marizaga Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Koledzy, potrzebuje opinii technicznej specow od singli hondy. Mam nastepujacy problem z moja Honda NX 650 RD02 '93. Jezdzila bez problemu, pewnego razu silnik zaczal metalicznie stukac. Stukanie pojawilo sie podczas jazdy, przy hamowaniu silnikiem. Po zdemontowaniu pokrywek od regulacji zaworow okazalo sie, ze nagle zrobil sie duzy luz na zaworze wydechowym prawym (mial okolo 1,5-2 mm). Ustawilem zawory zgodnie z serwisowka. Po odpaleniu silnik zaczal pracowac bez metalicznego glosnego stuku. Zawory bylo slychac, ale niezbyt glosno. Po przejechaniu okolo 2 km przy delikatnym przyspieszeniu na 3 biegu, nagle motocykl zgasl, poczulem tylko spod siebie zapach spalin/paliwa. Dead, zero reakcji. Nie reaguje na proby zapalenia. Wydaje sie jakby nie mial kompresji, rozrusznik kreci nim tak jakby bez oporu. Gdy wbije bieg, to kolo jest zablokowane. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna... Olej jest, paliwo jest, gdy zgasl w trakcie jazdy, to jakby nie hamowal silnikiem.Potem juz tylko pchanie do domu w dzisiejszy sloneczny dzien. Gdyby nie pomoc dwoch osob po drodze, to bym mial jeszcze bardziej zdarte nogi. Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam.PS: tak brzmialo stukanie przed regulacja zaworow (plik mp3):http://wyslijto.pl/files/download/lphs0othtg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 W niewłaściwy sposób pozbyłeś się problemu i najbardziej prawdopodobna opcja to taka, że zawór się urwał i zrobił sobie wycieczkę do wnętrza silnika blokując go. Nie wiem jakim cudem rozrusznik kręci a koło stoi dęba, tego raczej się nie wyjaśni bez rozebrania lewej pokrywy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andriei Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Silniki hondy NX650 miały pewna wade a mianowicie napinacze łańcucha rozrządu. Lubiły się luzować, bardzo możliwe, że stukanie właśnie stąd pochodziło. Jeśli silnik nie ma kompresjii bardzo możliwe, że spadł łańcuch rozrządu z górnej zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Tak czy inaczej na początek góra do zdjęcia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.