Skocz do zawartości

Chłodnica oleju


DZIABA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a więc jezeli masz alternator wyprowadzony na zewnątrz.. to robisz taką małą pompkę rotacyjną podczepiasz ją pod wałek od alternatora lub innym przełożeniem czby napędzało to malutkie cudo. a następnie jeden otworek w bocznej pokrywie do której podprowadzasz wężyk pobierający olej < a w środku z jakiejś rurki robisz ssawkę która sięga dna silnika> może być z jakimś magnesem coby opiłki chytał.. :mrgreen: przez pompkę do chłodnicy a powrót gdzie chcesz ale najlepiej gdzieś z góry... cała filozofia ..

 

możesz sobie też załatwiś jakąś inną pompkę np membranową ....wszystko od twojej inwencji zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc jezeli masz alternator wyprowadzony na zewnątrz.. to robisz taką małą pompkę rotacyjną podczepiasz ją pod wałek od alternatora lub innym przełożeniem czby napędzało to malutkie cudo. a następnie jeden otworek w bocznej pokrywie do której podprowadzasz wężyk pobierający olej < a w środku z jakiejś rurki robisz ssawkę która sięga dna silnika> może być z jakimś magnesem coby opiłki chytał.. :mrgreen: przez pompkę do chłodnicy a powrót gdzie chcesz ale najlepiej gdzieś z góry... cała filozofia ..

 

możesz sobie też załatwiś jakąś inną pompkę np membranową ....wszystko od twojej inwencji zależy

 

W życiu nie widziałem takiego rozwiązania :buttrock:

 

Z chłodnica w junaku jest problem.

W zasadzie nie ma jej gdzie założyć.

Można ją wsadzić pomiędzy pierwsza sekcje pompy oleju a zbiornik oleju.

Od dołu kadłuba są w kadłubie kanały olejowe. Jeden z nich to kanał od pierwszej sekcji do zbiornika oleju. Kanał jest zaślepiony aluminiowymi kołkami. Trzeba by je było wybić i dorobić króciec do chłodnicy , a kanał dalej zaślepić. Powrót można zrobić poprzez korek spustowy.

Tyle że w tym przypadku niszczysz bezpowrotnie kadłub.

Bardzo prostym sposobem jest wsadzenie chłodnicy w miejsce magistrali smarującej dźwigienki zaworowe w głowicy.

Tyle że ilość przepływającego oleju nie jest zbyt duża i skuteczność chłodzenia nie była by zbyt duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze pitt to jest NIESZUKANIE DZIURY W CAŁYM.

Dziaba, nie kombinuj, Junak ,jeśli jest dobrze zrobiony, się nie przegrzewa. Robiłem kiedyś dłuższe trasy po górach i nawet na długich,wolnych podjazdach nic sie nie działo. Kasę i czas który masz przeznaczyć na patenty zużyj lepiej na jazdę motocyklem. Jak silnikowi "jest pisane" zdechnąć w trasie to i tak zdechnie i rzadna chłodnica mu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnikowi "jest pisane" zdechnąć w trasie to i tak zdechnie i rzadna chłodnica mu nie pomoże.

 

i tu ci przyznam rację.. ale jak ktoś ma chęć to czemu mu odrazu odradzać w sumie to jego sprzęt..

a przy okazji nauczy sie kilku rzeczy dodatkowo... :mrgreen: :mrgreen: :buttrock: :buttrock: :banghead: :evil: :banghead: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...