Skocz do zawartości

Pedał hamulca idzie w podłogę


Żurek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo to podstawowy błąd. Nie daje się nowych szczęk do starych bębnów, bo nie pasuje krzywizna nowej szczęki do krzywizny wytartego bębna. I jak ręczny po robocie bierze pod dachem to robota zje*ana. I stąd pedał wpada do podłogi, bo cały płyn idzie na rozpieranie tylnich cylinderków od zera. Ot co. Uczyli tego nas w 3 klasie szkoły przyzakładowej...

Edytowane przez kivi

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone, ręczny zaciągnięty na 4 ząbek (zaczyna lekko ocierać), i pedał jest niemal twardy.

Poprawa jest znaczna, ale co w tych bębnach trzeba w takim razie zrobić żeby było dobrze? Rozumiem że to kasatory jebni**e i nie rozsuwają szczęk ?

 

Bo z tego co pamiętam robiąc bębny- dźwignia cham. ręcznego która jest przymocowana do szczęki jest oparta o kasator, a po drugiej stronie kasatora jest szczęka bez dźwigni. Zaciągając ręczny ramie odpycha kasator i drugą szczękę aż okładziny zablokują sie o bęben.

Więc jeśli zaciągnę ręczny tylko trochę to po prostu skasuje nadmierny luz, a jeśli on jest to mechanicy schrzanili... :/

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy niesprawnych samoregulatorach zapomnij o sprawnym działaniu

jeśli regulator jest ok (nakrętka ma się obracać luźno, na sucho bez smarów)i wtedy zakładamy stary bęben, po kilkuset razach się ustawi

przy nowym bębnie/przetoczonym hamulce masz od razu

najlepsza wersja, założenie tarczo-bębnów

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to myślałem że tylnie hamulce bębnowe w samochodach to atrapy żeby to homologacje dostało :D w tico nie hamowały wcale jak kupiłem , wszystko wymieniłem ( bębny zostały bo jeszcze zdrowe )owszem ręczny był ostry, na suchym nie blokował dupy ale na mokrym jak najbardziej ale roboczy był słaby , na rolkach lepiej hamowało niż przed robotą ale i tak słabo , po pół roku znowu na rolkach stop się zapala, akcja jak w śmierci w wenecji w 4 literach mam to nie robię :D w libero też mam zero tyłu według rolek( nawet dupa nie klęka, aczkolwiek jak go podniosę i wciśnie mi ktoś pedał to koła zablokowane tylko że pomiar siły hamowania ręka jest tak samo miarodajny jak pomiar kompresji palcem :D ) ale nie ruszam po co pakować kasę jak za pół roku będzie znowu to samo :D i też ręczny ma szatan nie hamulec jak jest pusty to na suchym potrafi koła zablokować :D

 

w kadecie nie miałem roboczego tyłu wcale , ręczny był brzytwa na początku to nawet na suchym blokował koła, ale roboczego zero ( nawet jak go podniosłem na lewarku i laska mi hampel wcisnęła , to jakiś tam opór był ale w sumie rękoma obracałem kołem ciężko bo ciężko ale jednak :D )

 

ogólnie kwestia co wozisz i jak jeździsz ja w tico tyłu nie potrzebuje przód daje radę przy mojej jeździe i ładunkach :D

 

nie wiem na jakich częściach robiłeś ale do tico chińskie cylinderki hamulcowe po 15 zł są tragiczne , kiedyś jak u kolesia robiłem mieliśmy przypadek że po 300km zaczęło się dosłownie z nich lać, no tak ciekły że aż wskutek tego przód przestał hamować ( ja samochodowego układu hamulcowego nie czaję w ogóle, ale podobno teoretycznie jak tył jest słaby albo ma wycieki to zaraz przód też słabnie, w sumie to chyba jeden zbiorniczek i 1 pompa ??)

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic jutro będę rwał bębny i zobaczę co tam u chu** sie dzieje. I się okaże czy zostawili stare, gówno już warte samoregulatory.

Drażni mnie to. W takim tłongo zrobiłem i brzytwa. Twarde skuteczne na przeglądzie z rolek wyskoczył jak ręczny sprawdzali, a ten nie chce ze mną współpracować.

 

I jeszcze jedno pytanie bo nie mam pojęcia czy w razie nowych samoregulatorów smarować je czymś czy nie? Z jednej strony tak bo dojdzie do korozji i będą szwankować z drugiej zalepi je pyłem i gotowe.

 

Tarczo bębnów nie chcę. Jeszcze większa komplikacja i inwestycja a nie o to chodzi w aucie które ma być sprawne i tanie. :)

 

Michoa gdyby mi pedał nie wpadał w podłogę i nie był miękki jak gąbka to bym olał słaby roboczy z tyłu, byle ręczny był ok. A w tym wypadku pedał jak flak, ręcznego niemal nie ma, a roboczy z tyłu to jakiś żart. Kiedy wiem że to może działać naprawdę dobrze :)

I tak, w większości aut jest 1 zbiorniczek i pompa dwu sekcyjna ?

 

Części używam najczęściej delphi bo są nie drogie i się nie przejechałem na nich. Do bębnów nie kupowałem jeszcze ni i nic sam z nimi nie robiłem, poza wyczyszczeniem z brudu i sprawdzeniem samoregulatorów z których jeden definitywnie był w beznadziejnej kondycji.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samoregulatory są zabezpieczone, chrom albo nikiel czy podobne antykorozyjne coś

 

różnica między tarczobębnami a bębnami w przypadku wymiany to jest ledwie 100zł ale jak już masz nowe szczęki to zainwestuj w nowe bębny i nowe samoregulatory oraz nowe cylinderki jeśli są stare

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem założyli stare zerdzewiałe części i to nie miało prawa działać. Jeden samoregulator przy wciskaniu pedała był skręcany zamiast rozkręcany, a drugi miał to w dupie bo łapka go nie sięgała. Wywaliłem te łapki rozkręciłem ręcznie przez otwór śruby koła i pojawiły się hamulce a ręczny blokuje koła. :O

Na razie działa, długo pewnie nie będzie ale zanim kupie części wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ja co mogę staram się robić samemu , bo widzisz co się dzieje.........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...