Nivaro Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam:Yamaha yzf r125 2008 Silnik czterosuwawy, jeden cylinder Więc, wszystko zaczeło się kiedy spokojnie laciałem sobie do domu, 120km/h na liczniku :rolleyes: i nagle spad mocy :angry: , potem powoli znowu zaczeło nabierać mocy i jakoś udało mi się dojechać do domu, aczkolwiek najwiekszy problem polega na tym że coś zaczeło stukać w silniku a mianowicie klekotać, bardzo dużo ludzi powiedziało mi że pierścień na tłoku pękł dlatego wydaje takie dźwięki. Powodem problemu była zbyt mała ilość oleju silnikowego :banghead: , ponieważ gdy wróciłem do domu i motocykl ostygł chchiałem sprawdzić stan oleju na bagnecie, więc wytrałem go i wsadziłem spowrotem, nie zamoczył się w ogóle, na następny dzień szybko poleciałem do sklepu po olej (Castrol Power1 10w40 4T) i odrazu go wymieniłem. Już przy pierwszym odpaleniu motocykla natychmiast zaczeło się dymić z wydechu(tego problemu nie było wcześniej, dopiero po wymianie oleju) i wydobywa się smród spalonego oleju, to znaczy że silnik poprostu spala olej = kolejny kłopot.Dziś pojechałem do salonu Suzuki, to powiedzieli mi że czeka mnie remont silnika :sad: (w co raczej wątpie i mam nadzieje że nie).Więc jak myślicie? Co mogło się stać? Jeżeli czegoś dokładnie nie wytłumaczyłem proszę zadawać pytania w komentarzach a postaram się na nie odpowiedzieć. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravter Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 jak dymi na niebiesko to pali olej, jak pali olej to albo porysowany cylinder albo zjechane pierscienie albo zjechane uszczelniacze zaworow, nie wiem tylko czemu "potem powoli znowu zaczeło nabierać mocy"ps. nie dziwie sie ze padl skoro cisnales go 120km/h, mam ten moto i wiem ze przy 120 to juz dostaje w dupe, 90-100 to predkosc przelotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 laciałem sobie do domu, 120km/h na liczniku :rolleyes: i nagle spad mocy :angry: , potem powoli znowu zaczeło nabierać mocy W podobny sposób korba mówi ,że ma dosyć :biggrin:. Po zalaniu oleju stuki ustały ?W resztkach oleju,który spuściłeś z silnika były jakieś metalowe opiłki ???Zajrzyj do filtra oleju Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Dla takiego motorka 120 to nie prędkość przelotowa tylko kątówka. Zalałeś ten sam olej do silnika co był? Być może wlałeś inny i po prostu rozszczelnił się silnik i za to spala ci olej. Jeżeli po wlaniu oleju stuki ucichły obstawiam że przez dłuższy czas jeździłeś na zbyt niskim stanie oleju i przytarłeś wał dokładnie łożysko na czopie lub łożyska na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 brakło w jedynym miejscu oleju, złapał temperaturę i się zaczął "spawać", spadły obroty-mniejsza temperatura, starło "spaw" i dalej zaczął pracować ale z czymś uszkodzonympiec na lewą stronę i się wyjaśni co do wymiany Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravter Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 cylinder :P to nicasil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nivaro Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Po zalaniu oleju stuki ustały ?W resztkach oleju,który spuściłeś z silnika były jakieś metalowe opiłki ???Zajrzyj do filtra oleju Po zalaniu oleju stuki nie ustaly i jak spuszczalem stary nie bylo opilek metalu. Filter bedzie sprawdzany :) Dzieki wszystkim za pomoc ale udalo mi sie znalesc kilka osob ktore mialy dokladnie ten sam problem i nawet przy tej samej predkosci, wszystko co musieli wymienic to tlok, cylinder i uszczelki o pierscieniach juz nie mowiac. Bardzo mozliwe ze poprostu bede mial do wymiany jedna z tych rzeczy ale nie dowiem sie poki go nie rozbiore :) lewa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.