gduk13 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) Witam. Slyszalem ze po zalozeniu filtra powietrza high flow (Stage 1) moze wystapic falowanie wolnych obrotow. U mnie mam zalozony filtr Screamin Eagle i zmieniona mape. Obroty ustawilem na 900 (najnizej moge zejsc do 800 zmieniajac w ecu). Na wolnych przy cieplym silniku obroty sa tak 870-930. A jak postawie w garazu po jezdzie to czuc jakby troszke zapach benzyny. Na oryginalnym oemie przed Stage paliwa nie wyczulem. Czy te falujace obroty moga byc spowodowane ze przesadzilem z paliwem zmieniajac mape? Czy moze filtr daje na wolnych zbyt duzo powietrza, tylko wowczas skad zapach etylinki po zgaszeniu silnika? Chcialbym, zeby te "wolne" obroty byly rowne a nie raz wieksze a raz mniejsze. Nadmienie ze te falowanie nie wystepuje zawsze tylko czasami. Jak sie mu zachce to tyka rowno a czasami to tak troche szybciej albo troche wolniej :-). Chyba ze benzyn jest do kitu. Tankuje zwykle 95 oktan. Na 98 to jakos niebardzo bylo. Jak jest u Was? Moto na wolnych tyka idealnie czy tez ma swoje niewytlumaczalne himery? TC oczywiscie (jak to niektorzy uwazaja) na nieszczesnym wtrysku, ale to chyba oczywiste bo jak napisalem wyzej, grzebanie w mapie bylo. Podczas zwyklej jazdy moto jezdzi normalnie. Edytowane 22 Maja 2014 przez gduk13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikertk Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Witam.Slyszalem ze po zalozeniu filtra powietrza high flow (Stage 1) moze wystapic falowanie wolnych obrotow. U mnie mam zalozony filtr Screamin Eagle i zmieniona mape. Obroty ustawilem na 900 (najnizej moge zejsc do 800 zmieniajac w ecu). Na wolnych przy cieplym silniku obroty sa tak 870-930. A jak postawie w garazu po jezdzie to czuc jakby troszke zapach benzyny. Na oryginalnym oemie przed Stage paliwa nie wyczulem. Czy te falujace obroty moga byc spowodowane ze przesadzilem z paliwem zmieniajac mape? Czy moze filtr daje na wolnych zbyt duzo powietrza, tylko wowczas skad zapach etylinki po zgaszeniu silnika? Chcialbym, zeby te "wolne" obroty byly rowne a nie raz wieksze a raz mniejsze. Nadmienie ze te falowanie nie wystepuje zawsze tylko czasami. Jak sie mu zachce to tyka rowno a czasami to tak troche szybciej albo troche wolniej :-). Chyba ze benzyn jest do kitu. Tankuje zwykle 95 oktan. Na 98 to jakos niebardzo bylo. Jak jest u Was? Moto na wolnych tyka idealnie czy tez ma swoje niewytlumaczalne himery? TC oczywiscie (jak to niektorzy uwazaja) na nieszczesnym wtrysku, ale to chyba oczywiste bo jak napisalem wyzej, grzebanie w mapie bylo. Podczas zwyklej jazdy moto jezdzi normalnie.Siema, będę śledził ten temat bo poruszyłeś dobry temat. Ja mam filtr powietrza OEM i bez zmian w mapie ale z wymienionymi muflersami i odnoszę wrażenie, że obroty nie są równe.Napisz proszę, czy gdy zmieniałeś filtr i mapowałeś go to zmieniałeś coś jeszcze? Np, przy wydechu są dwa sensory czy jak to się zwie, podobno montuje się w ich miejsce jakiś bzdet który "oszukuje" komputer.Przy okazji jaki masz u siebie wydech? Mapę ściągałeś z neta czy ustawiałeś na hamowni sam ?Ja szukam mapy do siebie i nie mogę znaleźć :( PCIII leży gdzieś teraz w garażu... Cytuj Member of Harley-Davidson Club Wrocław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gduk13 Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Przyczyna falujacych obrotow byla zbyt uboga mieszanka i sondy lambda ktore "glupialy" przy tej zubozonej mieszance. Po ustawieniu mapy na dynomaszynie :-) mieszanka jest prawidlowa, sondy odlaczone programowo w ecu. Ustawione w oryginalnym ecu na hamowni (bez oszukiwania kompa przez Power Commandera, FuelPacka itd, itp) obroty chodza idealnie. Oryginalny obrotomierz (elektroniczny) pokazuje +/- 10 obrotow , a dynomaszyna pokazuje +/- 2 obroty. Silnik pracuje idealnie w rownych odstepach czasu. Temat do zamkniecia. Do bikertk: Ja mialem zmieniony oryginalny filtr na Hi Flow Screamin Eagle ktory jest zrobiony pod oryginalna pokrywe filtra, tzw łezka. Oryginalne koncowki tlumika (katalizatory) zostaly zastapione Vance&Hines Straight Shot. Nic wiecej nie bylo zmieniane. Wgrana byla mapa z oryginalnego CD dolaczonego do interfejsu Super Tuner Pro. Na hamownii okazalo sie ze zalecana mapa do tej konfiguracji daje zbyt uboga mieszanke. Jak zalozysz np PCIII to wgrywanie mapy jakiejs tam mija sie z celem bo nie wiesz czy silnik Ci chodzi dobrze czy nie. Ja tez myslalem ze mam raczej dobrze ustawione jednak nie bylo. Hamownia powiedziala prawde. Po hamownii moto chodzi zupelnie inaczej. Wiem bo sprawdzilem to sam. Nie zakladaj "oszukiwaczy ecu" i nie wgrywaj map z netu. Kazde moto jest indywidualne i trzeba dostroic mape na hamownii. Bez tego szkoda tylko czasu, nerwow na jakies egzotyczne kombinacje. Jak zmieniles tylko muflersy to masz ten sam problem co ja. Przez wydech dostaje sie powietrze bogate w tlen i sondy lambda glupieja probujac dostroic automatycznie ecu co jest przyczyna falujacych obrotow. Ja to mialem nieraz takie odpaly ze jak wystartowalem cieple moto (np po tankowaniu paliwa) to mi przez 2-3 sekundy zanim sie ecu dostroil obroty potrafily skoczyc do 1500 i zaraz spadly do okolo 650 i znow falowanie okolo 850 ( tak bylo ustawione w ecu). W orygnalnych katalizatorach powietrze z zewnatrz nie dostawalo sie do tlumika dlatego sondy nie dostrajaly stale kompa na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Siema, będę śledził ten temat bo poruszyłeś dobry temat. Ja mam filtr powietrza OEM i bez zmian w mapie ale z wymienionymi muflersami i odnoszę wrażenie, że obroty nie są równe.Napisz proszę, czy gdy zmieniałeś filtr i mapowałeś go to zmieniałeś coś jeszcze? Np, przy wydechu są dwa sensory czy jak to się zwie, podobno montuje się w ich miejsce jakiś bzdet który "oszukuje" komputer.Przy okazji jaki masz u siebie wydech? Mapę ściągałeś z neta czy ustawiałeś na hamowni sam ?Ja szukam mapy do siebie i nie mogę znaleźć :( PCIII leży gdzieś teraz w garażu...No chyba się już uporał z tym problemem :dry: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.