mateusz786 Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Zrobię tak jak mówisz tylko gdzie znajduje się moduł w tym silniku ? Znalazłem moduł odpiąłem wtyczki i jest tam taki jakby pomarańczowy osad nie wiem co to jest ale jest to na wszystkich pinach wtyczki, to samo jest na wtyczce od regulatora napięcia. Macie jakiś pomysł jak to dokładnie wyczyścić ? wyczyściłem te złączki sprężonym powietrzem i iskra się pojawiła. Odpaliłem moto i bardzo ładnie pracuje na wolnych obrotach problem pojawia się na wyższych obrotach wtedy ciężko mu wejść do max obrotów, słabo reaguje na gaz i bardzo dużo mi pali. Wygląda na to że się zalewa. W gazniku są dwie przepustnice i zauważyłem że na tej drugiej która działa na podciśnienie ktoś wywiercił dodatkowy otwór od strony cylindra aby przepustnica bardziej się otwierała. Może przez to się zalewa ? Jak ten otwór zaślepić ? Edytowane 24 Października 2014 przez mateusz786 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 No może z fabryki taki wyszedł . Z dziurką . Jeśli przepustnica podciśnieniowa otwiera się samoczynnie na maxa przy wyższych obrotach to nie grzeb w niej . Sprawdź tez membranę przepustnicy podciśnieniowej , to pod tym deklem do góry - gumowa i cieńka , ma w niej nie być choćby najmniejszego otworu , musi być elastyczna jak balon i nie popękana . Gaźnik na stół , wyczyścić i udrożnić wszystkie dziury , sprawić średnicę dysz i czy nie były nawiercane .Kolor świecy ? Czarny , kawa z mlekiem czy białawo - szary ? Najdroższy problem ci odpadł (zabawa z zapłonem ) , przejrzyj , wyczysc i dociśnij wszystkie styki tak profilaktycznie . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Jak pojawiła się iskra jeszcze przed odpaleniem wyczyściłem gaznik i sprawdziłem membranę i jest dobra. Świeca jest czarna. Zdjąłem filtr powietrza i odpaliłem moto i przy połowie gazu przepustnica idzie na samą górę a teoretycznie z filtrem powietrza wytwarzane jest w gazniku jeszcze większe podciśnienie po drugie ten otwór nie wygląda na oryginalny, widać że ktoś po prostu grzebał przy tym wiertłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Ssanie się domyka ? Paliwo nie leci przewodem podciśnienia (od króćca do kranika)? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Tego nie sprawdzałem, gdzie jest to ssanie i przewód podciśnienia ? do tego gaznika idzie tylko wężyk od paliwa z kranika i nic więcej. Od tego gaznika wychodzi jakiś kabelek z wtyczką może on jest od ssania ale on nie jest nigdzie podłączony. Myślałem też aby zamontować tam prostszy gaznik ok ETZ 150 bo akurat taki mam. Tylko że ten gaznik jest od 2tRobiłem przed chwilą próbę na gazniku etz 150 i silnik pracował ładnie, wchodził na wysokie obroty, dobrze reagował na gaz ale tylko przez 5 sec, Pózniej silnik zachowuje się tak jakby mu brakowało paliwa, strzeli w wydech i gaśnie. Odkręcam świece i świeca jest mokra, czyszczę ją i silnik znowu odpala i wszystko powtarza się. Poziom paliwa wyregulowałem tak jak powinno być w tym gazniku, iglica na samym dole. Chyba będę musiał wrócić do oryginalnego gaznika. Przynajmniej wiem że to przez gaznik. Edytowane 25 Października 2014 przez mateusz786 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Omiń bak i kranik i podepnij kroplówke (np. strzykawka 100ml -200ml ) . