Skocz do zawartości

MAM dylemat co wybrac cbr 600 czy zxr 750 czy vfr 750 ......


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich uzytkownikow

na forum jestem nowym uzytkownikim po krotce napisze cos o sobie na imie mam łukasz i mam 24 lata mieszkam pod warszawa blisko lasu matocyklami pasjonuje sie od dziecinstwa to u mnie rodzinne i od najmodszych lat cross zaczynalem od malych pojemnosci a potem wpadlem dosc mocno w motocykle CZ 125 pozniej 250 i 400 bylo ich sporo jakies jawy 500 potem cos lepszego suzuki rm 250 honda cr 250 to juz inna klasa no i na sam koniec handa xl 600 iale byla za ciezka i wszystko sie poniszczylo to chyba przyzwyczajenia z crossa a obecnie od jakis 3 lat nie posiadalem zadnego motocykla problemy finansowe mnie dopadly.

Obecnie szukam jakiegos motocykla zalozylem temat w dziale enduro ale jeszcze sam nie wiem na co sie zdecydowac i nie wykluczone ze bedzie motocykl szosowy mam na to około 7 tys to nie jest za duza kwota ale mam nadzieje ze moze uda sie cos znalesc i tu prosze o pomoc poniewaz na motocyklach szosowych nie znam sie wogole, ale poczytalem troszke tematow i postow i bede zastanawial sie nad cbr 600 , vfr 750 , z zxr 750 to chyba od razu zrezygnuje, moze jakis gsxr, a podobno XJ 600 sa calkiem dobrymi motorkami ale to typowo turystyczne bryczki (jutro jade obejrzec jednego to cos napisze ) ciagnie mnie troszke do strasznego wariactwa i sam niewiem co wybrac.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja chyba bym wybral vfr750.Za 7tys. to trzeba szukac takiego moto ktory jest bardzo trwaly bo to juz pojazdy po sporych przebiegach a vfr na silniku mozna zrobic powyzej 200tys. km-jest nie do zajezdzenia.Wiem to z doswiadczenia kumpli ktorzy na vfr smigaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba bym wybral vfr750.Za 7tys. to trzeba szukac takiego moto ktory jest bardzo trwaly bo to juz pojazdy po sporych przebiegach a vfr na silniku mozna zrobic powyzej 200tys. .

To prawda. Zresztą za 7 tys. można znależć VFR RC24 w niezłym stanie. To właśnie dzięki RC24 zakochałem się w fałeferach. Wystarczyło kilka kółek po parkingu (samsona) i krótki przelot po Okopowej (jednego ze sprzedających), żebym wiedział, że to MUSI być VFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że masz 7 tysięcy na moto. Z trzech podanych motocykli dwa (CBR i VFR) są motocyklami raczej sportowo-turystycznym, zaś ZXR to typowy ścigant. Wiem, bo mój brat jeździł jeden sezon(ZXR '92).Pozycja za kierownicą to typowy "śledź".Porównując ją z pozycją z ZX-9, można wywnioskować, że pojazd stworzony jedynie na tor, zaś w codziennej eksploatacji jest po prostu nie wygodny...ale cóż, to trzeba lubieć.Wspomniałem o 7 tysiącach. Decydując się na ZXR (które w gruncie rzeczy polecam, choć nie jeździłem za kierownicą :banghead: ) z tą kwotą zmuszony będziesz do kupna modelu H1 lub H2 (1989 i 1990). Jednak te odradzam. Są znaaaaaaacznie brzydsze niż te począwszy od modelu J1, choć i pozycja za kierownicą nie jest tak wysunięta do przodu. Moto dyspnuje mocą 100 KM (czyli tyle co CBR), co daje i tak zajebistego kopa(uwierz mi, że mówię prawdę.Mam ziomka który miał "stare" ZXR(chodzi o model h1) i nieraz na prostej odkręcając nie pozostawał mocno w tyle za moim brajdakiem). Zaś z właścicielami modeli J1 lub J2 to zamienisz się za ok. 10,5 tys(stan techniczny może nieco odbiegać od ideału...) do 12 (te mogą być w lepszym stanie, choć miny zdarzają się nawet w motocyklach o wartości 35 tys :banghead: ) No i nie zapominaj o kosztach eksploatacji. Nie chodzi tu tylko o benzynę czy ubezpieczenie. Weź pod uwagę fakt, że dobra zębatki wraz z łańcuchem to wydatek rzędu 700-800 zł, zaś tylna opona(nawet lekko używana i góra roczna) to wydatem 150-200 zł.O tym często się zapomnia...Ale gdy już nabędziesz sprawne i zadbane moto przyjemność z jazdy jest naprawdę ogromna!Pozdrawiam

 

http://www.bikepics.com/members/zin/ :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dylematy

 

słowa i muzyka: Jakub Sienkiewicz

 

powiedzcie mi ludzie powiedzcie mi wszyscy

czy lepiej żyć brudnym czy lepiej żyć czystym no

 

powiedzcie mi ludzie powiedzcie mi wszyscy

czy lepiej żyć brudnym czy lepiej żyć czystym

 

pytałem matki pytałem żony

a one mówią włóż kalesony

 

kalesony kalesony kalesony kalesony

 

poradźcie mi ludzie poradźcie mi ludzie

czy lepiej na dole czy lepiej na górze no

 

poradźcie mi ludzie poradźcie mi ludzie

czy lepiej na dole czy lepiej na górze

 

pytałem żonę pytałem matkę

a one mówią włóż gacie w kratkę

 

gacie w kratkę gacie w kratkę gacie w kratkę gacie w kratkę

 

