Skocz do zawartości

Wiatrak zxr 400


zxr89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No jeśli zwarł kabel z czujnika do masy i nic tzn. drugi biegun nie dociera do wentylatora.



Narazie napisał że sam wiatrak podłączył na krótko i działa .



zxr - spróbuj na krótko podpiąć się bezpośrednio do masy a drugim przewodem do kabla w kostce który idzie z czujnika . Zwary nie zrób . Najwygodniej rozebrać do tego kostki .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bezpieczniki sprawdzone ?

Co to jest : "Twój post jest zbyt krótki " :laugh:



Zxr89.

 

Żeby wiatrak chodził musi "dopływac" do niego plus i minus .

Minus dostarczany jest od masy , potem przez załączony czujnik temperatury , kabel , złączkę w kostce i znowu kabel do silnika wentylatora .

Plus nie wiem skąd dochodzi ale można sprawdić czy po prostu jest poprzez pozostawienie plusowego przewodu w kostce wentylatora spiętego a masę dostarczyć na skróty . Tak samo z masą w kostce wentylatora - masę dochodzącą z załączonego (lub zwartego ) czujnika zostawiasz a plus załatwiasz prosto z akumulatora .

 

Teraz pytanie - czego nie ma w kostce wentylatora ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwila , musze to rozkminić.



Na tym schemacie wentylator ma NA STAŁE podłączoną masę (przewód BK/Y - domyślam sie że czarny z żółtym paskiem ) a sterowanie plusem.

 


Kable dochodzące do czujnika na tym schemacie możesz tylko zewrzeć ze sobą , nie zwieraj do masy bo na nich jest plus .

Sprawdź "Fan Fuse " i inne bezpieczniki w skrzynce .



Wg. schematu wiatrak powinien działac ze stacyjką na off.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei :

Weź żarówke 12V z kablami , może być np kierunkowskaz .

Jeden przewód żarówki do plusa (może być bezpośrednio aku ), drugi do BK/Y w kostce wentylatora(tej połówce od strony instalacji , nie wentylatora ) . Jeśli żarówka zaświeci to znaczy że masa dochodzi do kostki

 

 

Zepij ze sobą przewody dochodzące do czujnika temperatury (nie zwieraj z niczym ) . Jeden kabel żarówki do masy a drugi do BL/W (?) w kostce wentylatora . Jesli żarówka zaświeci to jest w kostce plus czyli linia od czujnika do wentylatora jest sprawna.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak, kabel dajacy napiecie + nie dociera do skrzynki z bezpiecznikami. bezposrednio podpielem plusa do skrzynki z bezpiecznikami. Po zwarciu kabli przy czujniku wentylator dziala. Pytanie jest takie czy oplaca sie rozkopywac kable by dojsc do przerwy czy poprostu zrobic to tak jak napisalem,podpiac bez posrednio do wyjscia w skrzynce ktorym ma przychodzic napiecie. Btw jeszcze bede sprawdzac na odpalonym motocyklu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ z aku do skrzynki dostarcza przewód W (biały..) . Myślę że jeśli znajdziesz + w skrzynce , nawet załączany stacyjką to wielkiego problemu nie będzie żeby sobie z niego szarpnąć zasilanie ..

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...