Keemot Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam w skuterze zrobiłem zwarcie w bezpiecznikach tzn.w miejscu gdzie powinien znajdować się bezpiecznik oznaczony jako 12V DC, 15 A tego bezpiecznika nie było i zwisały tylko zaizolowane kable tego samego koloru, ja zrobiłem zwarcie na tych kablach.(Na schemacie jest to pierwszy bezpiecznik od aku) Teoretycznie powinien się tam znajdować bezpiecznik ale niewiem coś tam może było podłączone np. alarm. Wracając do problemu to w momencie zwarcia słychać było w prędkościomierzu trykanie jak gdyby chciał się kręcić do tyłu albo nie dał rady wystartować. Dodam że nie ma reakcji na przkręcenie kluczyka nic się nie dzieje, a powinien wystartować cyfrowy wyświetlacz i chyba pompka paliwa. Przed wystąpieniem problemu skuter działał bez zarzutu wszystko było w porządku odpalił po zimie bez problemu, akumulator jest sprawny sprawdzony miernikiem 12,8 V. Bezpieczniki sprawne w tym główny który znajduje się między regulatorem a akumulatorem. Dołączam schemat instalacji i czekam na sugestie. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy temat na forum i z góry proszę o wyrozumiałość jeśli napisałem coś nie jasno.Dodam jeszcze, że na tych kablach które zrobiły zwarcie jest cały czas napięcię 12,8 V. Zasilanie prędkościomierza jest ztego co wywnioskowałem z licznika cyfrowego i to w nim może być problem jednak nie jestem tego pewien, po wymontowaniu i oględzinach wygląda w porządku podłączałem go (tzn sam cyfrowy zegar) do akumulatora i zapalał się na 2 sekundy ale bez podświetlenia robił taki start jak przy włączaniu zapłonu. Jeżelima ktoś jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie, to jestem otwarty na wszelkie propozycje i podpowiedzi. Jeszcze jedno jeśli ktoś przegląda schemat to kolory kabli są po włosku postaram się wrzucić tłumaczenie. Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez Keemot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) kompletnie nie rozumie tego co napisałeś jeszcze raz od początku... otworzyłeś fuse box ( skrzynke z bezpiecznikami) i zmostkowałeś dwa kable, które luźno wisiały. tak? Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez AdamYZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Ok, to po co mostkowałeś te przewody skoro wcześniej wszystko było ok?Czy rozłączyłeś ponownie te przewody? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keemot Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Ok, to po co mostkowałeś te przewody skoro wcześniej wszystko było ok?Czy rozłączyłeś ponownie te przewody?Zmostkowałem je trochę przypadkiem, niepotrzebnie zdjąłem izolację z tych przewodów. Rozłączyłem je z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 To szukaj teraz spalonego bezpiecznika miedzy akumulatorem a np., puszka bezpieczników. To tak na początek. Ogólnie miernik lub próbnik w łapkę i szukaj gdzie nie dochodzi napięcie z akumulatora.Jeśli usmażyłeś przewody to będziesz miał więcej roboty bo będziesz musiał znaleźć miejsce gdzie wiązkę potopiłeś i zwarło przewody. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keemot Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 To szukaj teraz spalonego bezpiecznika miedzy akumulatorem a np., puszka bezpieczników. To tak na początek. Ogólnie miernik lub próbnik w łapkę i szukaj gdzie nie dochodzi napięcie z akumulatora.Jeśli usmażyłeś przewody to będziesz miał więcej roboty bo będziesz musiał znaleźć miejsce gdzie wiązkę potopiłeś i zwarło przewody.Dzięki za zainteresowanie bedę badał miernikiem jak znajdę przyczynę to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Jeszcze jedno, na poczatek poszedłbym tropem winowajców czyli przewodów, które zrobiły zwarcie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keemot Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Dzieki za podpowiedzi temat ogarnięty i do zamknięcia. Przyczyną były kostki od bezpieczników i od stacyjki poszedłem po kablach i się wyjaśniło. Po ominięciu stacyjki i poruszaniu kablami w kostce bezpieczników zaczęły świecić zegary.Przelutowałem kostkę od stacyjki i bezpieczników na nowo i działa jak należy, założyłem bezpiecznik na tym kablu którym niby zrobiłem zwarcie i jest git. W zegarach trykało bo chyba dostawały za mało prądu jak ta kostka łączyła jak chciała. Trochę przymotałem może z tym opisem problemu ale nie jestem zbyt ogarnięty w elektryce - przy okazji zobaczyłem co skuter ma w środku i zbadałem całą instalację elektryczną. Następnym razem postaram się lepiej precyzować zagadnienie poruszane na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.