Skocz do zawartości

Regulacja tylnego zawieszenia -poważne pytanie


chasseur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Koleżanka mojej żony zapisała się na kurs PJ na moto. Nie przewidziała jednak pewnego poważnego problemu, waży około 100kg i ma około 153cm wzrostu. Co za tym idzie, po hamowaniu awaryjnym na placu manewrowym, nie jest w stanie utrzymać motocykla, ponieważ ma za krótkie nogi ....

 

Nie podpiera się stopami o podłoże tylko palcami, a to nie wystarcza i często przewraca się z motocyklem.

 

Przejazd z pasażerem, nie wchodzi w grę, bo nie da rady utrzymać moto przy wsiadaniu pasażera.

 

Moje zatem pytanie, czy regulacja zawieszenia na miękkie, spowoduje obniżenie siedziska, oraz czy przy takiej wadzie (około 100kg) na miękkim ustawieniu, będzie w stanie bardziej docisnąć moto i siedzenie do ziemi żeby się lepiej podeprzeć.

 

Moto to er-6.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale nie zrobi tego z motocyklem ze szkoły jazdy i tu jest problem.

 

Jak zda prawko, to wolna wola ale w trakcie kursu, szkolnego motocykla nie przerobi. Dlatego zastanawiałem się nad zmianą twardości ...

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientuj się jakim motocyklem się zadaje u Was w mieście... bo jeśli wysokim... to proponuje zdawać w innym mieście. A co do Szkoły to niech znajdzie taką z niskim motocyklem. A zmiana twardości zawieszenia (oczywiście w zakresie regulacji) wiele nie da... innym rozwiązaniem jest wożenie ze sobą plecaka z piaskiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracyzuję, we Francji działa to następująco, motocykl (samochód i inny pojazd) ze szkoły jazdy, jest również pojazdem egzaminacyjnym.

W moim mieście (wojewódzkim), wszystkie motocykle są takie same, czyli na kat A są to kawy er 6, więc zmiana szkoły nie rozwiąże problemu.

Kolejna sprawa, baba waży 100kg, jak zmiękczy zawiechę to nie dociśnie moto bardziej do ziemi ?

Inny patent Jaki wymyśliłem, to zamiana kat prawa jazdy. Jest coś takiego jak kat AM2 czyli na motocykle bez ograniczenia pojemności ale o mocy do 34KM. Na tą kat przewidziane są CBF 500, która ma siodło o 3,5 cm niżej niż kawa.

Po zdanym egzaminie na kat AM2, wystarczy wyjeździć 6 godzin kursu dodatkowego (bez egzaminu) i zmienić prawko na A.

 

Ale oczywiście najlepiej jest zrobić od razu A.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak, bezmyślnie i bez żadnej wiedzy, kupiła już "wyposażenie motocyklisty" w tym i buty ...

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja tłumienia twarde/miękkie nic nie da musi zmniejszyć napięcie sprężyn, tylko w ten sposób moto bardziej siądzie

 

 

 

 

 

"hej maleńka ile masz wzrostu?

-oj, 140

a ile ważysz?

oj, jeszcze mniej, 120"

 

sorry za OT ale musiałem :D

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyderca czy nie, fakt pozostaje faktem :D i to babka po 30-tce dopiero ...

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...