Shavo Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Bandit ogólnie stoi jakoś od czerwca i nie jeździ. Ostatnio kupiłem silnik. Po wrzuceniu pierwsze co zrobiłem po zalaniu oleju to sprawdzenie iskry - niestety brak. Sprawdziłem impulsator miernikiem (jedyna część elektryczna jaka została ze starego silnika) i wg. serwisówki jest sprawny. Znajomy podjechał ze swoim modułem zapłonowym i iskra magicznie pojawiła się tylko po to aby po 5 minutach zniknąć z tą różnicą, że teraz nie znikła całkowicie lecz przy każdym zakręceniu rozrusznikiem przeskakuje dosłownie raz i znika na dobre. Pomysłałem sobie - cewki. Po przerzuceniu cewek problem nadal występuje. Obstawiałbym, że koło z markerami (chodzi mi o to od impulsatora) nie zgadza się coś z tym starym impulsatorem ale dlaczego w takim razie z początku była iskra ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to aby jutro posprawdzać przewodność połączenia impulsator ---> moduł bo może jakieś przetarcie jest :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 (edytowane) Najprostszy sposób sprawdzenia impulsatora: Kupujemy przekaźnik pozbawiamy go obudowy jeśli jest opornik usuwamy go usuwamy również blachę stycznika, końce cewki łączymy zgodnie z pierwotnym połączeniem naszego "starego" impulsatora włączamy zapłon i kawałkiem metalu przejeżdżamy po rdzeniu cewki przekaźnika. Dla mniej zdolnych manualnie, kupujemy za 3 dychy przekaźnik od chińskiego skutera :P Co do pomiaru multimetrem to nie sprawdzał bym oporu raczej ustawił skale w na 200mV i sprawdzał czy po przejechaniu czymś stalowym będzie indukowany impuls. A już najpewniej to oscyloskopem ;) Edytowane 25 Września 2013 przez wueska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Bandit ogólnie stoi jakoś od czerwca i nie jeździ. Ostatnio kupiłem silnik. Po wrzuceniu pierwsze co zrobiłem po zalaniu oleju to sprawdzenie iskry - niestety brak. Sprawdziłem impulsator miernikiem (jedyna część elektryczna jaka została ze starego silnika) i wg. serwisówki jest sprawny. Znajomy podjechał ze swoim modułem zapłonowym i iskra magicznie pojawiła się tylko po to aby po 5 minutach zniknąć z tą różnicą, że teraz nie znikła całkowicie lecz przy każdym zakręceniu rozrusznikiem przeskakuje dosłownie raz i znika na dobre. Pomysłałem sobie - cewki. Po przerzuceniu cewek problem nadal występuje. Obstawiałbym, że koło z markerami (chodzi mi o to od impulsatora) nie zgadza się coś z tym starym impulsatorem ale dlaczego w takim razie z początku była iskra ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to aby jutro posprawdzać przewodność połączenia impulsator ---> moduł bo może jakieś przetarcie jest :/ Z Twojego opisu wynika ( o ile jest rzetelny ) że ugotowałeś dwa moduły zapłonu.Powód może być bardzo prozaiczny np. uszkodzona świeca która pomimo impulsów z cewki nie indukuje iskry lub bardzo chamski sposób sprawdzania który cylinder nie pali poprzez zdejmowanie fajki na zapalonym silniku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shavo Opublikowano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 No właśnie rozchodzi się o to, że nie ugotowałem :) Ten moduł drugi po całym fakcie trafił spowrotem do swojego bandita i zagadał bez problemu. Świec sprawdzałem chyba z 8 więc to nie wina świecy :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 A sprawdziłeś swój moduł w tamtym motocyklu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shavo Opublikowano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Tak, sprawdziłem i nie daje znaków życia... Czyli mam na 100 % walnięty moduł + coś jeszcze :/ Mam w planach sprawdzić zasilanie modułu bo może ucieka gdzieś przy kręceniu. Podepne pod moduł 12V prosto z aku (przy okazji omijając wszelkie killswitche itp. ) i sprawdze. Jeśli iskra dalej się nie pojawi to mam coś z impulsatorem bo nic więcej już w układzie zapłonowym nie ma do sprawdzenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Jest cewka WN i na nią bym stawiał. Impulsator nie ugotuje modułu a cewka tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.