Skocz do zawartości

grzanie się chłodnicy


danio324
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam taki problem bo chłodnica mi sie grzeje w cagiva prima jak jade przejade kawalek to goraca chlodnica jest to moze byc przyczyna tego ze tłumik jest przy samej chłodnicy i tłumik bardzo goracy jest i od tego sie grzeje? I jeszcze jak przejade to jak plynu w zbiodnik od chlodnicy naleje to ucieka s potem jak odkrece to powietrze ucieka i plyn. Pomóżcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat działa na zasadzie otworzyć-zamknąć. Gdy silnik jest zimny to termostat jest zamknięty i ciecz wtedy działa na obiegu krótkim czyli ciecz krąży w samym silniku. Gdy płyn osiągnie wysoką temperaturę termostat się otwiera i płyn idzie na chłodnice. Czyli aby sprawdzić czy działa termostat to odpalić moto na zimnym i do rozgrzania się chłodnica powinna być zimna a po osiągnięciu temperatury powinna się grzać chłodnica, czyli macanko:)

 

Co do uszczelki pod głowicą to można sprawdzić korek od oleju czy nie robi się na nim biała maź (przynajmniej w samochodach tak się sprawdzało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie 2pak wiec tutaj nie ma OLEJU w silniku...

 

jak ubywa cieczy w chłodnicy to sprawdź kolor oleju jak jest szary to pompa wody puszcza, jak ładny czarny/zloty to uszczelka zapewne. Kolor świecy też powinien coś powiedzieć ale to niech już ktoś inny się wypowie. A no i jeszcze na odpalonym silniku zobacz czy powietrze nie idzie przez chłodnice jak idzie to tez uszczelka pod głowicą.

 

Innych sposobów nie ma... chyba ze wyciek jakiś.

 

Termostat wykręć zagotuj wodę w czajniku i zalej go wrzątkiem zobacz czy się otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, po twoim opisie że to będzie wina uszczelki. Ale sprawdź najpierw tak jak radzi stanio50 termostat i pompę.

 

Kiedyś miałem podobny objaw ale nie w moto tylko w samolocie. Też silnik był po wymianie uszczelki jakiś miesiąc wcześniej. Po odpaleniu samolotu trochę pochodził na wolnych obrotach ale nie chciało mi się czekać do temperatury optymalnej i pełen gaz i w górę, lot trwał 5 min i temperatura w górę zaczęło wywalać płyn i byłem zmuszony zgasić silnik i lądować awaryjnie. Skończyło się to kolejną wymianą uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam korka w chłodnicy leje płyn do zbiorniczka. I jak odpalam to zbiorniczkiem płyn ucieka przelewem a jak korek odkrece to korkiem

 

podpowie mi ktos gdzie termostat mam tak zebym wiedzial:) a i tak ogólnie to jak jezdze to po paru min jazdy chlodnica robi sie goraca i tak caly czas jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie zalewasz aby zbiorniczka do pelna? Jeslinie masz znakow do kontroli poziomu plynu w zbiorniczku wyrownawczym,to zalej do polowy,chlodnica podczas pracy rozgrzanego silnika ma byc goraca.

 

Termostat przykrecony jest pokrywa do glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co sprawdzać termostat skoro chłodnica jest gorąca ? Po pierwsze nie dolewa się płynu na gorącym silniku i raczej nie otwiera też korka bo płyn zacznie gwałtownie wrzeć(po to obieg jest zamknięty żeby zwiększyć temp wżenia). Czy w tej maszynie jest wiatrak chłodnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze wueska pod żadnym pozorem nie odkręca się ani korka chłodnicy ani zbiorniczka wyrównawczego jak jest płyn mocno rozgrzany, bo podczas rozgrzewania wzrasta ciśnienie dzięki któremu temperatura wrzenia jest wyższa. UWAGA TO GROZI POWAŻNYMI POPARZENIAMI, bo ciśnienie potrafi wywalić płyn prosto w twarz.

 

Jeżeli chłodnica jest gorąca to termostat najprawdopodobniej działa (jest możliwość że nie działa ale jest w pozycji otwartej, wtedy nic złego się nie będzie dziać).

 

Chłodnica ma się grzać po to jest bo ona oddaje ciepło do otoczenia (temperatura chłodnicy że można się poparzyć).

 

A tak w ogóle to ile masz lat? Znasz się coś na mechanice, silnikach? Pytam bo może nam opisujesz prawidłową pracę układu, a tobie się wydaje że jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O termostacie to zapomnij bo jak jest to w pozycji otwartej, bo chłodnica się grzeje, a jak nie ma termostatu to też nic złego. Ważne że chłodnica jest ciepła i jak już wyżej pisaliśmy jest to jak najbardziej normalne.

 

 

Ściągnąłem manuala do twojego moto i nr 4 to masz termostat.

 

post-76715-0-51431300-1403250562_thumb.jpg

 

 

A nr 5 to jest chyba czujnik temperatury.

 

 

==========================================================================================

 

post-76715-0-97569300-1403251581_thumb.jpg

 

2- linia do której lejesz płyn chłodniczy

3- tu lejesz płyn

 

 

A jeszcze zauważyłem na schemacie elektrycznym, że masz kontrolkę temperatury. To ta kontrolka Ci się zapala czy nie, bo jak nie to jaki masz problem.

 

To że wymieniłeś uszczelkę to nie znaczy że się trochę znasz.

Edytowane przez zdzisiek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...