krytek Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Witam Nie wiedzialem gdzie umiescic ten post ale w sumie to miejsce tez jest ok bo pochwale sie o moich planach :) Zamierzam w zimie zmienic moto na jedno z tych dwoch z uwagi na moje coraz wieksze zamilowanie do dalszych podrozy z plecaczkem i koniecznosc kupienia bardziej odpowiedniego sprzetu do tego. Powoli robie przglad rynku i jakie sa oferowane modele i w jakiej cenie i po wstepnej analizie mam na uwadze te dwa moto i chcialbym zobaczyc opinie innych na ich temat - moze w jakims stopniu pomoze mi to w decyzji. Kasa pozwala mi na zakup 3-4 letnia Multistrade lub 1-2 letniego Versysa (tutaj motor nowy lub prawie nowy - z salonu , model 2012 lub 2013) Przyklad : -Kawasaki mozna kupic juz za ok £8000, model 2012 rok z trzema kuframi - NOWY-Ducati mozna kupic za ok £8000 model 2010-11 rok , raczej bez kufrow - UZYWANY (przebieg raczej powyzej 10 tys mil) Przyznam ze Ducati jest faworytem jesli chodzi o wyglad ale Kawasaki tez nie wyglada zle jak dla mnie i mam problem-dylemat (fajnie miec takie problemy :biggrin: ) - KTORY? Dodam ze siedzialem juz na obydwoch ale niestety jeszcze bez jazd testowych i chyba KAWA wydawala mi sie bardziej wygodna i odpowiednia do mojego wzrostu - 184 cm. W Ducati wydawalo mi sie ze jest za blisko kierownica.... Dane techniczne znam, filimki , testy porownania - wszytko co w necie ogladalem, i teraz czas na opinie innych a najlepiej z wlascicielami takich pojazdow. Panowie i Panie zapraszam do wyrazania opinii. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk38a Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Nie znam plusów i minusów obu motocykli, jednak jeżeli sa one porównywalne to według mnie brać to co młodsze/ nowe z salonu . Chyba ze pomiędzy tymi dwoma modelami jest jakas przepaść to mozna się zastanawiac czemu ktoś chce sprzedac 2 letnia multistrade ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Dla mnie motocykle te porównywalne sa klasą, tzn. że oba to turystyczne enduro. Natomiast dużo większa moc i niższa masa multistrady sprawia, że jest to niezły dzik :) Co do powodów sprzedaży multistrady, to mogą być różne. Tak samo ludzie czasem sprzedają roczne hondy czy bmw. Czy wybór tylko pomiędzy tymi dwoma? Patrzyleś na nowego V-strom 1000? Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Choć nie jeździłem Versysem to multinę polecam; jeśli ktoś szuka nie szablonowego moto z dużym kopem. Największą zaletą jest możliwość zmiany charakterystyki moto (zawieszenie i silnik) jednym kliknięciem w czasie jazdy. Różnica jest znaczna, w trybie enduro można pojeździć całkiem przyjemnie i szybko po szutrach a po zmianie na tryb sport można poświrować po winklach i sypnąć ładnie na wyjściu (i regularny banan na mordzie). W standardzie masz podgrzewane manetki, konrolę trakcji i abs fabryczne kufry pojemne i dostosowane do prędkości 180km/h (testowałem do 230 ale wężykuje) przednia szyba regulowana w czasie jazdy, siedzenie wygodne. Minusy to to że ta V potrafi szarpać gdy zjedziesz poniżej 2500obr.min, łańcuch w moto turystycznym też nie jest najlepszym rozwiązaniem na szczeście tu jest 530 więc największy jaki może być - podobno można osiągnąć na nim duże przebiegi.I jeszcze mit dotyczący awaryjności ducatów; w tym roku zrobiliśmy wypad do Albanii gdzie drogi były momentami bardzo słabe (całość wyszła 4200km) i oczywiście zero awarii. No ale jak to mówią ten motocykl to trzeba naprawdę chcieć ;-)Ja osobiście polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krytek Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Czesc Super ze masz MTS. Mozesz napisac mi cos wiecej ? Powiedz jak ochrona przd wiatrem przy predkosci ok 170 km/h - da sie jechac zeby glowy za bardzo nie miotalo ? Napisz cos o spalaniu, ile pali i jaki zasieg mozna zrobic na baku przy jezdzie turystycznej tak ok 140 km/h ? Czy jechales z plecaczkiem i czy wygodne jest to moto na dlugie trasy dla pasazera ? - moja zonka ogolnie dzielna jest ale jak zrobilem z nia trase ok 1000km w jeden dzien na obecnym moto to strasznie bylo mi jej zal :) dzieki wielkie Edytowane 12 Maja 2014 przez