Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosze o pomoc wskazówki , przesiadam się z innego motka F800 GS na 1200 RT lub GS 1200 ADV

wiem ze to zupełnie inne motocykle , ale obydwa delikatnie potestowałem , obydwa motki mi bardzo odpowiadają

Preferuję trasy asfaltowe , najczęściej w naszej RP ale tez pewnie za granicę śmignę , najcześciej sam , dalej gdzieś z żonką

i tu moje obawy jesli chodzi o 1. komfort podróżowania 2. dziurawe choć coraz lepsze drogi

Naczytałem się wiele , ale nic nie zastąpi opinii praktyków czyli Was użytkowanicy

za wszelkie info wielkie podziekowania [email protected] Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sam niedawno nabyłem R1200RT, więc niemogę póki co wiele powiedzieć. Chętnie poczytałbym wpisy wieloletnich użytkowników , ale , albo ich tu nie ma , albo są zajęci śmiganiem na Bmw i nie mają czasu klikać.

Z moich dotychczasowych obserwacji wynika , że jest o wiele łatwiejszy w prowadzeniu , niż sądziłem po jego wyglądzie.

No i że ciężko kupić używane części w dobrym stanie [ np szybę ], a ceny nowych powalają nawet słonia na ziemię [ szyba-1300, felga przód -2600, protektory cylindrów-480 itp ]

Zauważyłem że jest oszczędny. Wczoraj trochę pojeździłem i średnie spalanie komputer pokładowy obliczył na 5,8l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

widzę stare bardzo wpisy ale... co tam. Co do jazdy RT-kiem powiem tylko tyle ze prowadzi sie jak rower. Na oko wydaje sie wielki i cięzki a w rzeczywisyosci sam jedzie. Jesli chodzi o spalanie to on oddaje nawet benzyne :wink: tak powaznie- pali mało. Kiedyś miałem Yamahe Venture 1300 ta to lubiła wypić a prowadziła sie .... jak chciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chodzi o BMW R1200RT to nie masz co obawiać się o komfort. Motocykl waży 275kg i w trakcie prowadzenia kompletnie nie czujesz tej wagi. Jeśli chodzi o kanapy to równie wygodne. Mogę wsiadać tu i teraz, i jechać nim z północy na południe, ale... wyłącznie asfaltem. Silnik, skrzynia i napęd z GS'a 1200, czyli niezawodne 1170ccm o mocy 125KM. No i jak jeździsz maksymalnie 90km/h to możesz sobie w trakcie posłuchać radio :) No i poprzednik dobrze prawi - spalania brak.

 

Trochę odgrzewam temat, ale miałem pod sobą ostatnio nowy model tego motocykla. Dla zainteresowanych:

- może jeszcze komuś się przyda.
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotleta, powiadasz?

Archeologa roku wygrałeś

4,5 roku...

Brawo ty

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

 

Gdzie mogę zgłosić się po odbiór orderu? :)

 

Przekopałem forum i mało tutaj o RT. Model nadal produkowany, dlatego uznałem, że może komuś, kiedyś się przydać. Ludzie szukają informacji, czytają, a treść nie znika.

 

PS. Jak Ci się użytkuje swojego?

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy, najbardziej ergonomiczny, ekonomiczny i wygodny sprzęt, jakim do tej pory jeździłem. Moto dobija do 200 tys przebiegu.

Z poważniejszych rzeczy: zaraz po zakupie przy 80 komputer prądu naprawiałem, bo poprzedni właściciel baran go zniszczył, przy 100 wymieniłem sprzęgło (które miało jeszcze pół życia przed sobą) bo puścił uszczelniacz skrzyni i posmarował suche sprzęgło, uszczelniałem przekładnię główną przy 140.

Dziś wsiadam i lecę w dowolne miejsce świata. Aha, sam sobie serwisuję.

 

W stajni był jeszcze f650 trzeciej generacji (singiel wtrysk), obecnie f650 czwartej generacji (twin, 800, 75 KM).

