ventura Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Panowie pomóżcie bo siły mi odeszły jak po złożeniu odkryłem tego babola. Skąd się wziął ten luz i jak go skasować? Podsyłam film. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Po pierwsze musisz zrobić nową tulejkę w kole zdawczym (nr 1) oraz prawdopodobnie zastosować grubszą podkładkę dystansową (nr 2) między wałkiem skrzyni biegów i kołem zdawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Dzięki. W sobotę wywalę silnik bo nic innego mi nie pozostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Wymontowałem ten wałek. Jakie ma mieć pasowanie wałek sprzęgłowy z tym wałkiem z zębatką zdawczą w który wchodzi? Wałek ma 13.90 a tulejka 14.20. Więc luz jest 0.3. A to jak widać stanowczo za dużo. Dodatkowo tuleka lata w samym wałku. Oryginalnie ma nawiercone przez wałek trzy otwory do smarowania. A że lata w środku to i otwory są zasłonięte i nie ma smarowania. Przez co pewnie wytarła się w oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 W tego typu miejscach stosuje się pasowanie otworu H7, czyli dolna tolerancja 0 mm, górna +0,018 mm. Prawdopodobnie nominalny wymiar wałka wynosił fi 14 mm, ale się wytarł i teraz luz wynosi więcej niż powinien. Nie mam literatury do SHL, a tam powinny być podane wszystkie pasowania i wymiary graniczne części dla tego silnika.Tak czy inaczej trzeba by dobry fachowiec zrobił z jednego mocowania tulejkę z odpowiednim naddatkiem w otworze na obróbkę, a potem rozwiercił ją rozwiertakiem nastawnym z luzem zapewniającym swobodny obrót. Przy zużytych już częściach niestety nie da się stosować zasady stałego otworu, tylko trzeba stosować zasadę stałego wałka, co technologicznie jest dużo trudniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.