Skocz do zawartości

Pytanie na temat chińskich silników


mateusz786
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobię tak jak mówisz tylko gdzie znajduje się moduł w tym silniku ?



Znalazłem moduł odpiąłem wtyczki i jest tam taki jakby pomarańczowy osad nie wiem co to jest ale jest to na wszystkich pinach wtyczki, to samo jest na wtyczce od regulatora napięcia. Macie jakiś pomysł jak to dokładnie wyczyścić ?

 

wyczyściłem te złączki sprężonym powietrzem i iskra się pojawiła. Odpaliłem moto i bardzo ładnie pracuje na wolnych obrotach problem pojawia się na wyższych obrotach wtedy ciężko mu wejść do max obrotów, słabo reaguje na gaz i bardzo dużo mi pali. Wygląda na to że się zalewa. W gazniku są dwie przepustnice i zauważyłem że na tej drugiej która działa na podciśnienie ktoś wywiercił dodatkowy otwór od strony cylindra aby przepustnica bardziej się otwierała. Może przez to się zalewa ?

Jak ten otwór zaślepić ?

Edytowane przez mateusz786
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może z fabryki taki wyszedł . Z dziurką . Jeśli przepustnica podciśnieniowa otwiera się samoczynnie na maxa przy wyższych obrotach to nie grzeb w niej . Sprawdź tez membranę przepustnicy podciśnieniowej , to pod tym deklem do góry - gumowa i cieńka , ma w niej nie być choćby najmniejszego otworu , musi być elastyczna jak balon i nie popękana .

Gaźnik na stół , wyczyścić i udrożnić wszystkie dziury , sprawić średnicę dysz i czy nie były nawiercane .

Kolor świecy ? Czarny , kawa z mlekiem czy białawo - szary ?

Najdroższy problem ci odpadł (zabawa z zapłonem ) , przejrzyj , wyczysc i dociśnij wszystkie styki tak profilaktycznie .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawiła się iskra jeszcze przed odpaleniem wyczyściłem gaznik i sprawdziłem membranę i jest dobra. Świeca jest czarna. Zdjąłem filtr powietrza i odpaliłem moto i przy połowie gazu przepustnica idzie na samą górę a teoretycznie z filtrem powietrza wytwarzane jest w gazniku jeszcze większe podciśnienie po drugie ten otwór nie wygląda na oryginalny, widać że ktoś po prostu grzebał przy tym wiertłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzałem, gdzie jest to ssanie i przewód podciśnienia ? do tego gaznika idzie tylko wężyk od paliwa z kranika i nic więcej. Od tego gaznika wychodzi jakiś kabelek z wtyczką może on jest od ssania ale on nie jest nigdzie podłączony. Myślałem też aby zamontować tam prostszy gaznik ok ETZ 150 bo akurat taki mam. Tylko że ten gaznik jest od 2t



Robiłem przed chwilą próbę na gazniku etz 150 i silnik pracował ładnie, wchodził na wysokie obroty, dobrze reagował na gaz ale tylko przez 5 sec, Pózniej silnik zachowuje się tak jakby mu brakowało paliwa, strzeli w wydech i gaśnie. Odkręcam świece i świeca jest mokra, czyszczę ją i silnik znowu odpala i wszystko powtarza się. Poziom paliwa wyregulowałem tak jak powinno być w tym gazniku, iglica na samym dole. Chyba będę musiał wrócić do oryginalnego gaznika. Przynajmniej wiem że to przez gaznik.

Edytowane przez mateusz786
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kranika dobrze leci bo to sprawdzałem ale w tym oryginalnym gazniku zobaczyłem jeszcze że iglica była luzna i cały czas chodziła góra - dół. Usztywniłem ją i jutro zobaczę jeszcze na tym gazniku jak to będzie chodzić. Jak dalej będzie zle to już nie mam pomysłów na ten sprzęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.google.pl/search?q=romet+Z150&newwindow=1&client=firefox-a&hs=lS4&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&tbm=isch&imgil=wDBnQj26tzUs_M%253A%2

a to jest silnik Senke w Romet nawet wydech jest ten sam.

