Skocz do zawartości

Yamaha MT-07


Zagiello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dość ciekawy motocykl, aczkolwiek nie w moim typie (wolę duże turystyki).

Ale mam do Ciebie jedno pytanie :) Mój kolega ma w planach prawo jazdy kat. A oraz zakup swojego pierwszego motocykla. Coś z minimalną ilością plastików, w miarę młodego. Planował Yamahę MT-09 115KM, ale jak w zeszłym roku dałem mu się przejechać Banditem 600, który ma "tylko" 78KM to stwierdził, że to zapitala jak szalone i dla niego za mocne. Z tego powodu właśnie zaczyna się rozglądać za MT-07. Jeśli możesz, to napisz, jak dla Ciebie, jako "świeżaka" wygląda jazda tym motocyklem, czy dajesz radę z opanowaniem tych koników, czy ostre odkręcenie manetki na 1 biegu powoduje oderwanie przedniego koła? Bandit podczas mocnego odkręcenia na jedynce poderwał mu przednie koło i właśnie to było powodem zejścia w dół z mocą motocykla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na pierwsze moto wg mnie jest idealna! Jest bardzo lekka ( 181 kg do pełna zatankowana ) i zwinna, wybacza wile błędów. Czasami się śmieję że jeździ się jak na rowerze :P Moment dostępny jest od samego dołu ale jest rozłożony tak że przyśpiesza się płynnie bez żadnych szarpnięć, bez strzału ze sprzęgła nie podrywa koła więc jak dla swieżaków to dobra wiadomość :) Ostatnio dałem przejechać się znajomemu który jest doświadczonym motocyklistą i stwierdził że zapie.... miło był zaskoczony :)

A co do MT-09 to odradzam na pierwszy motocykl, to sprzęt raczej dla doświadczonych, a w salonie Yamahy opowiadali mi że już 2 osoby się wyłożyły bo MT-09 idzie na każdym biegu na koło i łatwo przedobrzyć, osobiście nie jeździłem tylko piszę co słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MT07 ma dość mocny przedział 4-6.5tyś obr - w sumie to nawet mnie zaskoczyła na plus. Nie podobają mi się słabo dozowalne i niezbyt skuteczne hamulce (stalowy oplot to podstawa) oraz brak jakiejkolwiek możliwości regulacji przedniego zawieszenia-ten motocykl ma charakter i prosi o dynamiczną jazdę-a niestety zawias raczej zestrojony pod komfort.

Plusem sporo informacji na wyświetlaczu, niezłe wykonanie i fajne umiejscowienie narzędzi/wysuwanych uszu do mocowania bagażu (pod siedzeniem pasażera).

Ogólnie w cenie 24koła (25 z hakiem z abs) sprzęt poza konkurencją. Poręczna, przemyślana, dopracowana, nieźle wykonana z fajnym silnikiem, przeciętnymi hamulcami i za miękkim zawiasem.

 

Wg mnie ani droższy gladius, ani droższy ER6 nie mają startu pod względem radości z jazdy i potencjału do zabaw za kierownicą.

 

Pod siebie zmieniłbym sprężyny przód na twardsze plus oplot przewodów. Odkręcił podnóżki dla pasażera, dał nieco bardziej charakterny ;) tłumik, chociaż fabryka o dziwo nie jest bezpłciowa, wywalił stelaż pod rejestrację i siedzenie pasażera zastąpił nakładką. Poza tym, nie ma co zmieniać ;)

 

Swoją droga MT09 też jeździłem-najfajniejsze, najbardziej charakterystyczne moto w stylu naked/street wyprodukowany przez skośnookich od wielu, wielu lat.

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wczoraj mialem jazde probna.

Juz od pierwszych metrow motocykl nie sprawia problemow manewrowych. Po prostu sie wsiada, wlacza do ruchu i jedzie. Motocykl zwawy, zywotny, na niskich obrotach cichy, na jalowym nawet bardzo cichy, na wyzszych juz lepiej, nie brzmi jak blaszany kubek gwozdzi, ale ma swoja chrapliwa nute.

Zaskoczylo mnie to, ze nie czuc na nim az tak predkosci, dojechalem nim do 130 km/h i wiatr mi nie przeszkadzal.

Przyspiesza bardzo dobrze, a w pewnym zakresie obrotow dostaje niezlego kopa i jest lekki dreszczyk. Biegi bardzo dobrze wchodza, N lepiej z dwojki wbic niz z jedynki.

Ogolnie bardzo zgrabny, skretny motocykl, hamulce dzialaly fajnie, aczkolwiek moglyby byc bardziej sztywne w odczuciu. Kategoryzowanie go w motocykl dla poczatkujacych uwazam za obraze dla tego motocykla, poniewaz dla motocyklistow ze stazem tez moze byc swietnym wyborem!

Ogromnym zaskoczeniem byla dla mnie ilosc informacji przekazywanych przez "zegary" - tu kontrolka, tam cyferki. Wskaznik biegow jednak fajny jest :-P Natomiast lusterka w polowie pokazuja rece i ramiona...

 

Ja wpisuje go na liste opcji jako nastepny motocykl! W kolorze czerwonym jak moja jazda probna!

dsc-0099-1.jpg

 

 

P.S. Sorry za brak polskich znakow, ale pisze nie ze swojego kompa, za granica - nie dodalem polskiej klawiatury :(

Edytowane przez derbixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Zaskoczylo mnie to, ze nie czuc na nim az tak predkosci, dojechalem nim do 130 km/h i wiatr mi nie przeszkadzal.

 

Też jeżdżę MT tylko ciut innym. Ale z tą prędkością to jest różnie. Bywa że i 160km/h spokojnie pojedziesz, a zdarza się, że przy 120km/h głowę odrywa. Dojechałeś motocyklem do 130km/h i co? Od razu spadłeś z prędkości czy jechałeś kilka kilometrów? Wiele czynników ma znaczenie. Wiatr + prędkość i dalsza trasa = walka z wiatrem. Ja niestety nie mam żadnej szybki więc najczęściej jeżdżę przyklejona do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Dojechałeś motocyklem do 130km/h i co? Od razu spadłeś z prędkości czy jechałeś kilka kilometrów?

Nie spadlem od razu z predkosci. Ale niedlugo sie najechalem w okolicach tej predkosci - dopoki do pewnego miasteczka nie dojechalem :-) Ladna pogoda byla, rzeczywiscie nie pizdzilo wiatrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...