Skocz do zawartości

Aprilia Leonardo 125 problem z odpalaniem na pełnym baku paliwa.


stanio50
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

posiadam Aprilie leonardo 125 2000 rok.

Apka ma problem z odpalaniem.

Zaczelo sie od tego ze zaworek zwrotny ( nr 9 na schemacie) był zalozony w druga stronę i był uszkodzony. Usunołem go całkem weżyk od strony trójnika zaślepiłem srubą/ wezyk od strony baku został otwarty, dodatkowo ktoś wywiercił dziurkę w korku paliwa. Objaw uszkodzonego zaworka był taki ze silnik odpalał ale chodził tylko na wolnych obrotach. Każdorazowe dodanie gazu gasiło silnik. Zrobiłem tak jak pisałem wyżej motor odpalał wszystko bylo git, miałem około 3/4 paliwa w baku. Polatałem troche po mieście wskazówka zbilżała sie do rezerwy zajechałem na stacje, tankowanko i juz dupa. Rozruch kreci silnik nie trybi. Przy otwartej manetce maxymalnie silnik zapala powoooooowli wkreca sie na obroty i jedzie, jednakze gdy tylko odpuszcze manetke chciaż na troche to silnik gaśnie.

 

W skuterach jest to rozwiazane dość problematycznie bo w baku musi byc jakaś pompka podcisnieniowa która pompuje paliwo do gaźmika (przeciez bak jest nizej niż silnik) i na chlopski rozum przy zamknietej manetce brakuje mu paliwa zeby odpalił.

Dzisiaj kupiłem zawó zwrotny i przywóce wszytko do stanu oryginalnego (może coś pomożę)

 

Macie jeszcze może jakieś pomysły sugestie?

 

W linku znajdziecie schemat układu paliwowego do leonardo 125

https://www.ultimateparts.net/ri.php?f=../images/categories/20706.jpg&h=250

 

 

Dzieki za odpowiedzi. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wstaw ten zaworek bo musi tam być (głupi go nie wymyslił) a z obiawów wynika że po zatankowaniu do pełna rosnie ciśnienie tzw. słupa cieczy niczym nie hamowane paliwo zalewa gaźnik (przy odkreconej jedzie) bo wypala nadmiar benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny musi być bo dzięki niemu nie cofa się paliwo do zbiornika i pozwala na ponowne zassanie go po odpaleniu.

Tak wygląda zbiornik z wężykami:

1096699.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Poskladalem zaworek, odpala ale po delikatnym odkreceniu monety gaśnie. Zdjalem podciśnienie z cylindra moto zgaslo, ustami zacząłem dmuchać moto chodzi normalnie, z krocca z silnika czuć że leci poiwtrze.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Poskladalem zaworek, odpala ale po delikatnym odkreceniu monety gaśnie. Zdjalem podciśnienie z cylindra moto zgaslo, ustami zacząłem dmuchać moto chodzi normalnie, z krocca z silnika czuć że leci poiwtrze.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z krućca powinno być czuć zasysanie a nie dmuchanie

wszytko podpięte jak w fabryce ?

sama pompa od cudowania podciśnieniami też się mogła spierdzielić, stare membrany nie lubią takich udziwień

tą dziurkę w korku zaślepiłeś ?

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...