Oczywiście ten silnik występuje w większości Chińskich motocykli chociaż pod różnymi nazwami.

Sterowanie zaworami to laski popychaczy a silnik naprawdę wytrzymała jednostka chociaż prymitywna.

Tam powinien byc gaźnik bez podciśnienia czyli przepustnica jest sterowana linką a nie podciśnieniem.

Gaźnik jest stosunkowo nie drogi i też prosty ,jakaś używka chyba mi jeszcze została chociaż leżąc ponad dwa lata to trudno ocenić jej wartość techniczną.

Edytowane przez senekkorzenna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem ten gaznik z dwiema przepustnicami i wymieniłem świece. Silnik niby chodził dobrze na biegu jałowym więc się przejechałem i po przejechaniu ok. 1 km silnik zgasł tak jakby coś odcięło iskrę, ale iskra była okazało się że silnik nie dostaje paliwa. Postanowiłem nie wracać więcej do tego gaznika i zamontowałem prosty gaznik od ETZ. Problem znikł jak ręką odjął. motor ładnie pracuje w każdym zakresie obrotów. Świeca dalej jest czarna ale myślę że to kwestia regulacji gaznika. Mam pytanie do Was. Posiadam ładny wydech poprowadzony górą końcówka jest od MZ 250 czyli 2t nie ma żadnych dyfuzorów tylko odpowiednio wygięta rura. Czy gdybym założył ten tłumik do 4t to czy nie dławił by on osiągów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik od ETZ to też dedykacja do 2t więc chodzić bedzie ale nie tak jak powinien.

Ustawianie gaźnika dedykowanego dla tego silnika to 1.5 obrotu na składzie mieszanki a śróbkę masz od spodu z przodu gaźnika

Tłumik w zasadzie do 2T jest inny i ja na twoim miejscu pozostał bym przy orginale.

Jedno co robiłem z tłumikami od tego motocykla to pozbywałem się pseudo katalizatora i to poprawiało jego osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym Miał oryginał to zapewne bym przy nim został tylko w tym moto jest tylko kolanko i strasznie to chodzi. Gdzieś jeszcze czytałem że tłumik z 2t nie wyciszy silnika 4t. Co o tym sądzisz ? Druga sprawa to taka, że wcześniej motor nie trzymał obrotów wiec gaszenie to było po prostu puszczenie manetki, teraz trzyma obroty i jak mogę zrobić gaszenie ? poprowadzić kabelek prądowy z cewki do jakiegoś przycisku którym będę gasił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma stacyjki jest tylko zapłon podłączony na krótko. Na kierownicy są wszystkie włączniki od świateł, kierunków itp. ale kable są poodcinane i chciałem podłączyć gaszenie do któregoś z tych przełączników



Niestety iskra znowu znikła :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wybrniesz z tego sam jak nie będziesz miał dostępu do podobnego motocykla aby rozkręcić i podłączyć zgodnie z tym co jest w całości.

Oddaj motocykl do mechanika będzie najlepiej.

Jest też opcja że schemat możesz ściągnąć sobie ze strony Arkus Romet albo skopiować od kogoś kto ma Chińczyka z podobnym silnikiem oczywiście jeżeli masz pojęcie o elektryce.

Sam też możesz dojść do tego używając multimetra .

Już rok nie robię przy tych sprzętach ale czarny to prąd a zielony masa pozostałe kolory to sterowanie musiał byś się pobawić i kupić za parę groszy konsole lewą i prawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się teraz nad wstawieniem jakiegoś innego silnika w tą ramę. Bo ten silnik raczej nie będzie chodził dobrze. A wiadomo mechanikowi też trzeba zapłacić + części i okaże się że i tak nie będzie jezdził. Mógłbyś mi jeszcze krótko wytłumaczyć jak obsługiwać się multimetrem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...