Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią biegów w Kawasaki zx6r ninja 1997 rok


Rekomendowane odpowiedzi

Problem ze skrzynią biegów w Kawasaki zx6r ninja 1997 rok

Na początku chciałbym przywitać się ze wszystkimi forumowiczami, jestem tu nowy ;-)

Teraz troszke o maszynie ;-) Jestem szczęśliwym posiadaczem Kawasaki zx6r ninja z roku 1997, motor w moich rękach od 10 lat zakupiony od pierwszego właściciela, wszystkie przeglądy, wymiany, regulacje robione na bierząco, motorek zadbany, przez 10 lat i dziesiątki tysięcy km nic sie nie psuło aż do teraz gdy przestał działać czujnik biegu jałowego.

Po wyminie czujnika na nowy próbowałem jego sprawnośc na zgaszonym silniku wrzucajac biegi "na sucho" wszystko dziłało ładnie pieknie więc jazda próbna i tu zaczyna sie problem:

Każdy bieg żeby wszedł trzeba przytrzymac nogą dzwignię, i tak trzymac żeby owy bieg nie wypadł. Zdaję sobie sprawe ze mogłem uszkodzic skrzynie próbując bieg jałowy i że ratuje mnie tylko wymiana skrzyni na nową: I teraz pytanie:

Jak się do tego zabrac, czy osoba majaca podstawowe pojecie o mechanice może tego dokonac, czy jets to bardzo trudne zadanie?? i jak kosztowne czy może lepiej wymienic cały silnik z osprzetem na nowy ale nie chciałbym tego robic bo do tego mam pełne zaufanie nigdy mnie nie zawiódł...prosze o pomoc i pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy bieg żeby wszedł trzeba przytrzymac nogą dzwignię, i tak trzymac żeby owy bieg nie wypadł. Zdaję sobie sprawe ze mogłem uszkodzic skrzynie próbując bieg jałowy i że ratuje mnie tylko wymiana skrzyni na nową

 

Niekoniecznie.

Z tego co napisałeś wnioskuję,że rozsypał Ci się mechanizm wybieraka biegów.

Jest to do zrobienia przy pomocy serwisówki i odpowiednich narzędzi

 

http://www.partzilla.com/parts/search/Kawasaki/Motorcycle/1997/ZX600-F3+Ninja+ZX-6R/GEAR+CHANGE+MECHANISM/parts.html

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIKOWSKI - mam rozumieć ze ta skrzynia jest jeszcze do uratowania??

 

Dokładnie.

 

żeby dostac sie do tego wybieraka trzaba rozkładac cały silnik??

 

Mechanizm odpowiedzialny za "zatrzaskiwanie" biegów znajduje się za koszem sprzęgłowym.

Jeśli posiadasz narzędzia,to w pół godziny będziesz wiedział co jest nie tak i co dalej robić.

Sam wybierak jest w środku silnika i aby go wymienić niestety trzeba rozpoławiać

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...