Skocz do zawartości

HONDA XL 600 LM '85 REBUILD


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

XL 600 LM Rebuild

Posiadam wersję z '85

Robię dokładną dokumentację foto oraz kosztową, po zakończeniu podzielę się wszystkimi informacjami.

Na ten moment wygląda to tak:

https://www.facebook.com/media/set/?...7923186&type=1

A tutaj pełen album:

https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881?banner=pwa

Aktualnie mam problem ze znalezieniem lakiernika - chodzi o pomalowanie zbiornika i być może plastików, w przypadku kiedy nie uda mi się ich doprowadzić do porządku smile.gif

Jestem z pod Poznania, zna ktoś lakiernika, który poradzi sobie i zrobi to dobrze? Zbiornik dwu kolorowy z naklejkami?

Malarnia proszkowa z której usług korzystam to PROCAR znajduje się we wsi Śródka (droga Kostrzyn - Kórnik). Dziś - jutro odbieram rame i kilka klamotów.

Mam również kilka wytypowanych punktów, w których będę chciał ocynkować wiele elementów, mam również 2 wahacze - jeden w ładnym stanie, drugi trochę gorszy - chcę wypróbować współczesną galwanizację aby zobaczyć czy uda się zbliżyć do oryginały - tak samo z goleniami przedniego zawieszenia.

Nie wybrałem jeszcze farby do malowania silnia - ani tak na prawdę metody - chyba złoże go na gotowo i wtedy w całości pomaluje, po czym śruby wykręcę i wyczyszczę.

 

Silnik rozebrałem, jestem bardzo zadowolony, korba zostaje, nie wykazuje śladów zużycia. Tłoczek nominalny, ale już ma dosyć, oprócz tego, że coś pogonił i nieźle przechrzcił głowicę.. Na szczęście cylinder wyszedł z tego bez szfanku.

 

Cylinder zostaje bez szlifu - 3 setki odchyłki, biorę tłok nominał selekcja B - 97,01 czyli luz max zostanie 7 setek. Pasuje, a oryginalnie utwardzona tuleja hondy nie do podrobienia.. Po szlifie w czasie docierania cylek zgubiłby 2 setki z środka i byłoby to samo smile.gif Wiec zostaje.

Korba oryginalna HOnda zostaje, sprzęgło (oryginał honda) ma wartości nominalne - zostaje. Łańcuszka nierządu nawet nie mierzyłem - wylatuje na rzecz DID.

Dziś klamoty na miejscu, zobaczymy czy głowica będzie OK.. To najsłabszy punkt.. Swoją drogą ciekawe co zaciągnął.. Muszę dokładnie przejrzeć gaźniki smile.gif


Roboty a roboty - czas operacyjny marzec - kwiecień smile.gif

Pozdrawiam,
Jaszczur

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki.

 

Na forum Africa Twin jeden użytkownik też taką odbudował. Poczytaj-może coś Ci podpowie :icon_biggrin:

Hej,

 

Tam też zaprowdziłem temat :) ale szukam pomocy w znalezieniu np. lakiernika dlatego szerzej poszedłem :)

 

Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, przymierzam się do zakupu Hondy XL600 z 86r żeby trochę polatać po bezdrożach. Jak oceniasz to moto, warto się zainteresować. Ten który chcę zakupić nie ma dokumentów i trochę bierze olej czyli prawdopodobnie trzeba liczyć się wymianą tłoka, pierścieni może szlif itd, ale za to cena jest atrakcyjna na obecną chwilę 1700. Ile ciebie kosztowała i jakie koszty remontu przewidujesz?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, przymierzam się do zakupu Hondy XL600 z 86r żeby trochę polatać po bezdrożach. Jak oceniasz to moto, warto się zainteresować. Ten który chcę zakupić nie ma dokumentów i trochę bierze olej czyli prawdopodobnie trzeba liczyć się wymianą tłoka, pierścieni może szlif itd, ale za to cena jest atrakcyjna na obecną chwilę 1700. Ile ciebie kosztowała i jakie koszty remontu przewidujesz?

Pozdrawiam

 

Hej,

 

Komplenta sztuka, z dokumentami to koszt 3-3,5k (taniej nie widziałem). Za gramanicą niestety na portalach ceny są porównywalne lub wyższe.

 

Ja na ten moment na części + "usługi obce" (malowanie, reg. głowicy itd) wydałem już ponad 2000 zł a to jeszcze nie koniec - muszę jeszcze zająć się "galwanizerką", lakierowaniem zbiornika - nikt mi nie może polecić lakiernika w wielkopolsce?!?!?

 

Jeżeli miałbyś robić tylko silnik to:

Korba 500

Tłok 300-600 w zależności od marki (OMP-Wossner),

łańcuch nierządu ok 220,

szlif 50-100 w zależności od regiony,

regeneracja głowicy 150-250 - przy założeniu, że zawrory będą OK, w przeciwnym razie ssący 79 zł, wydech 119 zł

koplet uszczelek to 150 zł

 

Reasumując, gdybyś miał sporo szczęścia to korba mogłaby zostać, a zwory byłyby ok to remont zamykasz w 1100 zł

Jeżeli prawa murfiego zadziałają dodaj korbę, komplet zaworów, łożyksa wału i robi się 2000 zł

 

Oczywiście nie liczę olei filtrów itd - bo to części eksploatacyjne.

Robotę zakładam robisz sam, w przeciwnym wypadku 800-1000 zł za taki remont generalny to norma.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerny kosztorys, mam rozeznanie teraz co ile kosztuje.

Rozrząd był podobno wymieniony, bo niby stukał zawór a okazało się że rozrząd. Gość mówi że jeździ ma moc tylko olej bierze tak do 0,5l na 100km, jak kupował to też brał tylko mniej przejeździł 2 lata i teraz nie ma kasy na remont i chce zepchnąć.

Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie ma rzeczy, na które nie należałoby zwrócić uwagi przy tego typu sprzęcie zwłaszcza w ten sposób eksploatowanym.. 0,5l/100km to już na prawdę ogromna przesada, pojemność tego silnika to 2,4l oleju! To na jednej wycieczne wygotujesz cały piec do zera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Troszkę z różnych powodów zwolniłem :/ Ale znalazłem w końcu lakiernika, czy godny polecenia to dam znać po robocie :)

 

Silnik siedzi w ramie, większość klamotów jest już gotowa do montażu, ale jedną ręką troszkę ciężko..

 

Całość relacji w linkach w postach powyżej.

 

IMG_9529.JPG

 

IMG_9525.JPG

 

IMG_9535.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działam dalej, dziś czyszczenie amortyzatora, galerie uzupełnione :)

 

 

 

 


aaaaa jeżeli jest ktoś, kto ma XL 600 LM z okolic Rzeszowa to poproszę o kontakt!
Chodzi o dorobienie tłumika i kolektorów z nierdzewki - "Huzar"
Chciałbym sobie dorobić, ale kolega musi mieć moto u siebie na warsztacie na pomiary :/ a ode mnie to 500 km.
Więc jak w pierwszym zdaniu proszę o kontakt podkarpackich posiadaczy XL 600 LM :)

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...