krytek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Ochrona przed wiatrem zależy od szyby, ja mam taką mikrą (najmniejszy puig) i jest w miarę choć powyżej 180km/h walczę z wiatrem ale nie na tyle żeby mi to przeszkadzało (wtedy trochę się pochylam do przodu - przy wzroscie 183cm) ale gdyby zapodać jakąś większą to pewnie pod tym wzg. było by sporo lepiej. Ja lubię zapierdzielać więc żadnych większych szyb nie zamierzam instalować ;-)Spalanie na tym wyjeździe o którym wspomniałem wcześniej najmniejsze było 5,9 (ale to już chyba rekord rekordów - ze wzgl. na deszcz) a największe 8.0 liczone na kalkulatorze bo komputer pokładowy jest bardzo optymistyczny. Moto było załadowane, trzy kufry, i jazda różna, żadnego wleczenia się po za dniami deszczowymi. Gdyby nie deszcz pewnie nie były by większe ale najwięcej spalań oscylowało pomiędzy 6,2 do 7.0. Multistrada od 2013roku (moja jest z 11) ma po dwie świece zapłonowe na garnek i ta podobno pali ok 0,5 litra mniej. Największy przebieg to 280km i paliwa coś tam jeszcze było, ponieważ drugie moto miało mniejszy zasięg więc tankowaliśmy po jego przebiegi.Najwięcej jeżdżę sam więc nie powiem Ci jak wygląda podróż z tyłu na dłuższej trasie, kanapa pasażera jest całkiem spora, centralny kufer ma oparcie dla pasażera podnóżki nie są wysoko więc myślę że tragedii nie będzie. Fajne jest też to że obciążenie motocykla czyli kufry lub pasażer zmienia się szybko w ustawieniach komputera a ten dostraja zawieszenie tak żeby nie było jakiegoś bujania na dołkach czy coś w tym stylu. Motocyklem z pełnymi kuframi prawie domykałem bieżnik w Chorwacji ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Krytek -nie zauważyłem że masz obecnie ST1050. Czy wiesz, że dobrym następcą jest K1300S? :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krytek Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Krytek -nie zauważyłem że masz obecnie ST1050. Czy wiesz, że dobrym następcą jest K1300S? :) Pozdr.F.Mozliwe zeby byl dobrym nastepca - nie watpie bo jestem fanem marki BMW jesli chodzi o auta :) Chce jednak poczuc inny motocykl z bardziej normalna pozycja i i te dwa modele biore pod uwage tylko....na ta chwile. W MTS zakochalem sie w Chorwacji - staly trzy kolo siebie doladowane kuframi i namiotami. Po chwili wlasciciele odjechali i z wielka latwoscia przeskakujac krawezniki, nie robiac sobie nic z ich wysokosci...wtedy pomyslalem - Triumph super ale tylko na rowne drogi - i nastepny motocykl Ducati MTS 1200 musi byc.... Pozniej tylko upwenialem sie ze tylko Ducati czytajac opinie , testy i sam wyglad motocykla wszytko cacy...problem tylko z cena byl.. Kilak miesiecy pozniej zobaczylem KAWA Versys 1000 . wiadomo wyglad inny ale tez mi sie spodobal, znowu czytanie, opinie testy i cena super jak za taki motor No i mam dylemacik.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Najlepiej to było by się przejechać obydwoma tak z pół dnia i zobaczyć który lepiej leży. W Ducati nie ma problemu z dostaniem jazdy próbnej tylko niestety odpłatnie no chyba że się zakupi moto, z Kawasem pewnie też nie będzie problemu a myślę że w UK to nie będzie nawet wymagało dodatkowych szelestów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 W zeszłym roku dojeżdżałem kolegi ( Rysiek z Jedwabnego) Multi 1200 S do roboty, i 2 razy dłuższa trasa, niestety wsio samotnie- bo wyszedłem z założenia, pasażer(ka) to zbędny balast. Powiem szczerze, lepiej jeżdzi niż 999 badziej dynamiczna, lepszy moment, na dodatek ta szyba jest bardzo zwodnicza, jadę sobie spokojnie, rzut oka w lusterko, przed wyprzedzeniem, gaz dosłownie kilka sek. następny rzut oka kuźwa 2oo, w 999 szybkość dość mocno czuć, a ja przy tych 200 drapałem się w nos, patrzyłem na drzewa, kuźwa zwodniczy moto..., na dodatek, łapacz mandatów i pkt. karnych, więc lepiej się zastanów :-) Jak dla mnie moto super, czy chciałbym mieć no nie wiem, przeraża mnie ta cała elektronika, wiem, że ułatwia jazdę, ale przyzwyczajony jestem do uślizgów koła, i odpowiednio jestem na to przygotowany, a na współczesne wspomagacze nie... Trzeba wsiąść na te motocykle bo wybór to bardzo "...yndywidualistyczna..." sprawa :-) Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Czy jakieś decyzje zapadły w związku z poszukiwaniami ? