Żurek Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam Przesiadłem się mego GS 550 na chiniola potocznie nazywanego Barton FNX czy inaczej pomalowany Junak 123.Motocykl nie jest stary bo z 2011r ma nalatane lekko ponad 3 tysiące kilometrów w książce serwisowej odnotowane wszystkie niezbędne przeglądy serwisowe. Niepokojące objawy to konkretny łomot po odwinięciu niezależnie od obrotów silnika.(zwykle słychać to w zakresie 3 tysiące może mniej i do końca) Ostatnio zauważyłem iż się nasilił.Jak się go rozkręci pod czerwone pole i puści gaz, to jest cisza i wszystko wydaje się w jak najlepszym porządku.Olej zmieniam co 1000km (teraz 20w50) i nie zauważyłem aby trzeba było go dolewać. Osiągi jak na 125 ma normalne, i nie odczuwam spadku mocy. W oleju nie widać złota, ale tam może tego złota nigdzie niema. Na magnesie trochę opiłków stalowych się znajdzie. I nie jestem pewny czy w oleju coś pływa jakieś ścierki aluminium czy czegoś, po prostu w czarnym nic nie widać.Sprawdzałem szczelność wydechu ale w sumie jak strzeli to marchewa tylko na wylocie się pokazuje, więc spoko.Jeszcze mogę się pokusić o wyjęcie filtra powietrza, czy przypadkiem on nie łomota w jego obudowie... Choć to tylko 125 na pewno go tam nie szarpie, zwłaszcza że jest spory gabarytowo. I tak się zastanawiam co w nim może tak napieprzać jak się mu odwinie kiedy z zamkniętą manetą nie słychać żadnego stuku.A no tak jeszcze na biegu jałowym jak się mu odwija to zwykle tego nie słychać, ale wystarczy mu w pewnym momencie odwinąć i zastuka przez chwilę. Z jeszcze jednej usterki silnika mogę wymienić ślizgające się sprzęgło, co znaczy że albo miało zły olej albo już swoje zrobiło i to zbyt wiele razy. Jednak nie jestem pewny aby miało jakieś powiązanie. Jeśli trzeba nagrać film to jutro postaram się zrobić. Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Skoro mechanicznie nic o siebie nie obija to jedyne co mi przychodzi na myśl to spalanie stukowe choć to trochę abstrakcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Na samym początku myślałem że to stukowe. Zabawa w skład mieszanki, zmiana poziomu paliwa w komorze pływakowej, zmiana dysz. Chciałem zmienić ustawienie zapłonu ale to nie możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Może z fabryki wyjechał z jakimś bublem i jest mocno doprężony :D rozrząd pewnie sprawdzałeś, może faktycznie coś z zapłonem, podmień od kogoś moduł na próbe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Rozrządu nie sprawdzałem, nie widziałem potrzeby. Góra jest cicha, na jałowych nic nie stuka, nie szeleści. Zawór wydechowy lekko cyka może ciut za duży luz zrobiłem.Ciekawe rozwiązanie techniczne ma, ściąga się pokrywę zaworów wraz z dźwigienkami zaworowymi i ich sworzniami bo tam są umieszczone i już. Mam nadzieje że moduł jest taki sam jak w chińskim kiblu, wtedy nie musiał bym kupować. Jutro sprawdzę. Dobrze by było jakby jeszcze pochodził jakiś czas, fajnie nim się popyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Jest różnica czy ciepły czy zimny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Nie, zimny czy ciepły odwijasz i to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 To raczej spalanie stukowe odpada, musisz to nagrać, bo ciężko sobie to wyrazić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 może sprzęgło napierniczaćale przy 3 tyś przebiegu ? weź to sprzedaj i kup coś normalnego, te sprzętu są już na taśmie zajeżdżone Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) Od 40 sekundy słychać wyraźnie np na 2-gim biegu, trzaski, stuki, łomot. Posłuchajcie może Wam coś do głowy wpadnie. enduromaster z normalnych motocykli jestem uparty na XT 600 ale jak na razie nie mam hajsu na zdrową żeby można było parę lat spokojnie katować. :) Za jakiś czas wrzucę jeszcze 2 filmy z usiłowania złapania w mikrofon tych trzasków. A zapomniałem dodać trzaski są na każdym z biegów to jest zależne od obrotów silnika. Gdyby trzeszczało tylko w dolnej partii obrotów bym się nie przejmował, ale jak cisnę niemal stówą na trasie to ostro daje cały czas. Przepraszam za wulgaryzm. Nie wiedziałem że będzie tak wyraźnie słychać. Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 sprawdź jeszcze łańcuch czy równo się rozciąga Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Napędowy? Kwalifikuje się do wymiany. Jeszcze tak nierówno zużytego łańcucha nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 no to może być tomnie to też złapało, DID niecałe 4tys km ..... Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomkilla Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Moto mam podobny- Zumico gr1100 (inne malowania i szczegóły). Jak dla mnie to brzmi jak rozkręcona od drgań śruba trzymająca silnik. Są 3 o ile pamiętam, jedna jest ukryta pod deklem osłaniającym zębatkę zdawczą i przechodzi na 2 stronę ramy, mają gwint drobnozwojny. Może być, że zębatka zdawcza hałasuje, można to sprawdzić ściągając dzwignię zmiany biegów i osłonkę (całość na 3 śrubach M8 i M10). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Okej, będę mieć czas to trochę go rozbiorę sprawdzę wszystkie śruby.Czyli usterki mechaniczne w silniku na razie wykluczamy?Co do łańcucha to ja go osobiście nie rozumiem, trzeba będzie przyjrzeć się wahaczowi. Ostatnio przed próbą regulacji naciągu umyłem łańcuch w ON (bez ringowy więc stwierdziłem że to nie jest zły pomysł) i zaczął wyglądać powiedzmy w miarę normalnie, a przynajmniej na tyle aby w tym roku jeszcze przejechał te 60km(i tak więcej nie zrobię). Jednak któryś element tylnego zawieszenia nie pozwala ładnie ustawić naciągu łańcucha.Swoją drogą wole całego rozłożyć i poskręcać od nowa jak naprawiać ten piec. :) Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.