Skocz do zawartości

Yamaha XJ600 r94


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jesieni mam problem z zapalaniem swojego Diversiona po dłuższym 2-3 dniowym leżakowaniu w garażu.

Kręci, iskra jest wszystko ok, ale tak jakby nie dostawał paliwka. Akumulator można rozładować na kręceniu i nic, zapala dopiero po 500-600m pchania.

Przez zimę może 2-3 razy próbowałem zapalać - było to samo, w weekend mam zamiar zacząć przygotowania do sezonu. Ktoś ma jakieś sugestie co do źródła problemu? Oczywiście biorę pod uwagę jakieś niedrożności, problemy ze ssaniem? (no ale bez przesady - tyle biegania żeby zapalić).

 

Z tego co jeszcze zauważyłem to zalewa mi jedną świecę (na pierwszym cylindrze o ile się nie mylę) chciałbym jednak pozbyć się problemu z zapalaniem przed zajechaniem na regulację.

 

 

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc,

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci, iskra jest wszystko ok, ale tak jakby nie dostawał paliwka. Akumulator można rozładować na kręceniu i nic, zapala dopiero po 500-600m pchania.

No to sobie sam odpowiedziałeś. Gaźniki do przejrzenia. Jakkolwiek najpierw bym sprawdził układ paliwowy - wężyki, filtr jeżeli masz, i pompę. Pamiętam że cośtam było z pompą...

Po drugie, po długim przestoju paliwo może wyparować z komór, więc warto (jeżeli pompa działa) parę razy włączyć stacyjkę, poczekać aż nabije na sztywno, wyłączyć, i jeszcze raz. Żebyś miał pewność że paliwo dochodzi.

 

I zbadaj. Druga sprawa że jeżeli przymoczyłeś świece odpalając na pych w zimie (i nie wygrzały się) to prawdopodobnie świece są do wymiany. Za zawsze wkładam irydowe i mam problem z głowy na długi czas...

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis to brak zabawy, lubię grzebać przy swojej maszynie :) Poza tym zaoszczędzę na tym kilka groszy.

 

Co do gaźników rok temu chciałem się za to zabrać, ale no cóż... samo czyszczenie i regulacja to ponad 4 stówki + na bank komplet uszczelek, z tego co widziałem wszystko miał od nowości, uszczelkę z pokrywy sprzęgła 6h zdrapywałem z aluminium drewnianym nożykiem.

 

Przypuszczałem, że to coś z układem paliwowym lub gaźnikami. No nic poradnik jakiś miałem odnośnie gaźników, zobaczymy ile samemu uda się zrobić, a reszta w serwisie.

 

Dzięki za odpowiedzi :), może uda mi się udokumentować prace i wrzucić na zaś.

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych motocyklach jest coś na wzór pompy, gaźniki są pionowe i ma ona za zadanie podać paliwo wyżej,ale membrana napędzana jest podciśnieniem,to lubi się psuć,miałem taki przypadek i tam upatrwałbym problemu,kiedy tą pompkę pominąłem i podałem paliwo opadowo, silnik działał,spróbuj w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej pół baku i kranik na PRI. Odkręć śrubki od spuszczania paliwa z komór i patrz czy przelewa. Jeśli odpali to kranik na on. Jak dalej problem z odpalaniem na ON to sprawdz pompkę i podciśnienie, może podciśnienia nie ma i pierścieni też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...