stanio50 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Witam wszystkich,posiadam Aprilie leonardo 125 2000 rok.Apka ma problem z odpalaniem.Zaczelo sie od tego ze zaworek zwrotny ( nr 9 na schemacie) był zalozony w druga stronę i był uszkodzony. Usunołem go całkem weżyk od strony trójnika zaślepiłem srubą/ wezyk od strony baku został otwarty, dodatkowo ktoś wywiercił dziurkę w korku paliwa. Objaw uszkodzonego zaworka był taki ze silnik odpalał ale chodził tylko na wolnych obrotach. Każdorazowe dodanie gazu gasiło silnik. Zrobiłem tak jak pisałem wyżej motor odpalał wszystko bylo git, miałem około 3/4 paliwa w baku. Polatałem troche po mieście wskazówka zbilżała sie do rezerwy zajechałem na stacje, tankowanko i juz dupa. Rozruch kreci silnik nie trybi. Przy otwartej manetce maxymalnie silnik zapala powoooooowli wkreca sie na obroty i jedzie, jednakze gdy tylko odpuszcze manetke chciaż na troche to silnik gaśnie. W skuterach jest to rozwiazane dość problematycznie bo w baku musi byc jakaś pompka podcisnieniowa która pompuje paliwo do gaźmika (przeciez bak jest nizej niż silnik) i na chlopski rozum przy zamknietej manetce brakuje mu paliwa zeby odpalił.Dzisiaj kupiłem zawó zwrotny i przywóce wszytko do stanu oryginalnego (może coś pomożę) Macie jeszcze może jakieś pomysły sugestie? W linku znajdziecie schemat układu paliwowego do leonardo 125https://www.ultimateparts.net/ri.php?f=../images/categories/20706.jpg&h=250 Dzieki za odpowiedzi. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Więc wstaw ten zaworek bo musi tam być (głupi go nie wymyslił) a z obiawów wynika że po zatankowaniu do pełna rosnie ciśnienie tzw. słupa cieczy niczym nie hamowane paliwo zalewa gaźnik (przy odkreconej jedzie) bo wypala nadmiar benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Tylko jak moze zalewać go skoro bak i (nawet przy pełnym baku) lustro paliwa w baku jest niżej niż sam gaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravter Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 To gdzie ty masz ten gaznik? Na kierownicy? Wirkszosc skuterow ma bak pod dupa ponad silnikiem, a u cb gdzie on jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Bak paliwa między nogami w podłodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Zawór zwrotny musi być bo dzięki niemu nie cofa się paliwo do zbiornika i pozwala na ponowne zassanie go po odpaleniu.Tak wygląda zbiornik z wężykami: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Dokładnie tak. Poskladalem zaworek, odpala ale po delikatnym odkreceniu monety gaśnie. Zdjalem podciśnienie z cylindra moto zgaslo, ustami zacząłem dmuchać moto chodzi normalnie, z krocca z silnika czuć że leci poiwtrze.Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Dokładnie tak. Poskladalem zaworek, odpala ale po delikatnym odkreceniu monety gaśnie. Zdjalem podciśnienie z cylindra moto zgaslo, ustami zacząłem dmuchać moto chodzi normalnie, z krocca z silnika czuć że leci poiwtrze.Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 (edytowane) z krućca powinno być czuć zasysanie a nie dmuchaniewszytko podpięte jak w fabryce ?sama pompa od cudowania podciśnieniami też się mogła spierdzielić, stare membrany nie lubią takich udziwieńtą dziurkę w korku zaślepiłeś ? Edytowane 13 Czerwca 2015 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Wymiana pompy przewróciła wszystko do stanu sprawności. Pytanie z innej beczki jak zablokować variator żeby go odkrecic. Nie ma wejścia nigdzie na blokadę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Wymiana pompy przewróciła wszystko do stanu sprawności. Pytanie z innej beczki jak zablokować variator żeby go odkrecic. Nie ma wejścia nigdzie na blokadę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 pneumat, tylko kierunków nie pomyl Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.