Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Witam Forumowiczów! Od miesiąca posiadam Yamahe XJ 900S rok 1995 - aktualnie przygotowywuję ją do sezonu. Wszystko dopracowywuje ale nie mogę zrobić obrotomierza (już z tym problemem kupiłem) mianowicie - włączam zapłon: wskazówka obrotomierza idzie do 10tys i opada i dopóki nie zapalę motocykla to ten objaw powtarza się co około 5 sekund - wskazówka sobie biegnie do 10tys. obrotów i opada do 0 itd. natomiast gdy zapalę moto to obrotomierz przestaje działać tzn. co bym nie robił, stał , jechał, obrotomierz leży na 0. Skoro wskazówka leci do 10 i opada i wszystko wygląda ładnie płynnie - to wydaje mi się, że mechanicznie obrotomierz nie jest uszkodzony... Sprawdziłem styki wszystkie przy liczniku, dałem mase z ramy bezpośrednio i nic to nie daje... Walcze juz 2 dzień i efektów nie mam a pomysły juz mi się skończyły... :-( Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam Wszyskich Motocyklistów !!! ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Ja miałem podobne objawy jak wilgoć się dostała do środka. Może potraktuj suszarką przez parę minut. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Wnętrze licznika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Tak, tam gdzie są te wszystkie układy scalone itp. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 OK.Moto mam rozłożone więc wieczorem dam znać czy pomogło ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Możliwe też że moto sygnalizuje w ten sposób jakiś błąd, ale szczerze to wątpię żeby w xjocie była tak zaawansowana elektronika. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 licznik rozebrany, w środku czyściutko suchutko aż miło ;-) podgrzałem opalarką cały układzik od środka obrotomierza a nóż może faktycznie jakiś zimny lut ale... po złożeniu wszystko bez zmian :-( co do błędów też wątpie... w 1995 roku chyba nie było aż tak zaawansowanych opcji :-p ma ktos jakiś pomysł jeszcze... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 To może sprawdź czy pin w kostce odpowiedzialny za obrotomierz nie jest jakoś uszkodzony, poluzowany czy zaśniedziały. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 kostki przejrzałem i przesmarowałem sprayem do styków... zastanawiałem się nad podpięciem nowego przewodu "na krótko" od obrotomierza do miejsca początkowego ale nie moge zlokalizować gdzie ten przewód idzie... :-( a nie chce całej wiązki rozprówać, bo wszystko jest ładne wygląda na orginał.na schematach elektrycznych za bardzo się nie znam... może któś pomoże skąd idzie 3 kabelek obrotomierza -> są 3 - 1) czarny - masa, 2) brązowy - jakiś prąd rozchodzi siię tez na kontrolki, 3) szary dochodzi do obrotomierza - wcześniej jest żółto-czarny i skąd on idzie już nie wiem ... yhhhh, nie dam rady chyba tego zrobić ;-( a wiecie, czy da się taki obrotomierz sprawdzić po zdemontowaniu na stole jakiegoś elektyko-elektronika czy on jest sprawny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Wklej schemat jak możesz. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 mam schemat i wklejampoprzednio chyba się nie udało. tutaj powinien juz być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Oj, to musi ktoś z niemieckim pomóc. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Oj, to musi ktoś z niemieckim pomóc.To nie jest niemiecki ;) Elektronik nie sprawdzi obrotomierza na stole. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) Holenderski.nr 48 to obrotomierz.Ze schematu cieżko wywnioskować.Trzeba to oddać elektronikowi, budowa dość prosta, ale najlepiej sprawdzać na moto. Edytowane 21 Maja 2015 przez Croowab Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świr Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 tak, yamaha przywieziona kilka lat temu z holandii ;-) Croowab, ale na moto jaest problem :-p a co powiedzieć elektronikowi jak jutro spróbuję do niego podwieźć . . . ? ;-)PANOWIE MAMY JAKIŚ TROP :-) Faktycznie 48 to obrotomierz - wychodzi z niego kabel Gy (grey - szary) i zmienia się w Y/B (yellow-black czyli żółto-czarny) i biegnie do 11 - ontstekingsspoel czyli cewki zapłonowej. Gdzieś wyczytałem, że jak nie działa obrotomierz to może być uszkodzona cewka zapłonowa... Teraz pytanko - gdzie ta cewka jest i jak to wygląda ?!!! :-D ale zaraz zaraz.... ja jest uszkodzona cewka zapłonowa to motor będzie normalnie zapalal ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.