Skocz do zawartości

Yamaha XJ600 r94


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jesieni mam problem z zapalaniem swojego Diversiona po dłuższym 2-3 dniowym leżakowaniu w garażu.

Kręci, iskra jest wszystko ok, ale tak jakby nie dostawał paliwka. Akumulator można rozładować na kręceniu i nic, zapala dopiero po 500-600m pchania.

Przez zimę może 2-3 razy próbowałem zapalać - było to samo, w weekend mam zamiar zacząć przygotowania do sezonu. Ktoś ma jakieś sugestie co do źródła problemu? Oczywiście biorę pod uwagę jakieś niedrożności, problemy ze ssaniem? (no ale bez przesady - tyle biegania żeby zapalić).

 

Z tego co jeszcze zauważyłem to zalewa mi jedną świecę (na pierwszym cylindrze o ile się nie mylę) chciałbym jednak pozbyć się problemu z zapalaniem przed zajechaniem na regulację.

 

 

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc,

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci, iskra jest wszystko ok, ale tak jakby nie dostawał paliwka. Akumulator można rozładować na kręceniu i nic, zapala dopiero po 500-600m pchania.

No to sobie sam odpowiedziałeś. Gaźniki do przejrzenia. Jakkolwiek najpierw bym sprawdził układ paliwowy - wężyki, filtr jeżeli masz, i pompę. Pamiętam że cośtam było z pompą...

Po drugie, po długim przestoju paliwo może wyparować z komór, więc warto (jeżeli pompa działa) parę razy włączyć stacyjkę, poczekać aż nabije na sztywno, wyłączyć, i jeszcze raz. Żebyś miał pewność że paliwo dochodzi.

 

I zbadaj. Druga sprawa że jeżeli przymoczyłeś świece odpalając na pych w zimie (i nie wygrzały się) to prawdopodobnie świece są do wymiany. Za zawsze wkładam irydowe i mam problem z głowy na długi czas...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis to brak zabawy, lubię grzebać przy swojej maszynie :) Poza tym zaoszczędzę na tym kilka groszy.

 

Co do gaźników rok temu chciałem się za to zabrać, ale no cóż... samo czyszczenie i regulacja to ponad 4 stówki + na bank komplet uszczelek, z tego co widziałem wszystko miał od nowości, uszczelkę z pokrywy sprzęgła 6h zdrapywałem z aluminium drewnianym nożykiem.

 

Przypuszczałem, że to coś z układem paliwowym lub gaźnikami. No nic poradnik jakiś miałem odnośnie gaźników, zobaczymy ile samemu uda się zrobić, a reszta w serwisie.

 

Dzięki za odpowiedzi :), może uda mi się udokumentować prace i wrzucić na zaś.

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych motocyklach jest coś na wzór pompy, gaźniki są pionowe i ma ona za zadanie podać paliwo wyżej,ale membrana napędzana jest podciśnieniem,to lubi się psuć,miałem taki przypadek i tam upatrwałbym problemu,kiedy tą pompkę pominąłem i podałem paliwo opadowo, silnik działał,spróbuj w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej pół baku i kranik na PRI. Odkręć śrubki od spuszczania paliwa z komór i patrz czy przelewa. Jeśli odpali to kranik na on. Jak dalej problem z odpalaniem na ON to sprawdz pompkę i podciśnienie, może podciśnienia nie ma i pierścieni też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...