kiki Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Czyli jakby zmierzyć na hamowni AFR i będzie on wynosił około 14:1 to jest git, ale musi być badania na hamowni pod obciążeniem. Dobrze myślę? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 A przy jakim TPS i obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Czy w takim razie założenie sportowego filtra, bez strojenia i zabawy z resztą, może zubożyć mieszankę? Kupiłem KN do Tigera 1050 tylko dlatego, że jest wielokrotnego użytku i kosztował tyle co oemowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motokofeina Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Czyli jakby zmierzyć na hamowni AFR i będzie on wynosił około 14:1 to jest git, ale musi być badania na hamowni pod obciążeniem. Dobrze myślę?AFR 14 jest bezpieczny dla silnika ale, tak jak pytal Madafaka, przy jakim TPS? Zeby miec w miare pelny obraz mapy konieczne jest wykonanie conajmniej kilku pomiarow AFR dla TPS np. 25%, 50%, 75% i 100%. Im wiecej pomiarow tym wiecej dowiesz sie o mapie. I jeszcze o hamowniach: z funkcjonalnego puntu widzenia dany typ hamowni wykorzystywany jest nastepujaco:- pomiary momentu/mocy/AFR: hamownia inercyjna. Hamulce elektrowirowe stosowane w hamowniach obciazeniowych maja zbyt mala dokladnosc.- strojenie map paliwa: hamownia inercyjna lub obciazeniowa. Zaleta hamowni obciazeniowej jest szybsze opracowanie mapy ale sprawny operator hamowni inercyjnej zrobi tak samo dobra mape.- strojenie map zaplonu: tylko hamownia obciazeniowa. Ostatnia kwestia: ogolna zasada dzialania ukladu wtrysku paliwa. Wtrysk paliwa jest systemem o predyktywnej zasadzie dzialania tj. ECU zaklada, ze dla danych warunkow ustalonych przez czujniki (obroty, TPS, temperatura silnika, temperatura powietrza dolotowego) najlepsza bedzie taka a nie inna dawka paliwa. Jesli uklad pracuje w otwartej petli to ZADEN czujnik nie weryfikuje czy podawana dawka paliwa byla wlasciwa. W ukladach z zamknieta petla (czyli z waskopasmowa sonda lambda) wystepuje weryfikacja czy AFR jest ekologiczny. Jesli mieszanka jest zbyt bogata ECU koryguje dawke paliwa zakladajac np., ze ograniczenie dawki paliwa o 5% spowoduje, ze AFR bedzie ekologiczny. I tak w kolko. Zamknieta petla ksztaltowana jest roznie w zaleznosci od konstrukcji silnika i jego sklonnosci do przekraczania norm czystosci spalin. Czy w takim razie założenie sportowego filtra, bez strojenia i zabawy z resztą, może zubożyć mieszankę? Kupiłem KN do Tigera 1050 tylko dlatego, że jest wielokrotnego użytku i kosztował tyle co oemowy...Z duzym prawdopodobienstwem mozna stwierdzic, ze tak, mieszanka bedzie zubozona. Zeby sie przekonac czy tak jest sugeruje zrobic pomiary AFR. Cytuj MOTOKOFEINA.PL - Tuning i chiptuning motocykli. Hamownia motocyklowa Warszawa (Nadarzyn). Serwis i przygotowanie na tor. Blokady mocy na kat. A2. Obsługa ogumienia.Akcesoria tuningowe: Rapid Bike, Cordona Quickshifters, Sprint Filter, PZ Racing, 4Racing Components,PK Power. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.