 

no niech mi ktoś powie bo nie wiem niestety

czy żyć mam z kobietą czy żyć bez kobiety

 

no niech mi ktoś powie bo nie wiem niestety

czy żyć mam z kobietą czy żyć bez kobiety

 

pytałem latem pytałem w zimie

a ludzie mówią kiedyś ci minie

 

kiedyś minie kiedyś minie kiedyś minie kiedyś minie

 

powiedzcie koledzy bo troska mnie gnębi

czy lepiej po wierzchu czy lepiej do głębi

 

powiedzcie koledzy bo troska mnie gnębi

czy lepiej po wierzchu czy lepiej do głębi

 

kolega milczy bo się krępuje

mówią mi potem on też się truje też się truje

 

też się truje też się truje też się truje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo miło,że mamy poetów u nas ale mogłes otworzyć sobie specjalny temat i tam sie popisywać zdolnościami a'la Mickiewicz :banghead: Powracajac do tematu nigdy nie kupuj używanego motoru kup lepiej jakis nowy i to jak CBR to radze np 900RR bo 600 sie ponoc szybko nudzą i człowieku najważniejsze KUP NOWA PROSTO Z SALONU (wtwdy wiesz na czym jedziesz) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KUP NOWA PROSTO Z SALONU (wtwdy wiesz na czym jedziesz) .

A ty chłopie byłeś na wycieczce na Księżyc albo Marsa? Chłpak pisze, że ma 7 tys na motocykl i ani grosza więcej. Z czym pójdzie do salonu? 8O . Dla ludzi bez wielkiej kasiory używany motocykl to szczyt mażeń, a akurat CBR600 i VFR to dobry wybór. W CBR600 trzeba jedynie dobrze posłuchać rozrządu. Napinacz łańcucha nie należy do trwałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopie bez zastanowienia sie kupuj VFR RC24 - tak jak wyzej napisali - trwaly silnik, dobry kop z niskich obrotow, tego nie bedziesz mial w zadnej rzedowce. W Gdansku znam 4 osoby co ta takich sprzetach lataja no i bez awarii (nie liczac zepsutego impulsatora pompy paliwa w jednej z nich :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozwole sobie tylko poprzeć przedmówców. VFR RC24 to bardzo dobry wybór... CBR600 F1 to rowerek...słaba moc i tylko w górnym zakresie obrotów, poza tym wygląd wg. mnie niezbyt ciekawy.

 

VFR poza dobrą mocą (106KM), dużym momentem z dołu i dużym przy 8-9k rpm jest doskonałym wyborem dla turysty ze smykałką do sportu :banghead:

Bezawaryjny silnik, rewelacyjne hebelki i ten dźwięk V4, tylko brać :crossy:

 

To tyle z autoreklamy mojego motocykla, polecam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do innych motorków to sie nie wypowiadam bo nie miałem przyjemności ale od początku sezonu śmigam na VFRce RC24. Kilka moich przemyśleń... Jak za takie pieniądze (6500zł) to motocykl bajka. Jazdę turystyczną uprawia sie na nim bardzo przyjemnie. Wygodne siedzenie, spokojna jazda na niskich obrotach ale jak trzeba przycisnąć to bardzo ładnie się zbiera (nawet z pasazerem i bagażem). Spalanie jest takie jak się jeździ: jazda spokojna 5l/100km a jak pojeździ się ostro to może dojść nawet do 8l/100km. Od kupna przejechałem ok 7000km i żadnych niespodziwanych wydatków a motorek z 1988 roku. Praca silniczka bardzo przyjemna - fajne gwizdanie kół zębatych rozrządu :).

Na co powinnes zwrócić uwagę przy kupnie:

1. przed oglądaniem sprawdź czy motor jest prosty, czy śladuje jedno koło z drugim. Radze sprawdzic na początku z doświadczenia - ja godzinę traciłem na oglądanie a potem jazda i z motorka banan :)

2. jezeli kupujesz motor za sumę blisko tej która jestes w stanie uzbierać to policz sobie wszystkie wydatki zwiazane z kupnem motorku: wyjazdy po motor zakończone niepowodzeniem, koszty rejestracji, elementy które trzeba koniecznie wymienić (olej, koszty ewentualnych regulacji), no i części które jeszcze ujdą ale już trzeba o tym myśleć (klocki hamulcowe, sprzęgło, tarcze hamulcowe, świece, filtr powietrza, opony, łozyska, komplet napędowy itp).

3. Radzę obejrzeć dokładnie i posłuchać motorka przed wyjazdem po kupno, wtedy ma się jakieś porównanie.

 

Znane mi wady tego modelu:

1. bardzo ciężko dostać w Polsce prosty motor.

2. przegrzewanie sie regulatora napięcia (wada modelu rc36, w moim nie zauważyłem).

3. licznik kilometrów 5 cyfrowy (więc nie wiadomo czy motorek ma przejechane 150.000km czy 50.000km).

 

No to chyba wszystko co mi teraz przychodzi na myśl. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...