AJS Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Posiadam Hondę Transalp XL700VA od września. Jest to mój pierwszy motor w życiu.Ponieważ na oponach, które mam założone motor strasznie podskakiwał (nowe jeszcze z "frędzelkami" MFE99 Explorer - kostkowa do jazdy w terenie) oraz na mokrym strasznie ślizgał się , postanowiłem kupić nowe do jazdy po asfalcie.Zamówiłem Continentale ContiTrialAttack 2 o rozmiarze jak w instrukcji:przód 100/90 - 19 57H diagonalna TLtył 130/80 R17 65H radialna TLW sklepie zaproponowali mi, żeby zmienić tylnią oponę na diagonalną. Czy byłaby to dobra decyzja? Kompletnie się na tym nie znam. Czytając w internecie w zasadzie dowiedziałem się, że diagonalna jest bardziej odporna na zniszczenie, lepiej tłumi drgania na złej nawierzchni, ale jest ciężka i sztywna wiec rośnie zużycie paliwa.Nie jestem uprzedzony i jeżeli jest to dobry pomysł to mogę ją zamienić. Ważne tylko aby motorek śmigał po asfalcie - w teren na razie nie planuję wjeżdżać dopóki nie opanuję motoru - aż staniemy sie jednym :-) . Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Nie jest wskazane zakladac opon diagonalnych z radialnymi, tak ze znajdz rozmiary takie zeby rodzaj opon sie zgadzal.Obie musza byc albo radialne, albo diagonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Używaj szukajki bo jest jeden temat o tym zamkniety i przynajmniej dwa aktywne. Proszę również abyś nie dublował tematów. TT lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AJS Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Przepraszam za zdublowanie tematu, ale jestem trochę przyciśnięty.Wczoraj wieczorem dostałem emaila z firmy w której zakupiłem opony, że wysłali mi kurierem dwie opony diagonalne. Pomimo tego, że zamówiłem diagonalną na przód a radialną na tył.Zamówienie moje było zgodne z tym co pisze w instrukcji obsługi motoru Honda Transalp, gdzie literalnie wymienione jest przód diagonalna, tył radialny. W internecie pisze, że ten sposób montażu opon jest poprawny i stosowany u niektórych producentów - nie można za to robić odwrotnie radialna na przód a na tył diagonalna. Ja sam się na tym nie znam.Jeżeli chodzi o mnie to opony mogą być dowolne, byle uczyć się bezpiecznie i mieć przyjemność z jazdy. Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W Twoim przypadku, nie ma to znaczenia. Opony diagonalne, są stosowane w turystykach i lżejszych motocyklach. Bez obaw możesz założyć obie diagonalne, radialne lub na przód diagonal a tył radial. Gdybyś chciał jeździć więcej w terenie, to obydwie diagonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AJS Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W Twoim przypadku, nie ma to znaczenia. Opony diagonalne, są stosowane w turystykach i lżejszych motocyklach. Bez obaw możesz założyć obie diagonalne, radialne lub na przód diagonal a tył radial. Gdybyś chciał jeździć więcej w terenie, to obydwie diagonalne.Dziękuję bardzo za odpowiedź. Założę obydwie diagonalne jak mi wysłali. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi