Onizuka Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 WitamZ dnia na dzień wyskoczył mi taki problem. Wyciągam motocykl z garażu i chce jechac. Robie wszystko jak zawsze, wcikam start i cisza... Po chwili ruszania, kombinowania, trzepania kablami itp. Zalapał odrazu. Czasem przy probach zapalenia było słychać takie jednokrotne strzelenie z pod tyłka.Jezdziłem tak chwil (ok. 3 dni) i za kazdym razem przed zapaleniem musialem kombinowac jak wyżej. Teraz juz nic się nie dzieje. Po wlaczeniu zapłonu, podniesieniu stojaka( jest zabezpieczenie) i cisnieciu start - nic sie nie dzieje, cisza. Wszystkie bezpieczniki są OK, kable też, aku nowka z tego roku smiga ladnie, aku sie nie rozladowuje. Wczesniej motocykl palil doslownie od strzala ( robiony rozrusznik w tym roku i wszystko z mechanika jest cacy ). Problem zdecydownaie tkwi w elektryce. Myślę nad przekaźnikiem rozrusznika ? Proszę was o opinie i pomysly na to co zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Sprawdź czy do przekaźnika najpierw dochodzi prąd oraz czy ten prąd wychodzi dalej. Kolejną sprawa jest masa również ją sprawdź. No i cała reszta kwiatków, jak polutowane kable, izolacje, przetarcia jeśli występują trzeba sprawdzić. Bo to nie normalne żeby przed każdym odpaleniem sprzęta trzeba było trzepać całą wiązka elektryczna :) Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onizuka Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Sprawdziłem robiąc zwarcie. Zwarłem ze sobą dwa przewody wychodzace z przekaźnika ( czerwony i czarny). Zbrobiło się troche iskier i dymu ale rozrusznik normalnie się odezwał. Czyli tu wszystko gra. Coraz bardziej myślę nad przekaźnikiem. Edytowane 18 Września 2013 przez Onizuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Masz taki rozumiem? http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/3830/motowell-automat-rozrusznika-elektromagnes-do-skutera-marki-zipp.jpgPolecam przerobić sobie na taki http://www.przedrajdem.pl/images/przekaznik%2070-80a.jpgkosztuja pare zł i mniej się psują :) Tak czy inaczej rozwiązałeś swój problem - do wymiany przekaźnik :) Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onizuka Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Czy rozwiązałem to się okaże. W sprawie tego przerkaźnika to moja wierwsza awaria tegho typu. Mam rozumieć że mam isć do sklepu i prości o normalny przekaźnik ? Czy każdy motocykl ma specjalny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) Sprawdziłem robiąc zwarcie. Zwarłem ze sobą dwa przewody wychodzace z przekaźnika ( czerwony i czarny). Zbrobiło się troche iskier i dymu ale rozrusznik normalnie się odezwał. Czyli tu wszystko gra. Coraz bardziej myślę nad przekaźnikiem.To ze rozrusznik sie odezwał to nie znaczy ,że przekaznik uszkodzony,mostkujac pusciłes prad bezposrednio na rozrusznik,odłącz od przekaznika te cienkie kabelki i tam podłącz prad(jakimis kablami bezposredni z akumulatora,bieguny nie maja znaczenia) jak sie nie odezwie to wtedy napewno przekaznik siedzi.Jak odlaczysz te kabelki to prąd pusc na wtyczke od strony przekaznika,nie ta co idzie do instalacji,i grube kable musza byc wtedy normalnie podłączone. Edytowane 19 Września 2013 przez Goofer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 I tak jestem wielce przekonany że to przekaźnik... Ten skręcany na 2 kable kosztuje w granicach 30zł a ten zwykły przekaźnik z wsuwkami 2-3 zł.Skoro kolega obszedł na krótko przekaźnik i motocykl kręci normalnie to po co zagłębiać się dalej?Na pewno w przekaźniku urwał się drucik i dupa cycki. Jak ma od kogo niech pozyczy na 1 minute i udodowdni sobie że musi kupić nowy :) Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onizuka Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 WitamKupiłem nowy przekaźnik - zamontowałem i efekt jest zerowy. Dalej nic. Sprawdzilem też przycisk start i tez wyglada ok i raczej dziala bo teraz klikajac slychac takie pojedynczy gluch odgłos z tego nowego przekaźnika. Bradzo dzichy ale jest. Niewiem już oco chodzi :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Założyłem że nawalił przekaźnik przy sprawnej instalacji, ale widzę że Ty tam masz niezłe kongo. Jak słychać że w przekaźniku coś się dzieje no to wina raczej leży po stronie akumulatora.Masz klemy? spróbuj podłaczyć klemami akumulator od np samochodu 12V i sprawdź czy zakręci. Ale bez pomierzenia akumulatora wymienisz pół instalacji elektrycznej a motor jak nie odpala tak nie bedzie odpalal na elek. rozruch. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Skoro przy mostkowaniu przekaznika normalnie kreci to znaczy ,że akumulator jest wporzadku,sprawdz tez czy dziala ci czujnik luzu,czy swieci zielona kontrolka,bo w niektorych sprzetach bez tego tez nie zakreci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onizuka Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 W tej MZ to akurat niema znaczenia. Wcześniej nie miałem sprawnej tej kontroliki i normalnie jezdził. Ściągnełem też ten przycisk START i działa normalnie.Połączenie rozrusznika jest dobre bo przy mostkowaniu zakręcił, akululator jest z tego roku w stanie idelanym, klamry też. Z obserwacji wygląda mi na to że tak jakby coś blokowało dostęp prądu lub jest on za mały. Jak już pisałem w postach wyżej - na nowym przekaźniku przy wciskaniu Start słychac takie cichy głuchy pojedynczy odgłos z niego. I nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 (edytowane) Zrób tak jak ci wczesniej pisałem,bedziesz chociaż wiedzial czy obwód od przekaznika do rozrusznika jest sprawny.I nie chodzi tu o samo swiecenie tej kontolki tylko o dzialanie samego czujnika luzu,ale możesz miec racje że u ciebie to akurat nie ma znaczenia. Edytowane 20 Września 2013 przez Goofer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onizuka Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Ok rozumiem. Jeśli chodzi o czujnik luzu- to w przeszłości nawet jak był na biegu i się zakręciło rozrusznikiem to go pociągneło do przodu ( cały motor). Teraz w ogóle na luzie, 1,2 ,3,4,5,6 nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Weź miernik w łapę i leć po instalacji, gdzieś musi być przerwa, od aku do przekaźnika i dalej. Ja stawiam na słabą masę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shiliat Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 (edytowane) Witam jestem bratem Onizuki i sprawa wygląda tak obecnie. Prąd podany prosto z aku do przekaźnika w te 2 przewody cienkie powoduje kręceniem rozrusznikiem wiec przekaźnik jest Okey. Dalej to włącznik lub tak zwany przycisk engine jest okey . Zamieszczę poniżej schemat jak to wygląda ... Oczywiście do modułu wchodzą inne kable ale one tutaj są raczej nie potrzebne ... Kręcenie rozrusznikiem na kable przez przekaźnik powoduje skakanie iskry ale to jest dziwna iskra poskacze i przerwa i poskacze znowu a normalnie pchając na biegu motor to iskra skacze i tańczy ciągle ... Na fioletowym przewodzie pojawia się napięcie w momencie kręceniem rozrusznikiem na kable... Zastanawiam się czy może moduł nie poszedł... Masa wygląda okey ... Edytowane 20 Września 2013 przez Shiliat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.