Skocz do zawartości

Piaggio MP3 blokada przechyłu


koroviov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czytam co piszesz i pomyślałem, że lepiej w tych sprawach ( bez urazy ) doradzą Ci tu -> http://forum.burgmania.net

Jest tam kilku użytkowników takich maszyn i pewnie coś wiedzą na ich temat. Poczytaj.

Edytowane przez LWfilip

Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ja kupiłem kilka miesięcy temu skuter Piaggio MP3 400ie u gośćia z Żywca i też byłem trochę zielony w tym temacie bo dałem się nieco oszukać.. Skuter miał problem właśnie z blokadą przechyłu (co się okazało dopiero po czasie), do tego wcisnął mi nieoryginalne kluczyki i naprawiając go używał jakichś tanich części zamiennych... Po prostu żenada jak się o tym dowiedziałem. Dopiero jak postanowiłem zrobić coś z tym skuterem, a szczerze mówiąc mało osób w kraju zajmuje się naprawą takich trójkołowców, to znalazłem kontakt do gościa z Wielunia. Zadzwoniłem, pojechałem (choć miałem kawał drogi z Krakowa) ale na szczęście udało mu się mi pomóc na poczekaniu i do tego w sobotę! Od niego dowiedziałem się, że skuter ma nieoryginalne części, że kluczyki tez nie wiadomo skąd...

W ciągu kilku godzin udało mu się naprawić tę blokadę przechyłu i od razu powymieniał mi te nieoryginalne części. Fajnie bo ten gościu z Wielunia ma wszystkie części oryginalne do takich skuterów. Od tej pory nie zauważyłem problemów z moim Piaggio, a jeżdżę już jakiś miesiąc czasu jak tylko jest w miarę ładna pogoda.

Jakby ktoś chciał do niego kontakt to szczerze mogę polecić :) możecie znaleźć jego ogłoszenie też na OLX.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem został rozwiązany w Wieluniu. Z tego, co mówi mechanik - do silnika współpracującego z pompą dostała się woda i trzeba było wymienić ten element układu. Dodatkowo zlikwidowano problem z zapalającą się co jakiś czas kontrolką "check engine" - tutaj nie wiem, czy zapamiętałem, ale wymieniona została "antenka od immobilajzera?". Skuter spędził tam troszkę więcej czasu, gdyż był mały problem z rozpoczęciem naprawy, ale...
Gdy zatelefonowałem, żeby spytać o warunki naprawy okazało się, że "Pan z Wielunia" (nie wiem jak ma na imię) jedzie akurat od strony Opola i może zabrać mój sprzęcik na przyczepę. Zeszło nam trochę z załadunkiem, ale w końcu skuter został zabrany. Później było trochę perypetii z rozpoczęciem remontu, ale wreszcie w czwartek telefon - rozkręcają. W piątek informacja, że zepsuty był silniczek przy pompie, do tego usunięto błąd inicjujący kontrolkę, wymieniono uchwyty błotników, by mimo prób spawania, kolejny raz się "uksył". Gdy przy podsumowywaniu kosztów spytałem o zbieżność, powiedziano mi, że skorygowano ją delikatnie w ramach naprawy. Widać było, że skuter został obejrzany dokładnie, gdyż np. usunięto drobną usterkę przy klapce wlewu paliwa.
Słowem - jeżeli problemu z Piaggio MP3 nie da się rozwiązać przy pomocy "Wujka Google" i porad z forum, można rozważyć naprawę w Wieluniu.
Do zobaczenia na drodze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może komuś przyda się rozwiązanie problemu z czujnikiem "wagi", które wymagało ode mnie trochę poszperania w instrukcji serwisowej.
Zamiast kupować nowe siedzenie lub wybebeszać stare, można ominąć problem "oszukując" delikatnie system. Zamiast wtyczki wychodzącej z siedzenia, wpinamy w gniazdo "mostek" z opornika o rezystencji ok. 3 kOhm. U mnie włożyłem 2,1 kOhm i DZIAŁA! clapping.gif
A poniżej wytłumaczenie dlaczego kombinowałem.
W MP3 w siedzeniu jest czujnik wykrywający obecność kierującego - taka "waga". Ma to zapobiec "przypadkowemu" zwolnieniu blokady zawieszenia, gdy nie siedzimy na skuterze. Gdy wszystko jest sprawne, czujnik nas wykryje i pozwala zwolnić blokadę zawieszenia przy dodaniu gazu. Gdy nie siedzimy na kanapie (albo czujnik szwankuje), pali się czerwona kontrolka i mimo dodawania gazu skuter nie wchodzi na obroty, a tym samym blokada zawieszenia nie puści. Można ją oczywiście zwolnić "awaryjnie" dwukrotnym naciśnięciem dźwigni, natomiast..
Wymiana czujnika w siedzeniu jest skomplikowana, a całego siedzenia droga. Sam czujnik nie ma większego wpływu na bezpieczeństwo. Po prostu nie należy dodawać gazu, gdy stoimy obok skuterka i go nie trzymamy. W takim razie - jeśli chcemy ruszając korzystać z pełni możliwości, a nie bardzo nam się uśmiecha zakup nowej kanapy - jest to rozwiązanie za 0,20 zł.
P.S.
Należy tylko pamiętać, by nie zostawiać bez nadzoru odpalonej maszyny stojącej na kołach, żeby przechodzący obok dowcipniś przez dodanie gazu nam go nie przewrócił. kwasny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A czy ktoś spotkał się z sytuacją gdzie błąd blokady pojawia się w trakcie jazdy. Tzn motor stoi na blokadzie, uruchamiam go, ruszam, blokada się zwalnia i jadę. Po krótkim czasie (najczęściej na dołku albo w trakcie przyśpieszania) zapala się czerwona dioda (błąd blokady) i miga. Jeśli zwolnię to przestaje migać ale po dłuższej jeździe miga bez już przerwy.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

