djc666 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Witam, To mój pierwszy post tutaj wiec na początek proszę o wyrozumiałość. Mam problem z exupem w Daytonie 675 z 2009 roku. Zacznę historie od tego ze kupiłem moto w salonie w Warszawie, po ok 2 latach jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine. Podjechałem do serwisu, na gwarancji wymienili mi exup (na początku były inne podejrzenia, potem kilka tygodni czekałem na części ale w końcu się udało). Pod koniec sezonu 2014 znów ten sam problem z exupem, w serwisie wymienili mi link, wszystko poustawiane, pojeździłem 10 minut i znów kontrolka. Podobno exup jest w takim stanie ze nie da się wyregulować tak żeby było ok przez dłuższy czas.Oczywiście gwarancja się dawno skończyła i kwestia naprawy w ASO to kilka tysięcy złotych. Zastanawiam się jakie mam teraz opcje?1. Kontynuować temat z ASO - płakać i płacić - wolałbym tego uniknac2. Dzis widzialem taki filmik na youtube:How To disable Exup Valve Triump Daytona 675 with TuneECU( )Z tego wynika ze można po prostu wyłączyć exupa w komputerze. Autor filmu napisał ze nie ma żadnych negatywnych skutków.(Q: Do I lose low end torque?A: I didn't lose torque. I have a stock bike without after market exhaust/slip-on. It is running much smoother now)Trochę trudno mi uwierzyć ze Triumph montuje coś w motocyklach co po wyłączeniu nie pogarsza pracy motocykla.3. Szukać na ebay używanego wydechu. Tu problem jest z trwałością, jeżeli zepsuł się już 2 razy to zakładanie tego samego urządzenia spowoduje ze będę miął ten sam problem za max 2-3 lata. Ten sam problem jest w przypadku naprawy w ASO (pkt. 1) Dodam ze nie zależy mi na wymianie na wydech akcesoryjny.Motocykl używam głównie do jazdy po mieście (wieczorami ale tez codziennie do pracy) i czasami na tor. Pytanie co jeszcze mogę zrobić w takiej sytuacji? Które rozwiązanie wydaje się najlepsze? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Najlepiej dla moto - naprawić. Nie wiem jak to jest w tryplu, ale w Fazerze to nie jest jakaś super skomplikowana konstrukcja, i jest jak najbardziej naprawialna.Najlepiej dla kieszeni - wywalić/zablokować w pozycji otwartej. To pewnie zmniejszy moment w niższym zakresie i zuboży mieszankę, ale wątpię byś to odczuł w bardzo wyraźny sposób. Zubożenie mieszanki troszkę gorsze, bo bardziej daje po dupie całemu silnikowi, więc uczciwie rzecz biorą wtedy należy podmienić dysze w gaźnikach - ale zaraz, to komputer, a to wtedy problem mniejszy :) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.