Skocz do zawartości

DR600R Dakar - pytania nowicjusza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zostala mi sprezentowana DR600R Dakar z 89 roku. Motocykl wymaga odrestaurowania bo stal wiele lat w szopie wiec troche mi z nim zejdzie.

 

Mam kilka pytan poczatkowych... gdyz zawieszenie wymaga calkowitej naprawy + rozne weze, linki itp musza zostac wymienione.

Silnik jest ok, choc nie palilem go od ponad pol roku i teraz moge sie "zakopac" na smierc i nie odpali.

Silnika nie zamierzam dotykac narazie bo poprzedni wlascicel juz go kiedys wymienial.

Moj model ma jeszcze beben z tylu i zamierzam dla swietego spokoju wymienic okladziny.

 

Przednia tarcza do wyrzucenia i w tym momencie zastanawiam sie czy duzo musialbym zmienic jesli chcialbym zalozyc tarcze i zacisk od DR650 ktora z tego co wiem miala dwu-tloczkowy zacisk ? I czy po takiej operacji plastikowa oslona tarczy nadal bedzie pasowac czy niestety juz jej nie zamontuje ?

 

Fajnie byloby miec rozrusznik ale to chyba raczej sie nie uda wiec bede musial nauczyc sie kopac.

 

Czy mozna dopasowac tylny amortyzator od czegos innego ? koszt amora do DR600 to jakies 600 euro z tego co znalazlem.

 

Ile oleju wlac przy wymianie ?

 

Jakies uwagi/wskazowki ?

 

Przepraszam za bycmoze niektore "oczywiste pytania" ale nie mam serwisowki do tego motocykla

 

 

 

 

post-31514-0-36592800-1383898884_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

 

Ja właśnie po 5 latach odkupiłem mojego DRa ;) Twój na zdjęciach wygląda jak nowy, więc odrestaurować to sformuowanie nieco na wyrost ;)

Przede wszystkim pamiętaj że DR 600 nie dymi nawet jak żre 1,5 litra oleju, więc sprawdzaj często. W terenie bym go raczej nie używał, ze względu na klasycznie łożyskowany wałek, który ciężko dostać jak się przytrze, a regenerowanych bym w ogóle nie polecał. Sprawdź stan łańcucha nierządu, bo jak jest mocno wydymany to ponoć przeciera jakiś kanał olejowy. Ale to musi być już mocno wyciągnięty. Słabą częścią jest alternator, który po 25 latach lubi się pokruszyć i np przeładowywać albo nie doładowywać akumulatora.

 

Odpalanie, jeśli gaźnik dobrze działa, to banał. Jak nie działa, to musisz wyczyścić (co dość oczywiste :D), ale skupić się na dyszy ssania która jest w pokrywie pływakowej.

 

PS Rozrusznik to pedalstwo :D

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W dr 600 łańcuszek rozrządu nic nie przeciera inaczej w dr 650 tam trzeba uważać . Jak kto ma kasę to polecam oryginalny łańcuch SUZUKI. Do terenu jak najbardziej he he. Wałek pada jak nie ma oleju. Ja leje lotos 10w40 a poziom pilnuje cały czas na górnym poziomie a nawet nieco wyżej. Wałek jak mieniać to na podróbę (na rynku są jakieś zamienniki z Niemiec) ale nie regenerować. Do tego nowe dźwigienki zaworowe tylko oryginalne. Koszt kpl. ok 1000zł i hula jak trzeba. Co do kopania technika jest prosta:

1 ruch kopniakiem do oporu

2 wciskamy dźwignię odprężnika

3 delikatnie kopniakiem ruszamy aż dźwignia odprężnika odskoczy

4 puszczamy kopniak do pozycji startowej i kopiemy

Co do zacisku od dr 650 to nie podejdzie bo tarcza jest większa i nie będzie pasować mocowanie na amortyzatorze.

Niestety heble w dr600 są słabe

Rozwiązanie to przełożyć zawieszenie od dr650.

Tylnego amorka nie ruszałem od lat 6 a lekko nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...