Skocz do zawartości

Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korbowej


grayfox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W moim KXF po remoncie silnika ( tłok, korba, rozrząd etc.etc.) mam kłopot z olejem.
Mianowicie po zalaniu 1,5 l oleju zgodnie z instrukcją (suchy silnik), poziom oleju we wzierniku oscylował w górnej połowie. Po kilku kopnięciach jednak poziom ten spadł do zera. Pomyślałem, że zapewne filtr oleju musiał się nasączyć, kanały olejowe zalać więc dolałem znów oleju, aż pokazał się w oczku w okolicach połowy. Po kilku kolejnych kopnięciach znów poziom oleju był na zero. Jednak tym razem już nie dolewałem nic, ponieważ łącznie wlałem już 2 l.

Spuściłem oleju, jednak przez korek zeszło około 1,2 l (a walałem 2l). Sprawdziłem, odmę, łączenie karterów, komorę spalania, wydech i nigdzie nie było śladu oleju.
Po kilku godzinach zauważyłem, że poci się korek inspekcyjny po lewej stronie, ten na poziomie wału korbowego. Okazało się, że cała ta komora do wysokości czopa wału jest zalana olejem. Spuściłem więc olej przez ten korek, jednak wciąż napływał tam olej, poprzez kanał na spodzie silnika (patrz zdjęcie). Okazało się, że brakując 0,8l oleju spłynęło właśnie przez ten kanał do komory koła magnesowego.

Co mogło, pójść nie tak? Nie chcę w ciemno wyjmować silnika. Dodam, że już robiłem takie rzeczy w tych silnikach RMZ/KXF oraz innych crossówkach i nigdy nie spotkałem się z czymś takim.

Reasumując:
-Wlałem 2l oleju, jednak poprzez korek spustowy zeszło jedynie 1,2l a 0,8 poprzez korek inspekcyjny po lewej stronie.
-Po kilku kopnięciach silnik przerzuca olej z komory sprzęgła do komory korbowej (?) oraz do komory koła magnesowego.


Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem. Co może dawać taki objaw?

Dziękuję z góry za pomoc.

 

post-7078-0-47857500-1428053664_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozebrałem całą prawą stronę silnika, sprawdziłem pompę oleju, uszczelki, kanał na spodzie silnika którym olej może się przelewać ze środa silnika do komory sprzęgła i wszystko ok,drożne etc.

 

Złożyłem, zalałem 1,4 l oleju jak pisze manual i stan oleju był prawidłowy. Przechylałem motocyklem na lewo i prawo i stan oleju wracał cały czas do właściwej pozycji. Następnie na odkręconej świecy przekopałem motocykl kilkadziesiąt razy i stan oleju był ok. Następnie odpaliłem go na chwilę i znów nie widać oleju we wzierniku nawet po dłuższym czasie. Olej pokazywał się dopiero pod bardzo mocnym przechyłem.

 

Ma ktoś jakikolwiek pomysł, co to może być?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...