Skocz do zawartości

Lagi nie odbijające


Pablo Stegna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SIema mam problem mam Honde mbx 80 i nie pracowały lagi, tzn były strasznie miekkie i nie odbijały do końca. Wymieniłem olej na 15w wraz z uszczelniaczemi, amorki stwardniły lecz nie odbijają do końca tak jak przedtem tzn jak lagi nie byly w moto to normalnie wszystko chodzilo odbijało do końca itp. Jak tylko wsadziłem je w pułki i przykreciłem do gotowaca okazuje sie że amorki o jakieś ok 2/3 cm się ugieły. Pociągnołem za kiere i sie wyprostowały ale sie nie wcisneły pod cięzarem, one tylko nie odbijaja do konca te 2/3cm To nie zalezy od ciezaru moto by jak wyprostuje to same nie wchodza. Spreżyny mam dobre wszytsko zrobiłem jak trzeba. Czy tak musi byc czy wy tez tak macie ?

 

Moj pomysl na rozwiazanie problemu:

 

- dodac podkladki na sprezyny gdzie idzie korek, spowoduje to wieksze napiecie sprezyny + doleje ok 5 ml oleju na lage

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w takich pierdzikółkach, ale SAG (wysokość motocykla w skoku zawieszenia) średnio z przodu wynosi własnie około 1/3 skoku. Tak więc pod ciężarem motocykla zawieszenia musi się tyle ugiąć i nie ma prawa w żadnym wypadku odbić do mechanicznego wykozystania skoku.

 

Jesli blokuje sie gdziekolwiek w skoku oznacza to mechaniczną niesprawność, lub nieprawidłowy montaż.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale one jak podniose moto to to sie prostuja i opuszcze delikatnie to one caly czas sa wyprostowane dopiero jak je wegne lub usiade dobija do pewnego momentu i dalej nie chca 2/3 cm



ale one jak podniose moto to to sie prostuja i opuszcze delikatnie to one caly czas sa wyprostowane dopiero jak je wegne lub usiade odobija do pewnego momentu i dalej nie chca 2/3 cm

Edytowane przez Pablo Stegna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś spotkałem się z podobnym objawem.

Winny był właściciel,który przy serwisie zawieszenia ZA MOCNO skręcił półki i to powodowało zacięcia w goleni.

Z jaką siłą Ty dokręcałeś ?

Używałeś klucza dynamometrycznego ?

 

 

EDIT: Olej 15W leje się bardziej do turystyka czy też sporta ,ale nie do enduro. Zalej 10W lub 7.5W

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie, że wszystko jest ok wyklucza nasze możliwości manewru. Jeśli wszystko jest ok to znaczy że nie ma problemu. A jeśli problem jest to znaczy że nie wszystko jest ok.

Więc skoro wszystko jest ok, czemu zalałeś olej 15w do mbx 80 ? Pisałeś, że czytałeś serwisówkę a się do niej nie stosujesz.

Największy w Zielonej Górze Sklep motocyklowy - DK Motocykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...