Łukasz Kozik Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Hej !W sobote rano, tak nagle przestala mi wskakiwac 3 i 5. Generalnie biegi sa ale mozna je wrzucic na niskich obrotach i po dluzszej chwili jazdy na sprzegle, musze poprawiac kilka razy dzwignie zeby sie zapial, inaczej wskakuje luz. Wczesniej bylo tak ze przebialem biegi bardzo szybko, przy blyskawicznym wcisnieciu i odpuszczeniu sprzegla. Napewno przez takie traktowanie przez 3 lata cos sie zurzylo ale co ?? Wie moze ktos co kapituluje jako pierwsze jak sie zmienia biegi bardzo szybko ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Ja słyszałem od mechanika motocyklowego, że w tego typu skrzyniach biegów powinno się wbijać biegi szybko i stanowczo, więc nie wydaje mi się że katowałeś tą skrzynię. pewnie coś padło bo przyszła na to pora :)nie pomogę bo się nie znam na skrzyniach.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmistrz Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 sory że tak się wpier.... ale mi też coś się stało ostatnio z 2 biegiem ciągle wskakuje luz prawie nie da się jechać czy to tryb czy coś gorszego???? :) inne biegi chodzą normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2004 w motocyklu jest inna skrzynia w samochodzi dzieki przekładni na lewarkubiegi sa wbijane z ogromna moca natomiast w motorze przekładni nie ma wiec musimy szybko zmieniac biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEM Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Skrzynia??????? Coż jeśli chodzi o ta stanowczość ze zmianą biegu to się zgodze ale moim zdaniem skrzynia w mz 251 jest naprade solidna. Aha jeśli chodzi o twój problem ( do Łukasz ) to jeśli chcesz rzobijać silnik i sprawdzać co sie stało to moim zdaniem poszły wodziki ( są cienkie ) a jeśli chodzi o same tryba to musisz sprawdzić czy nie maja nadmiernego luzu, ale ja i tak obstawiałbym wodziki????? Napisz co i jak z tą skrzynią???? pozdro :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 HejNa razie mykam spokojniej i zmieniam biegi dokladnie, mam zamiar doturlac sie tak do sniegu. W zime rozbiore silnik i wymienie (ja tez obstawiam wodziki)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawello Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Witam, mam mz 150 i z ciekawościa czytam, że szybkie zmienianie biegów jest zdrowsze dla skrzyni niż powolne. Ja osobiście jesyem zwolennikiem powolnej zmiany biegów, przy szybkiej czuje na bucie niewielkie opory. Zawsze myślalem, że wolna zmiana chroni skrzynię. Proszę o dokładniejszy komentarz i uzasadnienie tego faktu. Oby wasze skrzynie milion mil wytrzymały :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Padla komus 3 i 5 naraz? Ciekawe... bo te biegi nie sa nijak skolerowane :mrgreen: Zanim rozebralbym silnik, zajrzalbym pod pokrywe sprzegla i sprawdzil, czy nie spadl tzw. noz do pizzy, czyli takie male koleczko dociskane sprezynka do walka zmiany biegow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Wiesz MlodyVFR, ja tez tak myslalem, ale teraz okazuje sie ze tylko 3 padla, 5 jednak jest ok, jakos jej przeszlo.... Ale THX za info, sprawdze to koniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 juz daje kometarz skrzynia w motocyklach ruzni sie od samochodowej tym ze nie ma synchronizatorow(takie zwalniacze obrotow) jesli zmieniasz wolno biegi to bedzie dłurzszy czas chamowania tych obrotow w samochodzie potrzebujesz bardzo małej energi do zmiany biegow tu musisz wkładac wiekszą energie zeby odciozac automat i wodziki jesli robisz to powoli i małą energią to skrzynia rozsypie sie po 2 000km. Jest to taka sama przypadłosc jak wmawianie ze jazda 30km/h motorkiem na 3 lub 4 biegu nie jeset dla niego meczoca przeciwnie obciorzone są wszystkie elemety silnika a najbardziej łozyska wału korbowego. jesli chesz ze mną o tym pogadac to zagadaj na gg niebede robił z forum czatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Hej !BARDZO dziekuje wszystkim za pomoc. Wiem co mi sie w skrzynie stalo i wiem ze taka zmiana biego jak praktykuje jest poprawna. Panowie THX !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.