Skocz do zawartości

Tajemniczy brak iskry...


pol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam DT 125E 89r, el rozrusznik, to jest ta nowa wersja produkowana chyba do 97 roku.

 

Wszystko zaczelo sie niedawno, pojechalem motocyklem do kumpla, postal cala noc na deszczu, gdy rano przyszedlem moto nie odpalilo, nakopalem sie, nakrecilem rozrusznikiem i nic...

Byl mi wtedy akurat wyjatkowo potrzebny bo wyjezdzalem w bieszczady na 3 dni i go potrzebowalem ale zostal niestety. Po 3 dniach przyjechalem (moto schowalem pod plandeke) i odpalil od 2 kopyta....

Wszystko pieknie az znow zajezdzam do kumpla, zostawiam moto na noc na deszczyk i na nastepny dzien moto nie pali. Wydarlem swiece i zobaczylem ze nie ma iskry. Wzielem sie za to na nastepny dzien, rano sprawdzilem kontrolnie czy jest iskra i byla, zakrecilem swiece- moto odpalilo na 2 sekundy i zdechlo-znow nie ma iskry, rozgrzebalem go dosyc mocno, sprawdzilem polaczenia kabli, wysuszylem wszystko i iskry nie ma, po godzinie kopnalem dla jaj i iskra jest, kopie 2, 3, 4 raz i nagle nie ma....

Zrobilo sie puzno wiec sprawe zostawilem na dzien nastepny, rano iskry nie ma, puzniej sprawdzam to jest...

I tak juz grzebie z 5 dni i robi sobie ze mnie jaja ten motocykl bo raz jest raz nie ma, czasami caly dzien nie ma i jak sprawdze to jest itp...

 

sprawdzalem duzo rzeczy z ksiazka serwisowa- cewke, magneto itp.

 

Na cewce nie ma wogole napiecia zadnego podczas kopania i wogole.

Modol zaplonowy dostaje impulsy zeby zrobil przerwania z magneto w bloku silnika.

zasilanie modulu: modul jest zasilany przez magneto (prad indukcyjny) i jak odlacze 2 kabelki ktore ida do modulu to napiecie jest na nich podczas kopania ok 30v, jak wlacze do modulu i kopie to jest ok 8V.

Polaczenia kabli sprawdzilem dosyc dokladnie, pomierzylem opory i raczej sie wszystko zgadza, pradnica, cewka, magneto wyglada na to ze sa ok. Boje sie ze to modul....

 

co robic? jak to sprawdzic? ILE KOSZTUJE MODUL ????

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przyjrzał cewce zapłonowej.

Może wieczorem jak już jest ciemnawo, trzeba zdjąć bak tak żeby cewka i przewód zapłonowy był dobrze widoczny i wtedy pokopać.

Jeżeli będzie widać niebieskie wyładowania na powierzchni cewki lub przewodu wysokiego napięcia to wszystko jasne.

Wystarczą niewielkie mikro szczeliny w powierzchni przewodu lub obudowy cewki żeby dostał sie tam wilgoć i doszło do przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...