Skocz do zawartości

Remont kapitalny silnika Hondy cx 500


Mihuu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum, postanowiłem zakupić Hondę cx 500, nie koniecznie w jak najlepszy stanie ponieważ...

Zastanawiam się nad zakupem egzemplarza za małe pieniądze i uratować go przed "smiercią" :) Mam możliwość zrobienia obróbki głowicy,szlifu cylindrów,wału itd. płacąc tylko za części. Pojawia się pytanie czy warto. Wychodzę z założenia że jeżeli motor ma być robiony pod siebie i służyć lata to lepiej włożyć w niego pare złotych i mieć tą pewność ze za sezon nie trzeba będzie go rozbierać.

 

Przeglądałem fora dotyczące cx'ów, były to tematy sprzed 3-4 lat i nie wiem czy cokolwiek się w tym kierunku zmieniło ale podobno nie ma zamienników i czeka mnie tylko serwis? Sytuacja wyglądała mniej więcej tak że za tłok nadwymiarowy zapłaciłbym 300+zł + pierscionki 200+ zł a więc 1000zł za dwa tłoki i pierscionki do tego dochodzą panewki na wał, sworznie tłokowe uszczelki i zrobiłoby się jakieś 2k zł. Podobno można przerobić rowki w tłokach i wsadzić tam pierscionki od mazdy mx-5 ale kupując nowe tłoki nadwymiarowe za ponad 300zł wolałbym juz chyba kupić normalne pierścionki i nie kombinować... Czy ktoś z was miał do czynienia z remontem cx'a? Występują jakieś zamienniki dobrej jakości czy nic sie nie zmieniło od tych paru lat i musze zawitać do serwisu? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak wygląda sytuacja ze szlifowaniem wału korbowego. Czytałem że po szlifie trzeba koniecznie go utwardzać bo nie będzie za długo chodzić ile w tym prawdy a ile kłamstwa? Pozdrawiam i dziękuje za każda odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy na forum, postanowiłem zakupić Hondę cx 500, nie koniecznie w jak najlepszy stanie ponieważ...

Zastanawiam się nad zakupem egzemplarza za małe pieniądze i uratować go przed "smiercią" :) Mam możliwość zrobienia obróbki głowicy,szlifu cylindrów,wału itd. płacąc tylko za części. Pojawia się pytanie czy warto. Wychodzę z założenia że jeżeli motor ma być robiony pod siebie i służyć lata to lepiej włożyć w niego pare złotych i mieć tą pewność ze za sezon nie trzeba będzie go rozbierać.

 

Przeglądałem fora dotyczące cx'ów, były to tematy sprzed 3-4 lat i nie wiem czy cokolwiek się w tym kierunku zmieniło ale podobno nie ma zamienników i czeka mnie tylko serwis? Sytuacja wyglądała mniej więcej tak że za tłok nadwymiarowy zapłaciłbym 300+zł + pierscionki 200+ zł a więc 1000zł za dwa tłoki i pierscionki do tego dochodzą panewki na wał, sworznie tłokowe uszczelki i zrobiłoby się jakieś 2k zł. Podobno można przerobić rowki w tłokach i wsadzić tam pierscionki od mazdy mx-5 ale kupując nowe tłoki nadwymiarowe za ponad 300zł wolałbym juz chyba kupić normalne pierścionki i nie kombinować... Czy ktoś z was miał do czynienia z remontem cx'a? Występują jakieś zamienniki dobrej jakości czy nic sie nie zmieniło od tych paru lat i musze zawitać do serwisu? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak wygląda sytuacja ze szlifowaniem wału korbowego. Czytałem że po szlifie trzeba koniecznie go utwardzać bo nie będzie za długo chodzić ile w tym prawdy a ile kłamstwa? Pozdrawiam i dziękuje za każda odpowiedź.

 

Taki szlif to wyrzucenie pieniędzy.

W japońcach się nie sprawdza

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...