Skocz do zawartości

Problem z rejestracją motocykla.


DawidP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam ciekawy przypadek jeśli chodzi o rejestrację swojego motocykla. Owy przypadek wygląda następująco: Kupiłem motocykl, a właściwie ramę z całym osprzętem, jednak bez silnika w lutym. Po wielu miesiącach zbierania pieniędzy i kilku dniach dopieszczania sprzęta jestem gotów żeby go zarejestrować, a tu Pani w WK powiedziała, że nie da rady. Otóż dlaczego, motocykl jest sprowadzony z Belgii stał 2 lata w ciepłym garażu w Polsce. Podpisałem umowę k-s już z Polakiem, jednak jak się dowiedziałem nie wnosił żadnych opłat obowiązkowych z tytułu sprowadzenia pojazdu z zagranicy. Ja niestety zaraz po zakupie udałem się do Urzędu Skarbowego i dopełniłem swojego obowiązku płacąc PCC-3. Niestety bez kwitka VAT-25 nie mam możliwości zarejestrowania motocykla. Kwit, że wnosiłem już jakieś opłaty jest w systemie US i nie można już zakombinować z datami na umowach albo spisać umowy pomiędzy mną, a Belgiem, itp. Nie wiem co robić, żebym ani ja ani sprzedający nie ponosić astronomicznych kosztów lub jeśli będzie trzeba jakieś ponieść to żeby je zminimalizować i w ogóle doprowadzić do tego, że będę miał długo wyczekiwaną polską blachę.

 

Proszę o podpowiedź jak wybrnąć z tej sytuacji w jakiś rozsądny sposób.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Fotorelacją ze składania sprzęta pochwalę się już po zarejestrowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to udupiłeś. Trzeba było najpierw pytać a potem iść rejestrować. Teraz tylko pozostaje Ci wnieść zaległe opłaty i tyle.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to udupiłeś. Trzeba było najpierw pytać a potem iść rejestrować. Teraz tylko pozostaje Ci wnieść zaległe opłaty i tyle.

 

ad. 1. prawda

ad. 2. połowiczna prawda, trzeba było myśleć przed zakupem, jakie są wymagane dokumenty, i domagać się ich od sprzedającego

ad. 3. niestety nieprawda, opłat importera wnieść nie może, jako że nie jest importerem (vat24). to musi zapłacić osoba, która przeprowadziła pojazd (ramę) przez granicę

 

dobra wiadomość: pojazd (rama) posiada wadę prawną, uniemożliwiającą wykorzystanie do celu przeznaczenia (tj. odbudowy i poruszania się pojazdem), ergo przysługuje mu od sprzedającego naprawienie szkody - uzupełnienie opłat/ dokumentów, lub zwrot poniesionych kosztów przy odstąpieniu od umowy. co będzie o tyle trudne, że na ramie jest już odbudowany motocykl... mądry Polak po szkodzie

sprzedawca może próbować w us wnieść wniosek i napisać tzw. czynny żal, może to zredukuje opłaty, chociaż wątpię przy obecnym podejściu us do łupienia podatników. innych legalnych opcji nie widzę; gdyby ktoś próbował doradzać nielegalne (jak wspomniane fałszowanie umowy "na belga"), to przypominam o odpowiedzialności, np. karnej do 3 lat za fałszowanie dokumentów (za samo posługiwanie się nimi też jest, chyba do 2 lat). itd

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak to jest w tym kraju, że jak ktoś chce być uczciwy to potem sobie problemów narobi. Nie chciałem żadnych "lewych" umów to teraz mam nauczkę. :/

 

Rozmawiałem już ze sprzedającym i mówi, że nie ma problemu z wniesieniem opłat, jednak chcemy wyjść z tego tak aby ponieść jak najniższe koszta. Mam nadzieję, że "czynny żal" pomoże zredukować karę.

 

 

P.S. jakich dokumentów potrzeba w US żeby dostać to zaświadczenie VAT-25?

Edytowane przez DawidP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak to jest w tym kraju, że jak ktoś chce być uczciwy to potem sobie problemów narobi. Nie chciałem żadnych "lewych" umów to teraz mam nauczkę. :/

 

P.S. jakich dokumentów potrzeba w US żeby dostać to zaświadczenie VAT-25?

 

ad. 1. nauczkę masz nie za uczciwość, tylko za bezmyślność, brak elementarnej wiedzy i lenistwo łamane przez ignorowanie obowiązującego prawa. kupując pojazd powinieneś zachować podstawowe zasady bezpieczeństwa zakupu, w tym dowiedzieć się jakie masz otrzymać dokumenty. nie mieszaj do tego uczciwości, bo cierpisz z powodu ignorowania prawa, a nie dostosowania się do niego

 

ad. 2. składa się wniosek vat24 bodajże z potwierdzeniem nabycia czyli umową. to jest wniosek o zaświadczenie vat25 o braku obowiązku zapłaty vat. składa go we właściwym us importer, wnosząc opłatę (kiedyś chyba) 124zł, albo jakoś tak. co zrobić, żeby uniknąć drakońskiej kary, to już nie wiem - chyba najlepiej będzie pogadać na miejscu

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po chwilowej rozmowie z poprzednim właścicielem na następny dzień udał się on do US i opłacił VAT-25 (wysłał mi pocztą i mam już u siebie), więc z tym dokumentem nie ma już problemu. Teraz mam jeszcze jedno pytanie: Czy do rejestracji będzie mi potrzebna umowa pomiędzy Belgiem, a poprzednim właścicielem motocykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak post pod postem.

 

Dzisiaj nareszcie udało mi się zarejestrować motocykl i mogę już zacząć jazdę po naszych publicznych drogach. ;)

 

Z rejestracją wyglądało to tak:

Poprzedni właściciel bez problemu i marudzenia poszedł do US i opłacił VAT-25, następnie wysłał mi pocztą wraz z umową k-s z Belgiem. Zrobiłem tłumaczenie umowy, jednak przez to, że na polskiej jak i belgijskiej umowie była adnotacja, iż pojazd jest bez silnika musiałem taką sporządzić i dołączyć do kompletu dokumentów. Oczywiście i umową na silnik musiałem się udać do US i zapłacić 17PLN za zwolnienie z podatku od wzbogacenia. Teraz miałem już komplet i poszło bezproblemowo. ;) Na przyszłość już wiem jak pisać i co pisać w umowach, żeby sobie jak najmniej pracy narobić.

 

Mój komplet dokumentów dla potomnych:

- umowa k-s polska (ja i poprzedni właściciel)

- umowa k-s (Belg i poprzedni właściciel) + tłumaczenie

- dowód rejestracyjny belgijski + tłumaczenie

- umowa k-s silnika + opłata za adnotacje ze zwolnienia z podatku (do 1000 zł)

- VAT-25

- opłata za kwit PCC3

 

Temat do zamknięcia i do zobaczenia na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...