arek.ninja97 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Problem ze skrzynią biegów w Kawasaki zx6r ninja 1997 rokNa początku chciałbym przywitać się ze wszystkimi forumowiczami, jestem tu nowy ;-)Teraz troszke o maszynie ;-) Jestem szczęśliwym posiadaczem Kawasaki zx6r ninja z roku 1997, motor w moich rękach od 10 lat zakupiony od pierwszego właściciela, wszystkie przeglądy, wymiany, regulacje robione na bierząco, motorek zadbany, przez 10 lat i dziesiątki tysięcy km nic sie nie psuło aż do teraz gdy przestał działać czujnik biegu jałowego.Po wyminie czujnika na nowy próbowałem jego sprawnośc na zgaszonym silniku wrzucajac biegi "na sucho" wszystko dziłało ładnie pieknie więc jazda próbna i tu zaczyna sie problem:Każdy bieg żeby wszedł trzeba przytrzymac nogą dzwignię, i tak trzymac żeby owy bieg nie wypadł. Zdaję sobie sprawe ze mogłem uszkodzic skrzynie próbując bieg jałowy i że ratuje mnie tylko wymiana skrzyni na nową: I teraz pytanie:Jak się do tego zabrac, czy osoba majaca podstawowe pojecie o mechanice może tego dokonac, czy jets to bardzo trudne zadanie?? i jak kosztowne czy może lepiej wymienic cały silnik z osprzetem na nowy ale nie chciałbym tego robic bo do tego mam pełne zaufanie nigdy mnie nie zawiódł...prosze o pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Każdy bieg żeby wszedł trzeba przytrzymac nogą dzwignię, i tak trzymac żeby owy bieg nie wypadł. Zdaję sobie sprawe ze mogłem uszkodzic skrzynie próbując bieg jałowy i że ratuje mnie tylko wymiana skrzyni na nową Niekoniecznie. Z tego co napisałeś wnioskuję,że rozsypał Ci się mechanizm wybieraka biegów.Jest to do zrobienia przy pomocy serwisówki i odpowiednich narzędzi http://www.partzilla.com/parts/search/Kawasaki/Motorcycle/1997/ZX600-F3+Ninja+ZX-6R/GEAR+CHANGE+MECHANISM/parts.html Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek.ninja97 Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 DZIKOWSKI - mam rozumieć ze ta skrzynia jest jeszcze do uratowania??żeby dostac sie do tego wybieraka trzaba rozkładac cały silnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Najpierw zrzuć kosz sprzęgłowy i zobacz czy nic nie jest uszkodzone przy mechanizmie zmieniania biegów (taka gwiazdka). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek.ninja97 Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Limo - ok tak zrobie jak wróce z pracy ;) jesli bedzie cos uszkodzoe to co wtedy trzeba wydzierac silnik czy da sie wyciagnąc ten wybierak z pozycji ramy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Wtedy trzeba rozpołowić silnik niestety. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 DZIKOWSKI - mam rozumieć ze ta skrzynia jest jeszcze do uratowania?? Dokładnie. żeby dostac sie do tego wybieraka trzaba rozkładac cały silnik?? Mechanizm odpowiedzialny za "zatrzaskiwanie" biegów znajduje się za koszem sprzęgłowym. Jeśli posiadasz narzędzia,to w pół godziny będziesz wiedział co jest nie tak i co dalej robić.Sam wybierak jest w środku silnika i aby go wymienić niestety trzeba rozpoławiać Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.