Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wymontowałem ten wałek. Jakie ma mieć pasowanie wałek sprzęgłowy z tym wałkiem z zębatką zdawczą w który wchodzi? Wałek ma 13.90 a tulejka 14.20. Więc luz jest 0.3. A to jak widać stanowczo za dużo. Dodatkowo tuleka lata w samym wałku. Oryginalnie ma nawiercone przez wałek trzy otwory do smarowania. A że lata w środku to i otwory są zasłonięte i nie ma smarowania. Przez co pewnie wytarła się w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tego typu miejscach stosuje się pasowanie otworu H7, czyli dolna tolerancja 0 mm, górna +0,018 mm. Prawdopodobnie nominalny wymiar wałka wynosił fi 14 mm, ale się wytarł i teraz luz wynosi więcej niż powinien. Nie mam literatury do SHL, a tam powinny być podane wszystkie pasowania i wymiary graniczne części dla tego silnika.

Tak czy inaczej trzeba by dobry fachowiec zrobił z jednego mocowania tulejkę z odpowiednim naddatkiem w otworze na obróbkę, a potem rozwiercił ją rozwiertakiem nastawnym z luzem zapewniającym swobodny obrót. Przy zużytych już częściach niestety nie da się stosować zasady stałego otworu, tylko trzeba stosować zasadę stałego wałka, co technologicznie jest dużo trudniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...