Apollo Diomedes Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Witam.Po zimie mam duży problem z odpalaniem Intrudera vs 700. Aku ma może 6 miesięcy na zimę było w piwnicy i ładowane ładowarką procesorową. Problem objawja się tak, że moto na aku nie odpali w ogóle, zakręci z 4 razy i cisza jakby aku wyładowane jak podłączę prostownik o troszku większej mocy niż to aku(warta funstart) to kręci ale też ciężko i po 2h walki odpalił ale tylko na 1 cylinder po jakichś 15min gazowania zaskoczył 2 cylinder. Przejechałem się chwilę co by się nagrzał i jak już był ciepły to znowu 2 cylinder zaczął przygasać i strzelał co chwilę. Na takim letnim silniku chodzi wręcz idealnie na ciepłym przygasa. Znowu 2 dni postał chcę odpalić i znowu aku 4razy kręci i siada potem prostownik i tak dalej. Co może być przyczyną? Przed zimą moto paliło od strzała na tym akumulatorze. Edytowane 19 Marca 2014 przez Apollo Diomedes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 skoro przed zimą wszystko było ok?... wygląda na to że aku nie trzyma a ładowarka była do dupy (jakieś słabe byle co kupiłeś ) to że "procesorowa" nie znaczy że dobra a właśnie podaj model tej ładowarki ku przestrodze innym już jeden podobną kupił ale wyszło że do akumulatorów dla modeli zdalnie sterowanych ...dalej , pożycz od kolegi aku w dobrym stanie, lub podłącz z samochodowym na kable równolegle (plus do plusa minus do minusa ) , zmień świece bo pewnie z braku odpowiednich prądów padły, i jeszcze możesz spuścić przezimowane paliwo , zalać świeżym (to spuszczone wykorzystasz później ) i powinno być git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apollo Diomedes Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Aku najwyżej wyślę na gwarancję. Ładowarka to sena made in biedronka. Co do podłączenia aku z samochodowym to sprawa wygląda tak, że po podłączeniu w ogóle nie kręci (na pewno podłączyłem + do + i - do - nie jestem, aż tak głupi :) ) . Paliwo również wlane świeże. Aku to warta fun start czy istnieją jakieś sposoby obudzenia akumulatora??? czy reklamować go. Mam do ładowania aut bestera tylko, że jest za mocny i nie wiem czy w ogóle nie rozwali akumulatora:) Edytowane 19 Marca 2014 przez Apollo Diomedes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 tak istnieją właśnie... dobrą ładowarką mikroprocesorową z funkcją "recond"- naprawa i regeneracja całkowicie rozładowanych aku, odbudowa rozwarstwionego elektrolitu itp.(zalecana do aku AGM,żelowych i zwykłych, nie wszystkie taką funkcję posiadają ... ale to działa , przykładem takiej ładowarki jest ten model http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-ctek-mxs-5-0-najlepsza-gdansk-i4021251232.htmltrochę kosztuje (szukaj sobie jak najtańszej ) ale właśnie ten model mxs-05 , sam ja używam już drugi rok, poleciłem ją 4 moim kolegą i każdy mi dziękuje za dobrą radę , trochę zainwestujesz ale warto ,poczytaj sobie o producencie(Szwedzka firma) na Google żebyś wiedział więcej bo warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apollo Diomedes Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Dzięki za radę jutro wymienię świece i olej i to moje padło postraszę besterem zobaczę czy coś tam naładuje. Czy powodem słabego rozruchu może być zabrudzony rozrusznik?? bo światło świeci ciągle tak samo czy aku kręci czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (Mam do ładowania aut bestera tylko, że jest za mocny) .... w pewnym sensie jest za mocny , ale jeśli natężenie prądu ustawisz na nie więcej jak 2A , a napięcie ni przekroczy 14.8V do 15.5 V to możesz lądować , tylko nie wolno zostawić go wtedy bez opieki , bo gdy aku się będzie ładował to natężenie spadnie a prąd zacznie wzrastać przekraczając nawet 16V a to może grozić uszkodzeniem, lub może go rozwalić (zbyt duże gazowenie) czyli się rozedmie i tylko kubeł (oby nie wybuchł)to ze światło świeci to swoje (jest 12V) , aku nie ma prądu rozruchowego za co odpowiada tzw. amperaż czyli natężenie przepływającego prądu , nie napięcie 12V tylko właśnie natężenie krótko mówiąc brak mu mocyw tym besterze chyba masz wbudowany