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Z kranika dobrze leci bo to sprawdzałem ale w tym oryginalnym gazniku zobaczyłem jeszcze że iglica była luzna i cały czas chodziła góra - dół. Usztywniłem ją i jutro zobaczę jeszcze na tym gazniku jak to będzie chodzić. Jak dalej będzie zle to już nie mam pomysłów na ten sprzęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) https://www.google.pl/search?q=romet+Z150&newwindow=1&client=firefox-a&hs=lS4&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&tbm=isch&imgil=wDBnQj26tzUs_M%253A%2a to jest silnik Senke w Romet nawet wydech jest ten sam.Oczywiście ten silnik występuje w większości Chińskich motocykli chociaż pod różnymi nazwami.Sterowanie zaworami to laski popychaczy a silnik naprawdę wytrzymała jednostka chociaż prymitywna.Tam powinien byc gaźnik bez podciśnienia czyli przepustnica jest sterowana linką a nie podciśnieniem.Gaźnik jest stosunkowo nie drogi i też prosty ,jakaś używka chyba mi jeszcze została chociaż leżąc ponad dwa lata to trudno ocenić jej wartość techniczną. Edytowane 26 Października 2014 przez senekkorzenna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Dzisiaj zamontowałem ten gaznik z dwiema przepustnicami i wymieniłem świece. Silnik niby chodził dobrze na biegu jałowym więc się przejechałem i po przejechaniu ok. 1 km silnik zgasł tak jakby coś odcięło iskrę, ale iskra była okazało się że silnik nie dostaje paliwa. Postanowiłem nie wracać więcej do tego gaznika i zamontowałem prosty gaznik od ETZ. Problem znikł jak ręką odjął. motor ładnie pracuje w każdym zakresie obrotów. Świeca dalej jest czarna ale myślę że to kwestia regulacji gaznika. Mam pytanie do Was. Posiadam ładny wydech poprowadzony górą końcówka jest od MZ 250 czyli 2t nie ma żadnych dyfuzorów tylko odpowiednio wygięta rura. Czy gdybym założył ten tłumik do 4t to czy nie dławił by on osiągów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Gaźnik od ETZ to też dedykacja do 2t więc chodzić bedzie ale nie tak jak powinien.Ustawianie gaźnika dedykowanego dla tego silnika to 1.5 obrotu na składzie mieszanki a śróbkę masz od spodu z przodu gaźnikaTłumik w zasadzie do 2T jest inny i ja na twoim miejscu pozostał bym przy orginale.Jedno co robiłem z tłumikami od tego motocykla to pozbywałem się pseudo katalizatora i to poprawiało jego osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Gdybym Miał oryginał to zapewne bym przy nim został tylko w tym moto jest tylko kolanko i strasznie to chodzi. Gdzieś jeszcze czytałem że tłumik z 2t nie wyciszy silnika 4t. Co o tym sądzisz ? Druga sprawa to taka, że wcześniej motor nie trzymał obrotów wiec gaszenie to było po prostu puszczenie manetki, teraz trzyma obroty i jak mogę zrobić gaszenie ? poprowadzić kabelek prądowy z cewki do jakiegoś przycisku którym będę gasił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Przewód od gaszenia masz na module i chyba niebieski o ile pamietam,zobacz czy aby nie jest wypiety.Sprawdź też przewody na kostce od stacyjki/powinny być w lampie/ i przewody wyłącznika kołyskowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Tam nie ma stacyjki jest tylko zapłon podłączony na krótko. Na kierownicy są wszystkie włączniki od świateł, kierunków itp. ale kable są poodcinane i chciałem podłączyć gaszenie do któregoś z tych przełączników Niestety iskra znowu znikła :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 nie wybrniesz z tego sam jak nie będziesz miał dostępu do podobnego motocykla aby rozkręcić i podłączyć zgodnie z tym co jest w całości.Oddaj motocykl do mechanika będzie najlepiej.Jest też opcja że schemat możesz ściągnąć sobie ze strony Arkus Romet albo skopiować od kogoś kto ma Chińczyka z podobnym silnikiem oczywiście jeżeli masz pojęcie o elektryce.Sam też możesz dojść do tego używając multimetra .Już rok nie robię przy tych sprzętach ale czarny to prąd a zielony masa pozostałe kolory to sterowanie musiał byś się pobawić i kupić za parę groszy konsole lewą i prawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Zastanawiam się teraz nad wstawieniem jakiegoś innego silnika w tą ramę. Bo ten silnik raczej nie będzie chodził dobrze. A wiadomo mechanikowi też trzeba zapłacić + części i okaże się że i tak nie będzie jezdził. Mógłbyś mi jeszcze krótko wytłumaczyć jak obsługiwać się multimetrem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.