Skocz do zawartości

Las/Tor - Powrót do jazdy - Co kupić - 4,5k, ogłoszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z 10 lat temu jeździłem na hondzie mtx 125 i 200 - praktycznie po płaskim lesie. Generalnie przestałem jeździć bo na 200 miałem nieciekawy wypadek - ale o tym się nie będę rozpisywał.
Od ubiegłego roku chodziło mi po głowie kupno moto. I tak właśnie teraz się przełamałem.

Wiek - 28
Waga - 95-105
Wzrost - 183
Do wydania na samo moto mam 4,5k - nie chcę wydawać więcej, wolę pojeździć sezon/dwa i wtedy kupić coś porządnego.
Na łachy mam osobną kwotę.

Mieszkam w Krakowie, i gdzieś tu w okolicach będę szukał jakiejś grupy aby było z kimś jeździć. Z tego co wiem to było tu sporo torów, ale dziś zrobiłem rozeznanie i większość chyba padła.

Co do marki i modelu moto nie mam nic sprecyzowane, zdam się na wasze doświadczenie. Co do pojemności to również nie mam pojęcia, 125 czy 250. Niektóre maszyny 125 mają po czterdzieści parę koni więc pewnie by mnie to uciągnęło.

 

Moje propozycje (oczywiśćie zdam się na wasze zdanie)

 

http://olx.pl/oferta/cross-cros-kawasaki-kdx-250-CID5-ID5spht.html#0414b0ec20

 

 

 

Moto nie musi być rejestrowane, mam przyczepkę więc będę targał za sobą na jazdy.

Liczę na pomoc z Waszej strony. Pozdrawiam

Edytowane przez PIR_KRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o tę konkretnie ofertę kdx 250 z tablicy to wg mnie:

-jest to starsze niż 98r, popatrz sobie na bikepics.com jak wyglądają kdx'y z 98r

-moto ewidentnie picowane na handel i to na szybko-pociągnęli srebrzanką ramę i nawet nie chciało im się zdjąc plastików które ubabrali

-brak plastikowych osłon lag, pękały one w starych kawach, używek brak, nowe drogi jak czort

więcej po fotach nie widac bo są fatalne

 

natomiast sam zakup starszego enduro 2t w tym budzecie to dobry pomysł, z 4t w dobrym stanie mozna dorwac tylko stare ciezkie jak kowadło xt czy dr, czasami jeśli bez kwitów to mozna kupic troche lepsze xr 600 czy lc4, w okolicach 5K można tez trafic pierwsze exc 125/200 czy husqe wr ale będą to sprzęty bardziej kosztwone serwisowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc.

 

Sam jeszcze nie jestem pewien gdzie będzie więcej jeżdżone. Muszę znaleźć ludzi z okolic Krakowa i popytać jak to tu wygląda.

Generalnie z tym budżetem to nie jest tak na sztywno, bo $$ na sprzęt mam dużo ale nie chcę ładować 15tyś na start - bo nie wiem jak będzie z jazdą, intensywnością itp.

Napisałem że do wydania mam 4,5k na samo moto, ale nic się nie stanie jak kupię za 5-6k :)

 

Jaki model był by najbardziej wypośrodkowany między lasem a torem ? I jak z pojemnością ? mocne 125 mnie uciągnie czy szukać 200-250 w 2t ? ważę w okolicach 100kg więc jest co targać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co się zamierza robic w tym lesie czy na torze, żeby poważniej poganiac po torze trzeba miec crossówkę, natomiast co do lasu to