amperomierz ? dobrze by było żebyś podłączył podczas ładowania miernik i obserwował jak rośnie prąd nie pozwalając na przekroczenie tych 16V , bo jak wspomniałem podczas ładowania rozładowane aku na początku pobierze ponad 8A i prąd (V) będzie rósł a ampery będą powolutku spadać w miarę naładowania aż do zera wtedy aku napewno zakręci jak należytak na koniec żebyś czasem dzisiaj nie zostawił aku na noc z tym besterem, tylko tak jak wspomniałem wcześnie podłącz prostownik , do żabek przy aku miernik i ładuj , jeśli miernik pokarze że zbliża się 16V (w prostowniku pewnie masz jakieś pokrętło ) więc zjedz pokrętłem lub przełącznikiem niżej i ładuj dalej aż amperomierz zejdzie do 1 lub 0 Ampera przy napięciu jakieś 14.8-15.2V ...w garażu zajmie Ci to jakieś 2 godz. sama przyjemność wypucujesz sobie motor :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Zanim wydasz 250zł na prostownik i zaatakujesz sprzedawcę varty to kup miernik za 10-20zł i podaj napięcie na klemach akumulatora podczas ładowania z prostownika gdy akumulator zaczyna robic się lekko ciepły , potem zostaw na kilka godzin i podaj napięcie spoczynkowe (stacyjka wyłączona ) .Masz aku od spodu czy z boku / pod siedzeniem (łatwiejszy dostęp - pytam bo VS800 znajomego miał wymieniany od spodu)? Ludki moje kochane , co wy qrwa wymyślacie z tymi prostownikami ? . Przed zimą naładować do np. 14,8V , odłaczyc jedną klemę (masę) i zostawic w moto na calusieńka zimę (nie odpalać , mozna doładowac znów do 14,8 V , zazwyczaj nie ma sensu ). Gwarantuję że nic się nie stanie a zostawianie pod jakimiś wynalazkami , lepszej czy gorszej klasy naraża was nawet na pożar , gdy przepięcie w instalacji 230V uszkodzi obwody nawet najbardziej zajebistego superhiperprostownika i zacznie sie dymić z aku albo z ładowarki . Cała masa wynalazków w "salonie" się nie obrażała na takie traktowanie , własne gs500 , GR650 , 1000RR, SL1000 mozna było odpalić bez doładowania wiosną po 3-5 miesięcy bez dotykania (ofkorz nie zawsze się to udawało , zwłaszcza SL1000 , ale to makaron ). Biedroprocesor w biedroładowarce mógł przybrac postać aż rezystora... i to wszystko. Przy odrobinie niefarta mozna sobie przeładowac i ubić powolutku aku .Jesli masz uwaloną celę napięcia będa się znacznie róźnić od tych normalnie widywanych . Stawiam na niekontakt na połaczeniu akumulator - przekaźnik rozrusznika - rozrusznik oraz masa . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apollo Diomedes Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Doładowywałem w zimę raz czy tam 2 i był w piwnicy czyli mrozu nie zaznał. Stawiam na niekontakt na połaczeniu akumulator - przekaźnik rozrusznika - rozrusznik oraz masa . No właśnie też o tym myślałem ale jak go tak naładuje tym besterem z godzinę to kręci a czasem nawet cudem odpali. Nie wiem za bardzo jak ten przekaźnik wygląda i na jakiej zasadzie działa. Czy możliwe, żeby się zacinał blokował?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 (edytowane) Przekaźnik zwiera + rozrusznika z + akumulatora , reszte sobie sam wydedukuj ;) .Np. po kablach. Jest jescze połaczenie po stronie - .Cudów niema - albo działa albo nie. Jak sie nie czujesz na siłach to do elektryka . Druga sprawa że mogłes przez splot okoliczności załatwić swiece , kręcenie kręceniem ale jak juz odpalił to powinien równo banglac bo obciazenie wytwarzane przez zapłon jest niewielkie , aczkolwiek przy probemach z masa może być wystarczającym do zanikania iskry tylko wówczas nie paliły by oba cylindry i silnik by zgasł .Takze masz 2 sprawy do załatwienia - zasilanie w prąd i zasilanie w paliwo /zapłon . Czytając odpowiedzi polecam wizyte u mechanika /elektryka bo możesz sobie kosztów narobic . Albo nagraj filmik z odpalania . Parametry ładowania sa podane na obudowie aku - YTX14BS Yuasy można bez problemu nabijac na 1C (jesli aku ma 56Ah to jest 56A przez 1h przy założeniu pełnego rozładowania poczatkowego ) ale lepiej nie wychodzić z garażu dłużej jak na kawe i pilnować czy się aku nie zrobi za ciepły. Edytowane 21 Marca 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.