Skocz do zawartości

Zephyr ZR-750 1990 - problem z 2 i 4 cylindrem


Herdi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc może wy mi pomożecie, no bo ja już zaczynam rozkładać ręce. Może jak ktoś świeżym okiem rzuci i pomyśli na spokojnie dostrzeże coś co mi umyka.

Walka z motocyklem trwa. Wymieniłem 2 fajki bo były niestabilne (ruszają się trzpienie) i wszystkie 4 przewody WN, silnik sie troszkę ustabilizował ale to nie jest to. Pomierzyłem obie cewki, impulsatory, pozamieniałem je miejscami, wszystkie parametry w normie i dalej to samo. Problem pozostał już tylko na 4 cylindrze gdyż pali/nie pali. Drugi cylinder pracuje jakby nieco gorzej ale świeca nie jest zła, lekko przykopcona. Po zdjęciu fajek z 1 i 3, świecy silnik reaguje prawidłowo. Po zdjęciu fajki z 2 świecy jest bardzo nieznaczna różnica w pracy silnika, natomiast 4 cylinder praktycznie bez zmian - nie pali. Kompresja na wszystkich cylindrach 10bar. Zaraz rozbieram znowu gaźnik i zobaczymy co z tym 4 się dzieję. Jednak przecież świeca jest mokra, czyli paliwo dochodzi ale nie pali, jedyne co to może go zalewa tak bardzo że nie ma siły przepalić. świece wymieniane, zasadniczo 3 kpl. stare NGK DR8ES i 2 kpl. nowych Denso X27ESRU i X24ESRU więc deko cieplejsze i zimniejsze - zawsze to samo. Króćce nowiutki mają 3 dni, stare przepuszczały.
Waku pokazuje prawidłowe podciśnienia - teoretycznie da się je ustawić ale 4-ty nie pali. Jak postoi trochę to się nieco synchronizacja rozjeżdża i trzeba ja skorygować delikatnie.
Pomyślcie na spokojnie proszę, bo już jak go widzę to łapie takiego wkurwa że może przestaje racjonalnie myśleć i dostane jakiegoś rozstroju nerwowego :/
Załączam filmik z pracy sprzętu.
Edytowane przez Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem Zefirka 750 i z tego co pamiętam był on bardzo wrażliwy na gaźniki (czystość, regulacje, przepływy). Rozumiem że iskra jest na wszystkich cylindrach i taka jak trzeba ? Jeśli tak to pozostają gaźniki, może pływak się przedziurawił i zalewa cylinder całkowicie ??

Jak by co to mam jeszcze jakieś uszczelki silnikowe nowe do niego do oddania za jakieś piwo. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Iskra jest OK, dla pewności podmieniłem przed chwilą na inne cewki i to samo. Gaźniki czyszczone, ustawione regulowane, dysze prawidłowe. Jedyne własnie co mi przychodzi do głowy to kompletne zalewanie cylindra. Zaraz rozbiorę raz jeszcze i sprawdzę.

Problemy klienta zaczęły się od wyjazdu z poprzedniego serwisu. Problemy z synchronizacją, nie spadały obroty itd. Teraz to walka z wiatrakami chyba, zastanawiam się czy nie pozamieniali miejscami elementów poszczególnych gaźników, a Zefirki jak wiadomo bardzo na to wrażliwe i teraz ostra jazda.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście, głowica cała zrobiona, zasadniczo to nówka sztuka. A luzy dla pewności sprawdzałem jakoś tydzień temu, wszystko jest cacy.

i odpowiednio 1-4 (0,08-0,18):

 

W | 0,13 | 0,16 | 0,16 | 0,15

S | 0,12 | 0,12 | 0,14 | 0,13

 

właśnie poskładałem wszystko do kupy jeszcze raz, i dalej to samo - ja już rozkładam chyba ręce :( Wali za to nieprzepalonym paliwem aż w oczy szczypie. Skład mieszanki ustawiony na wszystkich na 1 1/4 obr. a powinno być (dla nowego oczywiście) 1 5/8. Troszkę zaniżyłem żeby zobaczyć efekt ale bez zmian.

