KARDAN-IN Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Może być coś z samym kontrolerem. Widać że test obrotomierza jest w porządku, a nawet na chwilę po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje prędkość obrotową silnika i cykl testu się powtarza. Mam taką propozycję, można by odłączyć kabel sygnałowy obrotomierza od kontrolera, i np. przedłużyć ten kabel dodatkowym kawałkiem kabelka. Następnie koniec tego kabelka owinąć kilka razy na przewodzie WN pierwszego cylindra. Po włączeniu stacyjki wskazówka już nie poleci do 10 tys/obr, ale jeżeli wszystko jest ok z obrotkiem, to po odpaleniu powinien prawidłowo wskazywać obroty, bez przerywania. I jeśli tak będzie znaczy to, że coś nie teges z kontrolerem... po prostu widać na nagraniu, że kontroler się chyba zawiesił w trybie test. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 z kontrolerem tzn. z czujnikiem przepustnicy ? 1. odłączyć kabel sygnałowy obrotomierza od kontrolera - czyli ten przy czujniku przepustnicy - są tam 3.2. koniec tego kabelka owinąć kilka razy na przewodzie WN - czyli przewodzie świecy ? kontroler się chyba zawiesił w trybie test. - a jaśniej jakoś ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Masz ewidentny problem z sygnałem z TPS, albo kabel uwalony albo sam TPS. "Przedzwoń" kable miernikiem, jeżeli będzie wszystko ok to szukanie używanego tpsa. W serwiowce masz tez podane jak się go ustawia (tez za pomocą obrotomierza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) Kontrola (ustawienie kąta) czujnika TPS. Gdy kąt czujnika jest prawidłowo ustawiony, obrotomierz będzie wskazywał 5.000obr/min.Gdy kąt czujnika jest zbyt szeroki, obrotomierz będzie wskazywał 10.000obr/min.Natomiast jeśli kąt będzie zbyt wąski, wskazówka obrotomierza będzie wskazywać 0. Regulacja kąta TPS. Włączyć zapłon. Następnie odłączyć wtyczkę czujnika tps, i podłączyć ją ponownie. Po wykonaniu tego, kontroler (ecu) przechodzi w tryb regulacji czujnika tps. Teraz należy poluzować dwie śrubki czujnika tps, i odpowiednio go obrócić (ustawić). Podczas manewru czujnikiem, wymagana/prawidłowa wartość kąta będzie widoczna na obrotomierzu. Po wyregulowaniu czujnika TPS, dokręcić śrubki mocujące. Kontrola/inspekcja czujnika TPS: Za pomocą miernika możesz sprawdzić rezystancję czujnika. Prawidłowa rezystancja wynosi 3.5~6.5kOhm (sprawdzasz podpinając pod kable czarny - czarnoniebieski)Kolejna inspekcja czujnika polega na sprawdzeniu rezystancji podczas powolnego dodawania gazu. W tym celu należy podłączyć miernik pod kable koloru: żółty - czarnoniebieski. Jeżeli wartość wskazania mieści się w tolerancji 0~5 (+/-1.5)kOhm, oznacza, że czujnik TPS jest sprawny. Natomiast jeśli wskazania będą poza tolerancją...czujnik kwalifikuje do wymiany. Edytowane 23 Maja 2015 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ponowne wielkie dzięki Panowie za podpowiedzi ! ! ! Właśnie wróciłem z pracy i idę do garażu. Wieczorem zdam relację z wykonanej pracy. Pozdrawiam !!!Jestem i piszę relacje: 1. Biorę miernik i kabelek po kabelku, kostka po kostce mierze przewody od TPS do ecu - wszystko brzęczy jak należy, kabelki OK.2. Mierzę rezystancje na wyłączonej stacyjce i kostka wpięta jest TPS - pokazuje 1.38 Ohm3. Mierzę rezystancje na wyłączonej stacyjce i kostka jest WYPIĘTA z TPS - pokazuje tyle