Skocz do zawartości

Ogar 205 zapłon AC CDI


Brzoz3k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

kusi mnie wsadzenie zapłonu tyrystorowego do mojego silniczka 023. No i z tego co już wiem są dwie opcje:
1. Zapłon z charta- mogę mieć magneto i strator (nie wiem czy sprawny), ale brakuje mi modułu .
2. Rozwiązanie, które interesuje mnie bardziej czyli wykorzystanie starego zapłonu, w którym przerywacz pełni funkcję czujnika oraz nie ma w nim kondensatora.
I teraz najważniejsze, znalazłem taki schemat http://motorowerowo.pl/2012/02/02/schemat-modulu-zaplonowego-ac-cdi-unitra-telpod-gl-133/

 

Czy ten układ może zostać podłączony do obecnego zapłonu? Tutaj jest sterowany impulsatorem indukcyjnym.
Co z tym fantem zrobić? Czy muszę szukać innego schematu? Bardzo zależy mi na sprawdzonym schemacie :).
Pozdrawiam,
Brzoz3k
Edytowane przez Brzoz3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten układ może zostać podłączony do obecnego zapłonu? Tutaj jest sterowany impulsatorem indukcyjnym.

 

 

jeżeli zamiast impulsatora będzie przerywacz to na 100% nie będzie działać....w ogarze 205 cewka WN jest w stojanie , na upartego mógłbyś ją wykorzystać ( odlutować kabelek od przerywacza i podłączyć do wyjścia CDI ) ale musiałbyś nawinąć cewki zasilające CDI zamiast świetlnej ( czy 2 są bo już nie pamiętam ?? ) cewki do zasilania świateł w statorze od ogara 205 nie nadają się do zasilania CDI bez przewinięcia -generują za niskie napięcie

 

jeśli masz stator z charta , to dorabiasz moduł CDi z schematu , kupujesz cewkę WN do chińskiego skuterka za 25 zł i będzie pewno problem z ustawieniem wyprzedzenia ale powinno działać.....

 

stator i magneto możesz sprawdzić na sucho -zamocuj sobie w czymś tak żebyś mógł kręcić magnetem na statorze , zrób CDI , kup cewkę WN , świeca i patrz czy przy kręceniu będzie iskra :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry, ale w moim przypadku bez sensu. Ten układ zadziała z zapłonem charta to oczywista oczywistość. Bardziej interesuje mnie wykorzystanie przerywacza. Dzisiaj dostanę zapłon od charta i jak zadziała to wiadomo co będzie- założenie go do 023, bez przeróbek (prawie, trzeba przełożyć kable od impulsatora).

Jeśli nie zadziała to spróbuję wykorzystać ten schemat:9247733000_1386018624.jpg

 

Jestem ciekawy czy ktoś go używał, obojętnie w jakim 2t z tamtej epoki (wsk, wfm, itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego chcesz koniecznie wykorzystać ten przerywacz ?? przerywacz to same problemy , zużywa się , przestawia , w całym CDI chodzi właśnie o to żeby go wyeliminować....

 

budowanie zapłonu CDI do przerywacza to dla mnie bezsens -w ogarze 205 nic nie zyskasz( no dobra może z 0.3KM czego nie odczujesz ) , jedynie skomplikujesz konstrukcję i kolejny element który może się zepsuć ( tyrystory niestety są różne , a w polu tego nie naprawisz )........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest zawiła, gdyż moto kosztowało grosze, jest bez papierów (tzn są, ale nie da się go zarejestrować). Chwilowo lata po polach, silnik złożony na tip top, po prostu jak na taką maszynkę zapierdziela ;p. W chwili obecnej poszukuję jakiegoś zarejestrowanego dawcę i wtedy będę robił na "stan kolekcjonerski", tak żeby ogarek stał pod kocem i kilka razy w roku zrobić małą przejażdżkę. Nie chcę wchodzić w dodatkowe koszty, jakimi będzie zakup zapłonu charta (200-400 zł), bo nie potrzebuję takiego typowo niezawodnego zapłonu tylko, coś co wzmocni iskrę. Bardziej żeby sprawdzić i się przekonać jak to działa.

Modyfikacja, którą planuję jest łatwa do odwrócenia i wiąże się tylko i wyłącznie z dołożeniem modułu i cewki.

Już mam dobry schemat, dzisiaj zamówię części. Zdam relację jak to działa i czy warto :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jakimi będzie zakup zapłonu charta (200-400 zł)

 

stator od chińskiego skuterka kosztuje 40 zł nowy , magneta widziałem po 15 zł , będziesz miał jeszcze mocniejsze cewki na światła , i dodatkową cewkę do np ładowania aku......

 

jak chcesz żeby to jeździło raz na tysiąc lat wkooło podwórka -zostaw ten przerywacz będzie oryginał , w razie co możnaby się bawić w rejestrację na zabytek, CDI do przerywacza nic ci nie da szkoda nawet czasu na zabawę....

 

jak chcesz żeby to jeździło bezawaryjnie , to rób normalne CDI z impulsatorem , można też poszukać stojanów od markowych skuterków , może używkę z magnetem się wyrwie za grosze.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bdb pomysł. Właśnie wróciłem z nowym silniczkiem (prawie kompletnym- bez zapłonu) i bardzo ładną ramą z kołami itd, więc na tym może poeksperymentuje z CDI. Dzięki za pomysł, jutro postaram się coś zakupić i powoli przymierzam się do typowej renowacji- piaskowanie i malowanie ramy, właściwie to tylko ramy, bo silnik jest ogarnięty na tip top. Jak się coś zacznie dziać dam znać jak to działa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...