Czesc. Mam problem z paiggio mp3 500cm  2012 przebieg maly 5000km. Po odapleniu silnika klakson 5 razy zaczal tro.bic i przestal. Zauwazhlem ze za kazdym razem jak wlacze blokade zawieszenia to samo sie robi 4x trabi klakson. Jak wylacze blokade to przetsaje nawet po jednym razie. Wszytko dziala zawieszenie blokuje sie, nic nie swieci w sensie bledu czy cos innego. Jadac nim zdazylo sie ze na skrzyzowaniu przestal pipczec, a na nastepnym znowu zaczal.... Co to moze byc? Pomozcie. Dziekuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

witam. rozwiązałeś problem działania klaksonu podczas blokowania zawieszenia w mp3 ? mam ten sam objaw, nie wiem co z tym zrobić. 

W dniu 10.06.2016 o 08:07, markoni napisał:

Może komuś przyda się rozwiązanie problemu z czujnikiem "wagi", które wymagało ode mnie trochę poszperania w instrukcji serwisowej.
Zamiast kupować nowe siedzenie lub wybebeszać stare, można ominąć problem "oszukując" delikatnie system. Zamiast wtyczki wychodzącej z siedzenia, wpinamy w gniazdo "mostek" z opornika o rezystencji ok. 3 kOhm. U mnie włożyłem 2,1 kOhm i DZIAŁA! clapping.gif
A poniżej wytłumaczenie dlaczego kombinowałem.
W MP3 w siedzeniu jest czujnik wykrywający obecność kierującego - taka "waga". Ma to zapobiec "przypadkowemu" zwolnieniu blokady zawieszenia, gdy nie siedzimy na skuterze. Gdy wszystko jest sprawne, czujnik nas wykryje i pozwala zwolnić blokadę zawieszenia przy dodaniu gazu. Gdy nie siedzimy na kanapie (albo czujnik szwankuje), pali się czerwona kontrolka i mimo dodawania gazu skuter nie wchodzi na obroty, a tym samym blokada zawieszenia nie puści. Można ją oczywiście zwolnić "awaryjnie" dwukrotnym naciśnięciem dźwigni, natomiast..
Wymiana czujnika w siedzeniu jest skomplikowana, a całego siedzenia droga. Sam czujnik nie ma większego wpływu na bezpieczeństwo. Po prostu nie należy dodawać gazu, gdy stoimy obok skuterka i go nie trzymamy. W takim razie - jeśli chcemy ruszając korzystać z pełni możliwości, a nie bardzo nam się uśmiecha zakup nowej kanapy - jest to rozwiązanie za 0,20 zł.
P.S.
Należy tylko pamiętać, by nie zostawiać bez nadzoru odpalonej maszyny stojącej na kołach, żeby przechodzący obok dowcipniś przez dodanie gazu nam go nie przewrócił. kwasny.gif

Czesc. Mam problem z paiggio mp3 400. Po odapleniu silnika klakson 5 razy zaczal tro.bic i przestal. Zauwazhlem ze za kazdym razem jak wlacze blokade zawieszenia to samo sie robi 4x trabi klakson. Jak wylacze blokade to przetsaje nawet po jednym razie. Wszytko dziala zawieszenie blokuje sie, nic nie swieci w sensie bledu czy cos innego. Jadac nim zdazylo sie ze na skrzyzowaniu przestal pipczec, a na nastepnym znowu zaczal.... Co to moze byc?  Dziekuje za odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 16.08.2020 o 19:40, Bart_123 napisał:

Czesc. Mam problem z paiggio mp3 500cm  2012 przebieg maly 5000km. Po odapleniu silnika klakson 5 razy zaczal tro.bic i przestal. Zauwazhlem ze za kazdym razem jak wlacze blokade zawieszenia to samo sie robi 4x trabi klakson. Jak wylacze blokade to przetsaje nawet po jednym razie. Wszytko dziala zawieszenie blokuje sie, nic nie swieci w sensie bledu czy cos innego. Jadac nim zdazylo sie ze na skrzyzowaniu przestal pipczec, a na nastepnym znowu zaczal.... Co to moze byc? Pomozcie. Dziekuje. 

Jest to kod dźwiękowy błędu, w tym wypadku to zbyt małe ciśnienie w układzie blokowania. Może to być zbyt mały poziom płynu lub układ zapowietrzony. U mnie był zapowietrzony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Ja nie polecam mechanika Grzegorza z Wielunia ceni się jak żyd  za matkę i w dodatku każe sobie  owiewki porozbierac bo nazywa te skutery ze są poklejone na tretytki porobione nie wiadomo na co jeszcze po prostu wybrzydza  A jak klient się wycofa z jego usług to wyzywa od najgorszego .Ludzie jak by był porządnym mechanikiem jak wy piszecie to by nie obrazal klienta ogłasza sie  pod anonsem  co to za mechanik  Bardzo mi przykro ale nie polecam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...