samo 1.38 Ohm - to co mierze oporność kontrolera ecu wtedy, jak to jest ?4. Na włączonej jak chciałem mierzyć to chyba wtedy robię zwarcie :-//////// kurde nie jestem elektrykiem...5. Wchodzę wg podanej mi instrukcji w tryb regulacji czujnika - wskazówka wchodzi mi na 10.000 rpm i stoi, luzuję czujnik obracam we wszystkie strony a wskazówka ani drgnie, cały czas jest na 10.000. Wychodzę z tego trybu, zapalam moto i tu wielkie moje zdziwienie - obrotomierz działa jak należy !!! :-D kilka razy zapalam, gasze i wszystko OK. Ucieszony zabieram się wreszcie za ostatni etap czyszczenia... ;-) czyszczę, czyszczę i mówię sprawdzę czy działa i tu niespodzianka, dalej jak na samym początku i na filmiku :-(((((((((((((((((( wchodzę więc w tryb ustawienia TPS ponownie, ruzam czujnikiem wskazówka na obrotomierzu nie chodzi podczas ruszania czujnikiem jak za pierwszym razem, ale po wyjściu i zapaleniu motocykla obrotomierz znów działał....I CO TU POCZĄĆ ???? 6. Cytuję :Kontrola/inspekcja czujnika TPS:Za pomocą miernika możesz sprawdzić rezystancję czujnika. Prawidłowa rezystancja wynosi 3.5~6.5kOhm (sprawdzasz podpinając pod kable czarny - czarnoniebieski) - tutaj cały czas pokazuje mi 1.38 Ohm Kolejna inspekcja czujnika polega na sprawdzeniu rezystancji podczas powolnego dodawania gazu. W tym celu należy podłączyć miernik pod kable koloru: żółty - czarnoniebieski. Jeżeli wartość wskazania mieści się w tolerancji 0~5 (+/-1.5)kOhm, oznacza, że czujnik TPS jest sprawny. Natomiast jeśli wskazania będą poza tolerancją...czujnik kwalifikuje do wymiany. - podłączając miernik pod kable żółty - czarnoniebieski ani na włączonej stacyjce ani na wyłączonej nie mierzy mi sie oporność - na mierniku cały czas jest 1. 7. siedzę myślę i myślę i patrzę na stopke boczną i czujnik przy niej - nie sprawdzałem dotychczas nawet czy działa ten układ, że moto nie zapali mi na otwartej. szybko sprawdzam - i znów minka :-( - motor zapala na otwarnej stopce - a pewny jestem, że nie powinien. Rozłożyłem czujnik, sprężynki są, przeczyściłem styki, składam, nic to nie pomogło. Badam miernikiem przewody - znów wszystko pięknie brzęczy do samego końca - jeden kabelek (chyba niebiesko-żółty) idzie do jakiegoś przekaźnika po lewej stronie siedzenia i przewodzi cały prąd, a drugi (czarny z białymi kankami) idzie do kontrolera ecu i też przewodzi prąd. Podpinam jeszcze miernik z kostki przy przekaźniku do kostki przy ecu i wszystko OK - na otwartej stopce nie ma prądu, na zamkniętej brzęczy - więc wszystko na mój mały rozum OK, a motor zapala i na otwartej i na zamkniętej... Yh, nie mam juz pomysłó :-( KARDAN widzę zaczął ładnie rozgryzać cały mój problem - ale teraz zgłupiałem... Jak myślicie co tu może być grane ??? Może ecu jest uwalone ??? ta stopka nie teraz zaczęła zastanawiać...ten kontroler ecu jest cały zlany... czyli jest nierozbieralny i w takim razie nie do naprawienia...