 

Na obecną chwilę nie widzę alternatywy.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

za pare dni dobijam targu i kupuję RT-ka 1200...czytam opinie i cieszy mnie ,że to dobry wybór,zresztą jeżdżę od dawna beemkami osobowymi...takie "zboczenie lekkie"..to chyba 6 sztuka na turbinie,diesel....po zakupie muszę zmienić wszystkie ustrojstwa,...sprzęgło jest już chyba mokre w 2006 roczniku,nie wiem może sie mylę...motor z GB...już go widziałem i był "jechany" ale z lekka.muszę wszystkie płyny zmienić dopiero manetka na więcej niż 1/4"" obrotu...

pozdrawiam wszystkich posiadaczzy RT-ka...czekam już jak na szpilkach,żeby go mieć...:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostudź głowę.
Sprzęgło masz suche. Przynajmniej powinno być
Mokre zostało użyte po raz pierwszy w silniku z chłodzeniem olejowo wodnym, czyli wersji LC. Od 2013 roku.
Najważniejsze pytanie, która jest wersja twojego motocykla, bo w połowie 2006 była bardzo poważna zmiana konstrukcyjna. Między innymi agregat ABS, głowice silnika i parę jeszcze drobnych rzeczy.
Żeby się długo cieszyć porządnym motocyklem, skup się po zakupie i zrób mi naprawdę porządny serwis.
Sam nie masz pojęcia. Daj to mechanikowi, ale takiemu, co robi z BMW. Inni nie powinni grzebać.
BMW nie jest jak reszta świata.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u mechanika stwierdził,że już jest mokre, widocznie sie pomylił.nie zdziwiam tylko powtarzam po nim...motoru jeszcze nie mam..powiedz lepiej czy mokre jest lepsze ,czy suche.domyślam się ,że jak suche i ma wycieki gdzieś silnik to może ślizagać...w sumie mi to rybka bo ma przebieg koło 60 tysi..powinno byc dobre...servis będzie ,bo zawsze dbam o oleje,płyny...jeżdzę bmkami i to są wierne auta,ale trzeba o nie dbać...czy długo schodzi wymienić olej w lagach?...chciałbym to wiedzieć ,bo chodzi mi o czas z zakładzie co będa servisowac...czy z 4 h. na wszystko wystarczy,napęd koła,skrzynia,silnik.lagi,czy coś jeszcze winienem wiedziec,podpowiedz..{.dzięki z góry/..:).}..{  tyle sie o olejach naczytałem,ze mi się mieni w oczach...moze ty podpowiesz ,skoro takiego sprzętu używasz,ale konkretnie jaki ..aha,czy regulacja sprzęgła bo widzę ,że jest ,słuzy do podciągania zużytego sprzęgła,czy do swojego widzi mi się.. i kwestja ABS-u,po ruszeniu nic nie powinno sie świecić na wyswietlaczu ,tak? }

Edytowane przez jwnuk123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2006...jeśli mozesz,podeślij jakieś wskazówki..przy okazji,może jutro go odbiore ,przy dobrych wiatrach,może wiesz ile mogę jeżdzić na angielskich numerach,czy to dwa tyg...czy miesiąc...

Edytowane przez jwnuk123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to poszukaj sobie mechanika, co potrafi BMW zrobić, a nie spier....lić.

Mokre sprzęgło do R 1200 trafiło w 2013 roku. Wcześniej w boxerach, przez prawie sto lat było suche.

Regulacja na klamce służy regulacji klamki, a nie sprzęgła. Podobnie przedniego hamulca.

 

Ciekaw jestem, ile cię zczesze za serwis i co faktycznie będzie zrobione...

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jonaszko, BMW dołożyli chłodzenie cieczą nie z powodu grzania na postoju...
Nie pisz bzdur.
Olejak 1200 miał 110 KM, a po poprawie chłodzenia i tylko głowic, niczego więcej, zrobili 125 KM.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bezpiecznego podniesienia mocy - tak.
Zabieg marketingowy - ooo, tak
Temat jest bardziej złożony, ponieważ chłodzenie wodne pojawiło się w zupełnie nowym silniku, gdzie do jednej obudowy prócz pieca trafiło i sprzęgło i skrzynia.
Myślę, że bilans ciepła się nie zgadzał, dlatego poszli w nowe chłodzenie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...