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krytek Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Czy jakieś decyzje zapadły w związku z poszukiwaniami ? :-)Witam Przyznaje ze teraz skupiam sie na zblizajacej sie wyprawie w Alpy oraz na polodnie Francji.Bynajmniej najblizej jestesm zakupu wlasnie KAWASAKI VERSYS 1000 - dlaczego...wiec : 1. Cena znakomita tak jak pisalem wczesniej 7-8 tys funtow mozesz miec nowa albo prawie nowa maszyne juz z kuframi...2. Brak wiekszych wad, duzo testow opisuje bardzo pozytywnie ten sprzet i jako powazna konkurencja dla top motocykli tego typu...3. Motor podoba mi sie bardzo a zwlaszcza jak jest zaladowany i kolorze bialym.4. Lubie lamac schemty - kilkoro mioch znajomych twierdzi ze tylko HONDA i a nie kawasaki, dlatego lubie sobie udowadniec ze nie maja racji- tak tez bylo w przypadku mojego Triumpha ST 1050 - oni nie , ja -TAK i faktycznie jestem mega zadowolony. Oczywiscie Ducati - to super motor ale jednak chyba za bardzo super....no i ta cena ok 15 tys funtow za nowy.... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Akislav Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Czolem :) tak sie skalda ze jestem posiadaczem versysa 1000 od miesiąca, powiem tak, moto rewelacja, poprzednio miałem z750, jeździłem na tdm900 i versys to mistrzostwo, to ze jest 4 rzędowa to duży plus bo na wysokich biegach możesz być na niskich obrotach itp itd i nic nie szarpie, płynna jazda a jak odkrecisz to rwie ostro. Biale kawy produkowane były od 2012 do 2013 a ceny są jak piszesz miedZy 7 a 8 tys, jak trafisz to i nowke z 2013 roku ustrzelisz z kuframi itp za 8500, mi taka właśnie spod nosa ustrzelili. Koło mnie była raz biała z 2012 i 3700 mil tyle ze bez kufri bocznych, chyba do dziś stoi, na necie jest cena 6999 ale w komisie Kawasaki była za 6500 czy jakoś tak. Jak byś miał jakieś pytania to wal śmiało :) versysy maja w standardzie kontrole trakcji i abs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krytek Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Czolem :) tak sie skalda ze jestem posiadaczem versysa 1000 od miesiąca, powiem tak, moto rewelacja, poprzednio miałem z750, jeździłem na tdm900 i versys to mistrzostwo, to ze jest 4 rzędowa to duży plus bo na wysokich biegach możesz być na niskich obrotach itp itd i nic nie szarpie, płynna jazda a jak odkrecisz to rwie ostro. Biale kawy produkowane były od 2012 do 2013 a ceny są jak piszesz miedZy 7 a 8 tys, jak trafisz to i nowke z 2013 roku ustrzelisz z kuframi itp za 8500, mi taka właśnie spod nosa ustrzelili. Koło mnie była raz biała z 2012 i 3700 mil tyle ze bez kufri bocznych, chyba do dziś stoi, na necie jest cena 6999 ale w komisie Kawasaki była za 6500 czy jakoś tak. Jak byś miał jakieś pytania to wal śmiało :) versysy maja w standardzie kontrole trakcji i abs.czesc czy mozna wiedziec skad jestes? Gdzie w UK mieszkasz ?....Czytalem ze czasami czuc duze wibracje jak jest u Ciebie ?Triumphem zrobie 220 mil na baku, jaki zasieg jest realny i sprawdzony w przypadku VERYSA? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Akislav Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Mieszkam w East Midlands, dokładnie w Loughborough okolice Leicester a Ty gdzie dokładnie mieszkasz? Jeżeli chodzi i wibracje to żadnych nie odczuwam a jestem dość wrażliwy na tego typu działania. Odczuwalem je w silnikach dwu rządowych. Jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem jak jest na trasie, zrobiłem na razie 560 mil, moto używam tez do dojazdu do pracy w jedna stronę mam 10 mil także i spalanie będzie większe... Ale jak używam tylko praca - dom - praca to wyszło na baku 170 mil i przy tym włączyła sie rezerwa. Tryb mieszany, 30% autostrady i 70% gdzie są góry, wioski itp np park district to rezerwa włączyła mi sie przy 200 mil, ale tu dawałem trochę popalić :) mogę powiedzieć ze versys 1000 pali tyle co z750 albo i ciut mniej. Pozdrawiam Sorki za błędy ale pisze z telefonu i co chwile mi sie słowa zmieniają itp :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.