Skocz do zawartości

Exup w Triumph Daytona 675 - naprawiac czy usunac?


djc666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To mój pierwszy post tutaj wiec na początek proszę o wyrozumiałość.

 

Mam problem z exupem w Daytonie 675 z 2009 roku.

 

Zacznę historie od tego ze kupiłem moto w salonie w Warszawie, po ok 2 latach jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine. Podjechałem do serwisu, na gwarancji wymienili mi exup (na początku były inne podejrzenia, potem kilka tygodni czekałem na części ale w końcu się udało).

 

Pod koniec sezonu 2014 znów ten sam problem z exupem, w serwisie wymienili mi link, wszystko poustawiane, pojeździłem 10 minut i znów kontrolka. Podobno exup jest w takim stanie ze nie da się wyregulować tak żeby było ok przez dłuższy czas.

Oczywiście gwarancja się dawno skończyła i kwestia naprawy w ASO to kilka tysięcy złotych.

 

Zastanawiam się jakie mam teraz opcje?

1. Kontynuować temat z ASO - płakać i płacić - wolałbym tego uniknac

2. Dzis widzialem taki filmik na youtube:

How To disable Exup Valve Triump Daytona 675 with TuneECU

(

)

Z tego wynika ze można po prostu wyłączyć exupa w komputerze. Autor filmu napisał ze nie ma żadnych negatywnych skutków.

(Q: Do I lose low end torque?
A: I didn't lose torque. I have a stock bike without after market exhaust/slip-on. It is running much smoother now)

Trochę trudno mi uwierzyć ze Triumph montuje coś w motocyklach co po wyłączeniu nie pogarsza pracy motocykla.

3. Szukać na ebay używanego wydechu. Tu problem jest z trwałością, jeżeli zepsuł się już 2 razy to zakładanie tego samego urządzenia spowoduje ze będę miął ten sam problem za max 2-3 lata. Ten sam problem jest w przypadku naprawy w ASO (pkt. 1)

 

Dodam ze nie zależy mi na wymianie na wydech akcesoryjny.

Motocykl używam głównie do jazdy po mieście (wieczorami ale tez codziennie do pracy) i czasami na tor.

 

Pytanie co jeszcze mogę zrobić w takiej sytuacji? Które rozwiązanie wydaje się najlepsze?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej dla moto - naprawić. Nie wiem jak to jest w tryplu, ale w Fazerze to nie jest jakaś super skomplikowana konstrukcja, i jest jak najbardziej naprawialna.

Najlepiej dla kieszeni - wywalić/zablokować w pozycji otwartej. To pewnie zmniejszy moment w niższym zakresie i zuboży mieszankę, ale wątpię byś to odczuł w bardzo wyraźny sposób. Zubożenie mieszanki troszkę gorsze, bo bardziej daje po dupie całemu silnikowi, więc uczciwie rzecz biorą wtedy należy podmienić dysze w gaźnikach - ale zaraz, to komputer, a to wtedy problem mniejszy :)

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...