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) Kontrola/inspekcja czujnika TPS: Za pomocą miernika możesz sprawdzić rezystancję czujnika. Prawidłowa rezystancja wynosi 3.5~6.5kOhm (sprawdzasz podpinając pod kable czarny - czarnoniebieski)Kolejna inspekcja czujnika polega na sprawdzeniu rezystancji podczas powolnego dodawania gazu. W tym celu należy podłączyć miernik pod kable koloru: żółty - czarnoniebieski. Jeżeli wartość wskazania mieści się w tolerancji 0~5 (+/-1.5)kOhm, oznacza, że czujnik TPS jest sprawny. Natomiast jeśli wskazania będą poza tolerancją...czujnik kwalifikuje do wymiany. Powyższe mierzyłeś na rozłączonej kostce czujnika TPS? (interesuje nas pomiar samego czujnika TPS, nie ecu). Co do kosy (stopki bocznej) to wszystko jest ok. Moto zgaśnie z chwilą włączenia pierwszego biegu przy rozłożonej stopce (przetestuj)..... żebyś nie pojechał z rozłożoną. Ot takie sprytne zabezpieczenie ;) Edytowane 23 Maja 2015 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 z tą topką to się ładnie nabrałem... ;-) Kardan - to mierzyć oporność samego czujnika na rozpiętej kostce ?? napisz dokładnie kurde jak mam to zrobić i jeszcze pójde do garażu... ;-)chyba robiłem źle... mierzyłem na rozpiętej kostce boczne piny ... a powinienem mierzyć bocznego ze środkowym w czujniku tps i ruszać manetką, tak ? . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 ok, idę to sprawdzę ale na rozłączonej mierzyłem na 100% boczne i wtedy nie miałem żadnej oporności, na mierniku cały czas było 1 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Możesz spróbować zmienić zakres oporności na mierniku, czasami pomaga ;) Trzeba teraz dokładnie określić, czy czujnik jest sprawny czy też nie, bo od tego wyniku zależy co dalej robić z tym fantem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Relacja z pomiaru ;-) : Rozpiołem akumulator by móc wygodnie dostać się w piny czujnika przez kostke a nie szukać drucików w czujniku :-)miernik ustawiony na 200K i oto wyniki: 1. mierze jeden boczny ze środkowym: manetka na "0" - 188.5 kOhm, manetka powoli w strone dodawania gazu i na końcu zakresu miernik pokazywał 140-150 kOhm2. mierze 2 boczny ze środkowym i pomiary wyszły jak w punkcie 1 ;-)3. mierzę zewnętrzne piny - stałe 01.3 kOhm i jak to wygląda KARDAN-IN. . . ? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Otrzymane wartości są niezgodne z tolerancją. Prawidłowo powinno to wyglądać tak: pkt 1. 0~500kOhm wartość rosnąca stopniowo/liniowo, aż do pełnego otwarcia przepustnicy.pkt 3. tutaj wartość powinna mieścić się w zakresie 350~650kOhm. Rozumiem, że mierzyleś rozłączony czujnik tps? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 podpiołem się przez kostke - tak będę miałem wygodniej, ciężko samemu dotyka 2 pinów w czujniku... wcześniej odłączylem obie klemy akumulatora.wydaje mi się, że w ten sposób zmierzyłem sam czujnik. widać, że ten czujnik mam chyba do wywalenia... :-( znalazłem taki na allegrohttp://allegro.pl/czujnik-polozenia-przepustnicy-tps-yamaha-xj-600-i5321293772.htmljednak on jest od XJ 600... wizualnie jest taki jak u mnie , ale czy będzie pasował i bedzie kompatybilny z moją XJ900 to . . . . musisz wiedzieć tylko Ty KARDAN :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Z tego co udalo mi sie znalezc to pasuje od: 1996 XJ900S DIVERSION CARBURETOR 1996 XJR1200 CARBURETOR 1995 XJ900S DIVERSION CARBURETOR 1995 XJR1200 CARBURETOR Nr katalogowy Yamahy: 4KG858850000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Nie ma znaczenia czy klemy odłączyłeś czy wyniosłeś śmieci. Czy mierzyłeś odpięty od układu czujnik TPS?Jeśli nie to Twój pomiar jest o kant dupy rozbić a z tego co napisałeś to jest. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.