pod KRK macie juz srogie tereny więc ja szedłbym w porządne enduro 2T w zasadzie zostaje ci tylko ktm exc, husqy wr, czasami trafia się jakis gas gas, 125 może łapac zadyszkę miejscami, na podjazdach trzeba pilnowac gazu i sprzęgła zeby nie zadusic silnika, 200 czy 250 nie ma z tym wiekszego problemu, masz jakies doswiadcznie, nie jestes gówniarzem i swoją wagę masz wiec krzywdy sobie nie zrobisz na wiekszej pojemnosci, problem moze byz ze znalezieniem takich motocykli zwlaszcza w podanym budzecie, ale da się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten KDX z ogłoszenia faktycznie dziwnie wygląda. Ale jak niedawno sam rozglądałem się za sprzętem to był bardzo ładny KDX 250 w podobnych pieniądzach z tym że wyglądał jak nowy. Był bez kwitów więc sobie go odpuściłem. Był z okolic gór nie mogę sobie przypomnieć miejscowości. Nie patrz na wiek bo moja WR jest 1993 r i jak ją kupowałem wyglądała ładniej niż roczne motocykle. Nie bój się też że takim starym sprzętem nie dasz rady nadążyć za nowymi KTM itp. Wszystko kwestia wprawy, umiejętności i treningu. Dodam jeszcze że motocykle z lat 90 są o wiele lepiej zrobione. Przebiegi liczysz w km a nie godzinach. Są o wiele tańsze w utrzymaniu a osiągami nie odbiegają od nowych konstrukcji. Jedyny problem w starszych sprzętach to plastiki. Żadne firmy nie robią zamienników, oryginalne masakrycznie drogie (np jedna osłona lagi do mojej WR 470 zł ), a niestety stare plastiki mają tendencję do bardzo łatwego łamania się. W tych pieniądzach nie pchaj się w zmęczone życiem tanie KTM i tym podobne. Będzie to skarbonka bez dna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten KDX to był tylko taki pomysł, bo bardzo blisko do niego mam.

Dziś wieczorem posiedzę i poszukam czegoś, jak coś będzie blisko to podjadę jutro czy w sobotę.

Jeżeli chodzi o starsze moto poniżej 2000r to jakich modeli szukać ?

 

Kumpel mi coś brzęczał o Hondzie CR 250 z aluminiową ramą. ale tego chyba w tych pieniądzach nie odstanę. a jak dostanę to padlina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten KDX z ogłoszenia faktycznie dziwnie wygląda. Ale jak niedawno sam rozglądałem się za sprzętem to był bardzo ładny KDX 250 w podobnych pieniądzach z tym że wyglądał jak nowy. Był bez kwitów więc sobie go odpuściłem. Był z okolic gór nie mogę sobie przypomnieć miejscowości. Nie patrz na wiek bo moja WR jest 1993 r i jak ją kupowałem wyglądała ładniej niż roczne motocykle. Nie bój się też że takim starym sprzętem nie dasz rady nadążyć za nowymi KTM itp. Wszystko kwestia wprawy, umiejętności i treningu. Dodam jeszcze że motocykle z lat 90 są o wiele lepiej zrobione. Przebiegi liczysz w km a nie godzinach. Są o wiele tańsze w utrzymaniu a osiągami nie odbiegają od nowych konstrukcji. Jedyny problem w starszych sprzętach to plastiki. Żadne firmy nie robią zamienników, oryginalne masakrycznie drogie (np jedna osłona lagi do mojej WR 470 zł ), a niestety stare plastiki mają tendencję do bardzo łatwego łamania się. W tych pieniądzach nie pchaj się w zmęczone życiem tanie KTM i tym podobne. Będzie to skarbonka bez dna.

 

i tak i nie, nowe motocykle wybaczają więcej, mniej męczą, można jezdzic dlużej i szybciej, wjezdzac dalej, pokonanie przeszkody wymaga mniej koncentracji, ceną za to jest większe skomplikowanie konstrukcji i większe koszty eksploatacji, najlepiej nauczyc sie jezdzic na starych pazdzieżach a potem szukac nowszych

Kumpel mi coś brzęczał o Hondzie CR 250 z aluminiową ramą. ale tego chyba w tych pieniądzach nie odstanę. a jak dostanę to padlina

 

dostac to moze bys i dostal ale żeby to doprowadzic do porządku byc moze trzeba by dolozyc drugie tyle, poza tym zeby to ogarniac w enduro trzeba miec juz doswiadczenie, moto bardzo mocne ale dostęp do mocy upierdliwy-cała moc albo nic, maszynka na raczej tor, kumpel ma kx 250 świetnie porobionego i jak czasem zamienimy się na motki to ręce mi się trzęsą jak z tego schodzę, a 525 słabych tez nie należy ale przy zdrowej cwiartce prowadzi się jak skrzyżowanie tapczana z traktorem :)

 

moja rada szukaj enduro 2t ale patrz raczej na exc, wr niz na kdx crm :)

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...