sens jezeli:

bedziesz z polerowanymi czesciami obchodzil sie jak z jajace

albo polakierujesz je........

ja chyba znowu sprobuje polerki ale zima choc mam 2 nawet nezle wypolerowane dekle przez kogos innego:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba nigdy nie mów nigdy :) . Fuss 383 instruktarz udzielony ja jeszcze dodam że nie warto kupywać jakichś dobrych czyt. drogich past polerskich bo Automax jest naprawdę bardzo dobry i do tego tani (tubka to ok 1.70zł) a więc do pracy i nie zniechęcaj się za szybko bo efekty będą cieszyć długo.

Pozdro all

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę jeszcze polecić pastę polerską do lakierów samochodowych.Najlepsze efekty uzyskasz polerując maszynowo z użyciem gąbki. Sa takie specjalne tarcze do szlifierek polerskich z miękkiej gąbki. Popaćkaj dekiel pastą,zanurz gąbkę w wodzie i heja. Najlepiej polerować przy obrotach rzedu 1500-1800.

Zanim zaczniesz polerować maszynowo,wcześniej dopracuj dekle przy użyciu papierów wodoodpornych o granulacji od 300 do (nawet)2000(również na mokro).

Jak juz zaczniesz polerować papierem np. 1000-1500 zobaczysz lustrzany efekt. Wtedy własnie potraktuj dekiel maszyną. Zbyt duże obroty i polerowanie na sucho moze doprowadzić do przegrzania materiału i powstania dziwnych przebarwień,rys itp.

 

Na samym końcu dobrze jest dekiel potraktować bezbarwnym,wtedy masz pewność,ze nie będą się na nim tworzyły naloty i inne duperele.Jednak bezbarwny lakier powoduje lekkie zmatowienie powierzcni.Mniejszy połysk,ale im bardziej "wydrzesz"dekiel na lustro tym bezbarwny narobi mniejszych"szkód" :mrgreen:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakierowanie wypolerowanej powierzchni daje efekt krótkotrwały. Czytałem kiedyś, że łatwo można przygotować taką kąpiel z jakichś specyfików i zanurzyćw niej i podgrzać wypolerowany element, a zamkną się mikropory na powierzchni i nie będzie się utleniać i matowieć. Ale zabijcie mnie, a nie przypomnę sobie z czego ta ciecz miała się składać. Może jakby z jakimś chemikiem pogadać, to by podpowiedział.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie łatwiej znaleźć lakiernika niż chemika :mrgreen:

Opieram się tylko i wyłącznie na swoich doświadczeniach :mrgreen: Np. w Diversionie i GSXR wypolerowałem na lustro ranty felg,oraz dźwignię hamulca tylnego i dźwignię zmiany biegów. Rzuciłem na to klar i nie widziałem,zadnych skutków ubocznych wpływajacych na trwałość oprócz minimalnego zmatowienia :mrgreen:

 

Pozdrawiam :buttrock:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Porady co do polerowania sa calkiem niezle.Owszem automax i zielona polerska +papier scierny daje niezly efekt i raczej nie zgadzam sie zeby benzy powodowala trwale brudy..wystarczy troche On i szmata i bedzie czyste.

Ale owszem aluminum sie utlenia z czasem i traci polys.

Jednak ja bym nie kryl silnika w jawie zadnym lakierem,poniewaz lakiery powoduja slabsze oddawanie ciepla co moze byc w skutkach zle dla slinkia a szczegolnie w jawie gdzie chlodzony jest powietrzeb.

Lepiej kupic sobie zapas automaxow i jak stwierdzisz ze juz jes brzydki to sobie delikatnie dekiel przetrzesz:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w motocyklu jeszcze nic nie polerowalem - jak na razie widze ze z polerowanego aluminium fabrycznie lakier mi platami odchodzi ma prawo po 20 latach ;) - i jak pomysle ze bede musial sie zabrac za polerowanie to mnie skreca ;)

polerowalem jednak inne rzeczy i jeden szczegol ktory zauwazylem. Aluminium trzeba wypolerowac i pod koniec polerujac przegrzac aby pojawil sie blekitny nalot. Wtedy tylko zdzieramy ta warstwe nalotu juz delikatnie polerujac. Tak wypolerowane aluminium naprawde dlugo sie trzyma w ladnym stanie i nie trzeba rzadnych siupaksow na wierzch dawac. Kiedy wypolerujemy bez tego przegrzania to bardzo szybko matowieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...