Skocz do zawartości

Aprilia Pegaso >> Rotax 123 Szarpie przy 7tyś


Johny Bravo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Aprilie Pegaso 125, z silnikiem Rotax 123. Niestety szarpie (dostaje czkawki) w okolo 6500 do 7100 obrotów. Na niskich biegach tego tak nie czuć ale jadąc na trasie okolo 100-110 jest to bardzo uciążliwe.

Z tego co zauważyłem jest poklejony króciec oraz puszka filtra.

Czy może to być wina przycinającego się zaworu wydechowego ?

Edytowane przez Johny Bravo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca jest ciemnobrązowa, Wrzucę po 17 foto, Sklejony jest dość dobrze klejem do szyb. Nie ma nieszczelnośći. Airbox zamówiłem drugi, jutro będzie, a co sądzicie o dobrej jakości stożku ? Warto ? Nie jeżdżę w terenie. Głównie miasto. Z tego co widziałem to nie zamyka się zawór wydechowy - tak jakby była za słaba sprężyna. Jest wyczyszczony i delikatnie olejem przesmarowany a jednak nie odbija. Linka i elektrozawór są OK. Pozostaje założyć mocniejszą sprężynę.

Taki kolor Świecy po 80km od czyszczenia.

post-9546-0-89682600-1434047827_thumb.jpg

Edytowane przez Johny Bravo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik stopki bocznej ? u mnie to bylo przyczyna w CRM :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, Silnik jest świeżo złożony, poprzedni właściciel dawał go robić do Adam moto w gdyni. Ciężko to określić co się dzieje, może nagram filmik, w pewnych obrotach na każdym biegu dostaje czkawki. Czy to wina gaźnika ? Wątpię, Elektryki ? - zachowywałby się tak na całym zakresie.


Pierwsze co to muszę jutro zmienić puszkę filtra powietrza gdyż przyszła, wyciągnę, wyczyszczę i wyreguluję gaźnik oraz muszę odblokować zawór wydechowy.

Czy w rotaxie duża jest różnica w mocy na niskich obrotach gdy zawór się domyka jak powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam elektryke ale co konkretnie to nie wiem....... moze sprobuj np w ciemno podmienic cewke zaplonowa , tam jest osobno cewka i modul czy cewkomodul ? jak osobno to cewke mozesz dac nawet od ogara czy czegokolwiek......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1. Od paru dni mam problem ze skrzynią biegów, mogę przejechać na trasie 30km i jest ok, a 5 km po mieście i zacinają się, wyskakują itd. Czy lepiej od razu rozpoławiać?

2. Ciągnie sprzęgło. Poprzedni właściciel wymieniał komplet tarcz sprzęgłowych. Czy jest jakakolwiek w takim rotaxie możliwość regulacji sprzęgła oprócz linką ?

3. Czy w tłumiku - w dyfuzorze jest blokada ?? Widzialem, że wszyscy je rozcinali i wyciągali jakąś przegrodę, u mnie wydech jest cały jeszcze nie dotykany,



Panowie, a czy istnieje jakakolwiek regulacja biegów w rotaxie ? Pytam, gdyż jeden z mechaników w mojej okolicy który naprawia rotaxy zaoferował mi regulację biegów oraz sprzęgła.


odkręciłem dziś pokrywę sprzęgła :


www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cbb94769d308151a.html


Wszystko jest w białej mazi, łożyska itd.


Wodzik w 123 jest niestety schowany pomiędzy połówkami karterów. Co mogę jeszcze sprawdzić jeśli chodzi o skrzynię biegów bez rozpoławiania ? Nie ukrywam nie uśmiecha mi się tego robić, a jeździć tak dalej nie można. Tym bardziej dziwi mnie to, iż po postoju 3-4 godzinki biegi zaczynają chodzic jak należy. Pozdrawiam.
Edytowane przez Johny Bravo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojojoj mleko , leje ci się woda z pompy wody do oleju w skrzyni , lipa zabijesz skrzynie..........

 

albo ktoś nią za głeboko w wodę wjechał albo leje się woda z układu chłodzenia przez pompę , nie ubywa ci wody w chłodnicy ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdy go kupiłem, był trochę syf w chłodnicy, wlałem płukacza Prestone i jeździłem tak ze dwa dni. Później wymiana na płyn. Po tym zaczął robić sie taki właśnie kolor oleju.... Puściła uszczelka pomiędzy karterami ? Simmering?



Zastanawiam się czy rozpoławiać... ?? Czy może pobawić się z uszczelniaczami dolewanymi do płynu ? Sprawdzałem stan płynu na 200km ubyło ze 100ml

Edytowane przez Johny Bravo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...