Jakieś pomysły ?

Edytowane przez Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prosty uklad i gdyby impulsator, cewki szwankowaly to mialbys problemy 1, 4 i 2,3 cylinder, w tym ukladzie podejrzewam

ze masz uszkodzony modul. Sprawdzilbym jeszcze wszystkie zlaczki i polaczenia masowe instalacji, a potem probowal podmienic modul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plaka i inne takie reaguje i właśnie pozostał tylko moduł, ale nie mam skąd wziąć na test. Ale żeby nie było to zrobiłem test i gdy przysłonię gaźnik, czyli zmniejsze ilość powietrza to zaczyna poprawnie reagować na zdjęcie 4 fajki, to samo dzieje się z drugim. Więc o co kuźwa chodzi. ? :/

Tutaj filmik z reakcją na zasłonięcie 4 gaźnika

http://youtu.be/2LbS1BlQJAw

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam innych, nie w tym rzecz żeby założyć inne ale zdiagnozować do cholery przyczynę takiego zachowania. Jak przysłonimy gaźnik, to robi się za bogato ale zaczyna reagować, czyli "normalnie" nie zasłonięty ma za ubogo ale świeca mokra w ciul Więc o co kaman? Na śrubkę od składu właściwie nie reaguje wcale.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozesz sprawdzac dzialania silnika zdejmujac fajki, bo spalisz modul.

 

To doswiadczenie pokazalo jednak ze jest dalej problem w tych gaznikach, tzn lewe powietrze dostaje sie do nich.

 

Radze sprawdzic oringi srub regulacyjnych, kapturki wyjsc na synchro, czy wreszcie luzy osiek przepustnic uchylnych.

 

Wroc, jesli nie reaguje na sruby regulacji mieszanki to dalej ten uklad jest zapchany - jeszcze raz do czyszczenia.

Bierzesz carb cleaner w spraju i sprawdzasz po czyszczeniu czy jest przelot mieszanki od strony otworu na srube i potem od strony

otworu na dysze wolnych.

Opisywalem to wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozesz sprawdzac dzialania silnika zdejmujac fajki, bo spalisz modul.

 

To doswiadczenie pokazalo jednak ze jest dalej problem w tych gaznikach, tzn lewe powietrze dostaje sie do nich.

 

Radze sprawdzic oringi srub regulacyjnych, kapturki wyjsc na synchro, czy wreszcie luzy osiek przepustnic uchylnych.

 

Adam owszem, ale króćce nowe, oringi doszczelniające z cylindrami również, oringi na śrubkach składu mieszanek też (wymienione dzisiaj rano) przed tym testem. Pozostają tylko uszczelnienia ośki przepustnic, ale ...jeśli tam czymś popsikasz to nie reaguje więc "teoretycznie" szczelne.

 

Już mnie diabli biorą a klient się wku**ia - i wcale mu się nie dziwię. Ja też muszę zacząć robić coś innego aniżeli jeden motocykl.

Jeśli rozepnę gaźniki i się wysypią uszczelnienia osiek - nie ma szans żeby dokupić zamienniki :(. Przerabiałem to w zeszłą zimę z innym Zephyrem, ale tam takich jaj nie było, wiadomo co się wysypało i jakoś zostało to zaleczone, Ja nie chce teraz tego zaleczać ale znaleźć przyczynę obecnego zachowania i naprawić - to już ambicjonalne podejście do tematu.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozesz sprawdzac dzialania silnika zdejmujac fajki, bo spalisz modul.

 

To doswiadczenie pokazalo jednak ze jest dalej problem w tych gaznikach, tzn lewe powietrze dostaje sie do nich.

 

Radze sprawdzic oringi srub regulacyjnych, kapturki wyjsc na synchro, czy wreszcie luzy osiek przepustnic uchylnych.

 

W pierwszym poście napisał,że świeca jest mokra na tym cylku,a gdyby zasysał fałszywe,to byłaby sucha

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...