Skocz do zawartości

"Moczenie" tarcz sprzęgłowych


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się za rozebranie sprzęgła w F650 bo na wysokich obrotach na zimno czasami potrafiło się minimalnie uślizgnąć. Po zdemontowaniu elementów okazało się, że przekładki są ok (wymiar w górnej granicy książkowej), tarcze również prawie idealne (też górna granica), natomiast sprężynki miały 40mm, gdzie ich minimalny wymiar to 43mm. Sprężynki nowe zakupione, uszczelka dekla również.

Mam tylko pytanie - czy tarcze, które wcześniej w tym motocyklu pracowały, muszę wymoczyć w oleju przed ich założeniem? Po zdemontowaniu wytarłem szmatką ze starego oleju i przez 2 dni sobie leżały na półce. Wiem, że nowe się moczy, ale nie wiem jak to się ma do tarcz, które już miały kontakt z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić ale i tak są przesączone, to nie woda że odparuje po godzinie :). Poza tym sprawdź czy tarcze i przekładki nie są powichrowane - grubość to nie wszystko :)

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kątem zwichrowania również sprawdzałem zaraz po wyjęciu, są w porządku :)

Akurat w tym motocyklu wadą fabryczną są sprężynki sprzęgła i tak przypuszczałem, że mogą być wyciśnięte - jak się okazało, dobrze przypuszczałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie składania pokrywy sprzęgła: kupiłem nową uszczelkę pod dekiel i rozumiem, że wystarczy dokładnie usunąć starą, wyczyścić powierzchnię styku, dać nową uszczelkę i dokręcić z odpowiednim momentem? Czy może dodatkowo czymś smarować nową uszczelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem "na łączeniu karterów" poniewaz nie pamiętałem silnika bejcy. W F650 nie występuje więc uszczelka na sucho :) uszczelniacz tylko przy gumkach na pokrywie alt. :)

Edytowane przez Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już poskładałem, uszczelkę dałem "na sucho", pomogłem sobie tylko minimalną warstwą smaru w celu "przyklejenia" uszczelki do silnika aby jej przypadkiem nie uszkodzić przy zakładaniu dekla. Zrobione testowo 50km, żaden wyciek się nie pojawił. Uszczelka firmy Athena.

Uślizgi sprzęgła w moim przypadku były spowodowane sprężynkami, opisywane jako wada fabryczna F650. Tarcze i przekładki trzymały wymiar w górnej granicy książkowej, sprężynki już nie. Po założeniu nowych sprężyn EBC uślizgi zniknęły, to taka infromacja gdyby ktoś miał podobny problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...