Skocz do zawartości

Honda cb 360 problem z zapłonem


Szymon360
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem tu pierwszy raz więc 2 słowa o mnie.

Kocham klasyczne motocykle. Zakupiłem sobie Hondę CB 360 z 76r i czar prysł.

A problem jest taki. Nie mogę ustawić zapłonu czyli lampka zapala się zbyt wcześnie i pali przez ok 1/8 obrotu prądnicy. Przestawiałem platynki i raz zbyło lepiej raz gorzej ale ciągle "to nie to". Do tego iskra raz jest raz niema a lampka pali. Moto czasem odpali ale tylko na 1 cylinder.

Doradźcie proszę co z tym zrobić?

Dodam że na "krzywce co zwiera i rozwiera platynki nie ma wyraźnego progu tylko iest gładka "elipsą" z wypłaszczeniem. No i czuje delikatny luz gdy obracam prądnicą.

 

Pozdrawiam i Dziękuję za wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej o tym motocyklu, w jakim jest stanie, czy jest sens go odpalać czy od razu rozbierać ;)

no tak to nie ;) nie odradzajmy wszystkim napraw, trzeba odróżnić naprawę np ZZR od takich sprzętów jak wyżej...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej o tym motocyklu, w jakim jest stanie, czy jest sens go odpalać czy od razu rozbierać ;)

 

 

a po co chcesz rozbierać ten silnik z powodu źle ustawionego zapłonu ?

 

Witam wszystkich.

Jestem tu pierwszy raz więc 2 słowa o mnie.

Kocham klasyczne motocykle. Zakupiłem sobie Hondę CB 360 z 76r i czar prysł.

A problem jest taki. Nie mogę ustawić zapłonu czyli lampka zapala się zbyt wcześnie i pali przez ok 1/8 obrotu prądnicy. Przestawiałem platynki i raz zbyło lepiej raz gorzej ale ciągle "to nie to". Do tego iskra raz jest raz niema a lampka pali. Moto czasem odpali ale tylko na 1 cylinder.

Doradźcie proszę co z tym zrobić?

Dodam że na "krzywce co zwiera i rozwiera platynki nie ma wyraźnego progu tylko iest gładka "elipsą" z wypłaszczeniem. No i czuje delikatny luz gdy obracam prądnicą.

 

Pozdrawiam i Dziękuję za wszelkie rady.

 

Na początek wypada sprawdzić czy odśrodkowy przyspieszacz zapłonu nie ma luzów i czy działa poprawnie jeżeli go kręcisz palcami.

W tym zapłonie masz krzywkę negatywową zaprojektowaną celowo aby nie obciążać niepotrzebnie akumulatora zwarciem.

wpierw musisz go ustawić tak aby lampka świeciła a w momencie gaśnięcia masz punkt zapłonu, oczywiście na początku sprawdzamy stan platynek i ustawiamy przerwę na 0.3mm.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Siemka wszystkim.

Troche mnie nie bylo a tu ruch w temacie.

Problem rozwiazalem a mianowicie luz na rozrządzie. Zbyt słabo napięty łańcuszek.

Napiąłem i mruczy aż miło. Faktycznie iskra powstaje tu w momencie gaśnięcia lampki

Ale do tego musiałem dojść sam. DIęki za odpowiedzi. Pozdrawiam

I byle do sezonu:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...