Skocz do zawartości

przeróbka CZ z 6V na 12V,i tarcza z przodu?


Maciach
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

Pisze w Mechanice MZ,poniewarz wielu ludzi dosiadający te motocykle miało styczniość z CZ i zapewne wie jak mi pomóc.Wiem że temat taki pewnie ukazał sie wiele razy,ale niestey odkąd mam prace to mam bardo mało czasu żeby przeszukiwać stare posty.

 

chce przerobić CZ350 z 83 roku na 12V instalacje,do tego chciałem w niej umieścić elektroniczny zapłon: http://www.republika.pl/ts_350/warsztat10.htm , co musze zrobić żeby przerobić instalacje,tak krok po kroku.i co sądzicie o tym zapłonie(chodzi o tą firme)i ile to mniej więcej kosztuje?tylko sie nieśmiejcie że to CZ i że sie nieopłaca sie inwestować bo przy sprzedarzy mi nikt tych pieniędzy nieodda...chce zrobić motocykl dla siebie i na długo.a czy duża jest trudność ze zmienieniem hamulca z bebnowego na tarcze z MZ?

 

dzięki.

 

Maciach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Też posiadan CZ 350 z 83 roku :) :D ;.................. i próbuje nią sprzedać :mrgreen:

Nie uważam że motocykl jest zły, ale jestem przekonany że nie opłaca się w niego inwestować.

Jeśli podliczysz koszty takich przeróbek to spostrzeżesz że wraz z wartością maszyny mogą być niezłym zaczątkiem do nowocześniejszego i bezpieczniejszego sprzętu (no chocby mz etz 251), a napewno kilka razy ekonomiczniejszego.

Jeśli chodzi o przedni hamulec, to jest niewątpliwy feler cezetek 350.

Koła od MZ to ja bym nie dawał, możnaby zato przetoczyć bęben w odpowiednim zakładzie i dopasować wnętrznosci od jakiegos innego pojazdu (na przykład kolega do bembna pannoni dopasował cały system z auta Daewoo) :buttrock: ,

jeśli chodzi o instalacje elektryczną to rzeczywiście jest totalne dno...

ale jak przerobic to niewiem :buttrock: . wiem jedno: nowy akumulator 12V to ok 70 zł a ładowanie szóstki raz na rok jedynie 15zł.

No cóż.. możesz zrobic jak uważasz, ale przemyśl w co sie opłaca i nwestować a co utrzymywać.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jesli chcesz aby twoja Jawa - CZ 350 wygladała tak http://www.republika.pl/ts_350/after.htm to musiałbyś zaiwestować niebagatelną sumke 8O 8O 8O .

A produkowane obecnie częsci do Jawy nie pozwalają na długa eksploatacje. Ja na przykład wymieniłem głupią rzecz: gumowe osłony teleskopów - na nowe!!..... po roku były juz dziurawe :buttrock: :buttrock: podobnie sprawa wyglądała z simeringami.

No cóż ja sprzedaje swój sprzęt, odbieram po wakacjach prawko i szukam używanego japońca.

Jesli jestes przywiazany do motocykla to cóż .. miłej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na elektryce też dobrze sie nie znam ale żeby z 6V na 12 przeskoczyć to nie trzebaczasem oprócz akumulatora prądnice modyfikować??????

 

Zresztą nieważne jeśli chodzi o tarcze z przodu to w JAWIE 350 TS widziałem przód z tarcza orginalny na zacisku napis JAWA i logo.

 

Ale mniejsza z tym jeśli chciałbys zmienić przód z bębna na tarcze to najłatwiej elementy bedzie skołować z ETZ.

Ale napisz może jak chciałbyś to zrobić??????? Czy modyfikowąć stare koło z bębnem czy zakupić kompletne koło z tarczą.

 

Nie wspominam tu już o takich pierdołach jak rozstaw goleni widelca czy tych pierdolnikach dystansowych które zamocowane sa :buttrock: na tym metalowym co koło. Zresztą wszystko zależy od ciebie

 

pozdro :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...